Prokletí hrdinové v multiplayeru The Darkness 2
Speciály The Darkness 2 Článek Prokletí hrdinové v multiplayeru The Darkness 2

Prokletí hrdinové v multiplayeru The Darkness 2

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

1

Jackie Estacado se podle všeho vyrovnal s tím, že jediné co kdy do ženské vsune je kreditka a chystá se na hráče v pokračování brutální akce The Darkness.

Reklama

Pamětníci čtyři roky starého debutového dílu si dost možná vzpomenou, že již tehdy gamesa obsahovala hru více hráčů, avšak recenzenti ji tehdy záměrně spíše přehlíželi a rozhodně nefigurovala mezi důvody, proč byste měli do titulu investovat. The Darkness se už tehdy prezentovalo především jako singleplayerová záležitost, což se svým způsobem pokusí vývojáři dodržet i v pokračování. Proto se ostatně počítá pouze s kooperativním multiplayerem, který ovšem vypadá po čertech zajímavě.

V herním menu ho najdete pod označením Vendettas, přičemž po rozkliknutí dostanou hráči na výběr mezi kampaní a tzv. Hit Listem. V první zmíněné featurce bude podle všeho k dispozici celá řada misí ze singlu, zatímco ta druhá slibuje několikero odemykatelných. Všechny bez výjimky budou hratelné i v jednom člověku pro případ, že by vaším jediným kamarádem byla věrná technologie. Zdolání některých bude nicméně přímo vyžadovat účast dvou živých spoluhráčů, takže bychom doporučili třeba jen tak vyrazit do města a vrážet do náhodných lidí. Kdo ví, když jde takhle najít životní láska, třeba se objeví i herní nadšenec s mírnými sklony k brutalitě.

The Darkness II si vzalo na starost nové studio, které přispěchalo se svou tajnou zbraní. Vývojáři z Digital Extremes se rozhodli do hry přidat plnohodnotný kooperační mód, který bude až pro 4 hráče. Za Jackieho Estacada, hrdina singleplayerové kampaně, si v kooperaci nezahrajame.

Ať už to ale dopadne jakkoliv v co-op kampani budou k dispozici čtyři předpřipravené postavy (s Jackiem se nepočítá) s magickými zbraněmi, jejichž úkolem je vystopovat a získat čtyři artefakty s éterickou esencí čehosi. Jednotliví hrdinové mají dokonce i jména – Inugami (katanami šermující pouliční samuraj), Shoshanna (bývalá členka Mossadu preferující upilovanou brokovnici), J.P. Dumond (dříve doktor, nyní voodoo kněz) a Jimmy Wilson (magor z Glasgow s velmi ostrou sekerou) – přičemž každý si ve větší či menší míře osvojil Temnotu, kterou vládne i všemi milovaný Estacado.

Všichni navíc mají k dispozici sekundární abilitu, jíž lze aktivovat zmáčknutím Y jakmile se příslušný ukazatel na obrazovce naplní. Poté se z vás na krátkou chvíli stanou opravdoví šílenci rozsévající smrt a zkázu. Wilson si v tomto období může na svou pomoc přivolit miniony, zatímco Shoshanna se dočasně nemusí starat o počet kulek v zásobníku. A kdyby vám ani tohle nestačilo, existuje ještě jeden způsob jak své jméno vyrýt pěkně hluboko do zadnic vašich protivníků.

Během procházení každé úrovně totiž sbíráte srdce vyhřezlá z bezvládných těl vašich soků a body podle toho jak se s vašimi nepřáteli vyrovnáte (headshot, zabití pomocí Temnoty apod.), za něž je možné na speciálních místech odemknout a hlavně se naučit nové schopnosti – jako třeba vidět a moci střílet skrze zdi – které je následně možné namapovat na tlačítko Y. Dodáme-li ještě, že vše zmíněné pohání samostatná dějová linka běžící paralelně s tou ze singleplayerové kampaně, přičemž čas od času se obě protnou, musí vám být jasné, že tentokrát multiplayer skutečně nebude jen do počtu.

Tomu ostatně odpovídá i snaha autorů co nejvíc fanouškům hru více hráčů zpříjemnit. Celou dobu tak kupříkladu budete moci nosit dvě palné zbraně, mezi nimiž bude možné dle libosti přepínat a dokonce je i kombinovat s možnostmi vycházejícími z Temnoty, což v drtivé většině případů znamená masivnější damage, popřípadě větší přesnost. Jediné, co by mohlo výsledný dojem nepříjemně ovlivnit tak zůstává skutečnost, že spousta úrovní (nebo alespoň ty dosud prezentované) byla situována do relativně malých uzavřených prostor. Tam se sice snáz dostanete k brutálnějšímu zakončení vašeho řádění (jakmile je protivník jednou nohou v hrobě, můžete ho jedinou ranou poslat na onen svět), ale tak trochu to zavání stereotypem.

Je tedy otázkou, zda-li budou jednotlivé animace „poprav“ dostatečně zábavné na to, abychom nestíhali vnímat nic jiného. Každá postava tak byla vybavena hned několika neovladatelnými sekvencemi, jež se liší na základě toho, jakou zbraň v inkriminovanou chvíli třímáte v rukou. Pokud jde o tu obyčejnou, žádný zázrak nečekejte, avšak pokud je šmrncnutá Temnotou, mělo by se rozpoutat nefalšované peklo (Shoshanna třeba nebohým obětem nejdřív ustřelí nohy, aby jim bez problému mohla vrazit hlaveň své brokovnice až do krku a vytapetovat přítomné zdi šedou kůrou mozkovou, což je prý nová černá).

Ačkoliv to všechno zní krásně a možná až moc jednoduše, vývojáři varují, že hráči rozhodně nebudou mít na růžích ustláno. Vzhledem k tomu, že všichni absolvovali pářící rituál s Temnotou, musí si dávat pozor na jakékoliv světlo (včetně toho umělého) a stejně tak na kulky nepřátel, jejichž přílišnou koncentraci v těle nedoporučuje devět z deseti mafiánů. Sečteno a podtrženo, Vendettas zatím nevypadá špatně, ale! Stále se z toho může vyklubat pitomina a stejná zbytečnost jako multiplayer v prvním The Darkness. Takže zkřížit prsty a vzývat temné bohy ať to tentokrát dopadne lépe.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama