Prototype 2 v prvních dojmech
Prototype Novinka Prototype 2 v prvních dojmech

Prototype 2 v prvních dojmech

Jiří Markvart

Jiří Markvart

4

Přinášíme vám dojmy z hraní akce Prototype 2. Jaký je nástupce a co nabízí? To se dočtete právě zde.

Reklama

Redaktorům Gamespotu se do rukou dostala hratelná ukázka akčního titulu Prototype 2. A byli přímo nadšeni. Dle jejich slov se jedná o hru, která nejprve zaútočí a až potom se ptá proč. Na co se vlastně máme těšit?

Hlavním postavou nového Prototypu (který se odehrává 14 měsíců po prvním dílu) je seržant James Heller, jenž chce pomstít smrt své rodiny a vyřídit si účty s hrdinou původní hry, Alexem Mercerem, člověkem částečně zodpovědným za propuknutí smrtelné nákazy. Celé bojiště (New York City stylizované coby New York Zero) je rozděleno do tří zón: červená, která je semeništěm nebezpečného viru; žlutá, coby potenciálně nebezpečné místo s relativně velkou šancí nákazy, a zelená – poměrně bezpečná oblast pod nepřetržitou vojenskou kontrolou. Nebojte se, navštívíte všechna místa a obtížnost v každém z nich se bude každým krokem zvyšovat.

Mise, jež si mohli redaktoři Gamespotu zahrát začíná násilnou a krvavou likvidací protestujícího davu, ve kterém stál ovšem i vědec, s nímž jsme si potřebovali promluvit. Nic naplat. Nezbývá nic jiného, než zlikvidovat jednoho ze strážních, zkonzumovat jeho tělo (ano, i zde funguje koncept „web of intrigue“ známý z prvního dílů, jenž umožňuje získávat myšlenky, schopnosti, ale vlastně i podobu sežraných postav), vydat se na hromadu postřílených protestantů a dostat z našeho vědce alespoň jeho myšlenky, které jsou pro nás vlastně to nejcennější. Jako odměnou navíc bylo představení nové zbraně, Bio Bomb, která do sebe vcucne nepřátele a jejich těla nakonec efektně rozprskne do všech směrů.

Cíle, které můžete sežrat naleznete pomocí nového sonaru, jenž funguje tak, že zmáčknete tlačítko, které vyšle impuls do okolí a zvýrazní objekty, jejichž konzumace by vám mohla přinést nějaký profit. V naší hratelné ukázce to jako další vzápětí odnesl poručík Barry Pollock.

Zbraně hrají v Prototype 2 obrovskou roli a stejně jako se svými čepeli ozdobenými končetinami si s nimi užijete spoustu legrace. Heller navíc získal schopnost zneškodnit a odzbrojit takřka jakékoliv vozidlo, což si Gamespot vzápětí vyzkoušel svrhnutím kusu stavení na nedaleký ozbrojený transportér. Nic vám samozřejmě nebude bránit v tom, abyste střílny a raketomety těchto pancéřáků využili jako vlastní zbraně.

Novinkou v Prototype 2 jsou i hnízda, což jsou podzemní prostory s bující nákazou. Vstup do nich zcela mění styl hry, neboť jste nuceni se přizpůsobit stísněnějším prostorám. V ukázkové misi bylo možné navštívit starý zapomenutý bunkr, ve kterém se Heller tváří v tvář utkal s hromadou Hunterů i jejich poněkud vyvinutější formou. Jednoznačnou výhodou těchto hnízd je pak možnost hodování na padlých tělech Hunterů a získávání části jejich schopností.

Ukázka skončila krátkým pohledem na dalšího nepřítele – stvoření, vysoké jak několikapatrový činžák, temné jak podsvětí samo a poseté hromadou pevných štítů. Poté, co byli redaktoři Gamespotu málem zasaženi letícím autem, rozhodli se, že nejlepším řešením bude vzít nohy na ramena.

Prototype 2 vychází příští rok na Xbox 360, PlayStation 3 a PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama