První konkrétní detaily o novém Dragon Age
Dragon Age: Inquisition Novinka První konkrétní detaily o novém Dragon Age

První konkrétní detaily o novém Dragon Age

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

53

Zahraniční herní magazín Game Informer se pochlubil obálkou zářijového čísla, s níž se do oběhu dostala i pěkná řádka zajímavých informací.

Reklama

Po příběhové stránce se bude Inkvizice zabývat nezáviděníhodnou situací na Thedasu, kde řádí zlo a každá instance, která s ním může něco udělat, má plné ruce práce.

Jako by to ale nestačilo, když se situace alespoň rámcově stabilizuje, nebe se rozerve ve dví a do herního univerza začnou ve velkém proudit démoni.

Společně s tím výkonný producent hry prozradil, že bude k dispozici rozsáhlý, víceméně otevřený svět, kterým bude možné dle libosti cestovat (od Fereldenu až po Orlais).

Samotné cestování nicméně bude řešeno nejspíš jen animačkou a proto se tvůrci tak trochu zdráhají používat označení „otevřený svět“. Každá oblast prý nicméně bude větší než cokoliv, co kdy vytvořili.

Ty tam jsou i generické lokace, které trochu kazily zážitek hlavně v druhém dílu. Přibudou rovněž mounti, kteří údajně budou mít větší roli než vás jen dopravit z místa A na místo B.

Vám pak bude dle očekávání svěřena role Inkvizitora (plně nadabovaného), s nímž budete moci šířit věhlas Inkvizice. Vaše činy budou, jak je dobrým zvykem, ovlivňovat dění ve světě, přičemž se počítá i s implantací takových věcí jako je dlouhodobá perzekuce některých ras.

Vaše úspěchy, či neúspěchy, přitom budou klíčové pro další postup, protože některé oblasti se budou odemykat pouze na základě reputace Inkvizice.

Co se soubojů týče, ty prý budou někde na půl cesty mezi prvním a druhým dílem série. Jinými slovy, můžete si z toho udělat obyčejnou mlátičku, stejně jako taktickou výzvu.

Není problém přepínat se mezi jednotlivými postavami a určovat jejich akce, či nastavit obecnou strategii jak se mají za určitých situací chovat. A bude to potřeba, protože posílili i nepřátelé.

Ti jsou nově schopní efektivně spolupracovat ve skupině a hlavně se chovají podle svých rolí. Nepřítel, který není v souboji tváří v tvář příliš platný se radši pokusí ztratit a vplížit se vám do zad.

Řeč dál přišla na crafting, jenž bude v novém Dragon Age hrát podle všeho zásadní roli. Téměř všechny předměty, které v průběhu hraní nasbíráte, nebo vybojujete bude možné změnit v novou zbroj, či zbraň, případně k vylepšení stávajících.

Bude přitom záležet jen na hráčích, jak se s tím poperou. Představivosti ani možnostem se meze nekladou a není proto problém dosáhnout požadovaného vzhledu, či se třeba celou hru držet jednoho konkrétního kousku vybavení.

Na samotný závěr pak samozřejmě nešlo nezmínit rozhodnutí. „Dragon Age vždy bylo o těžkých volbách,“ potvrdil scénárista David Gaider. „Neexistuje jedna přímá cesta, nebo snad správná.“

Následky vašich činů budou rezonovat celým světem a můžete si prý být jisti, že každé vaše rozhodnutí bude pečlivě zaznamenáno. Právě ty vám totiž zpřístupní nové oblasti a výbavu, nebo naopak.

Jen je škoda, že se tvůrci víc nerozpovídali o starých postavách (na obálce je k vidění Varric a Cassandra z DA2) a o tom, jak bude interakce s nimi vypadat.

Dragon Age: Inquisition je plánováno na konec příštího roku ve verzích pro PC, PlayStation 4, Xbox One, PS3 a Xbox 360.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama