Pokud se bude konzole přehřívat, zvýší se otáčky ventilátoru.
Nedávno jsme se dočkali oficiální rozborky konzole, kde se značná část videa věnovala jejímu chlazení. Nyní se prostřednictvím rozhovoru, v němž vyzpovídal magazín 4Gamer Yashuriho Ootoriho, z hardwarové divize Sony Interactive Entertainment, dozvídáme další zajímavé informace.
Kromě teplotního senzoru uvnitř APU (tj. do jednoho čipu integrovaný procesor a grafická karta, pozn. red.) se v konzoli nacházejí další tři teplotní senzory, které jsou rozmístěny po základní desce. Díky tomu může Sony získávat přesná data o provozních teplotách a optimalizovat tak výkon chladícího systému.
Dle 4Gamer tak bude PlayStation sbírat teplotní data každé hry zvlášť, díky čemuž může skrze aktualizace upravovat otáčky ventilátoru. Chladící systém PS5 je tedy navržen s jistou rezervou a objeví-li se mimořádně náročná hra, bude možné navýšit otáčky za cenu obětování tichosti konzole.
PlayStation 5 vychází 19. listopadu, hry a příslušenství však vyjdou o týden dříve.
Vše potřebné si můžete zakoupit v obchodě Xzone.