Monetizace nové free-to-play hry se Blizzardu moc nepovedla.
Overwatch 2 je free-to-play hrou, takže kosmetické herní prvky jsou jedním ze základních aspektů tohoto díla. Stejně tak je jeho součástí také placená herní měna. Tu sice lze získat i jinak než vytažením kreditní karty, avšak cesta je to podle prozatímních zkušeností komunity hodně trnitá. Samotný koncept monetizace je navíc relativně agresivní i na poměry bezplatných děl, takže vyvolává u hráčů nemalé emoce. Aby komunita ukázala, že jsou ceny nesmyslně vysoké, přišla s porovnáním cenovky u virtuální klíčenky a té reálné. Obě lze zakoupit na oficiálních stránkách společnosti Blizzard. Hlavním rozdílem je však cena.
Jeden by si jistě řekl, že vzhledem k náročnosti na výrobu bude jistě dražším zbožím reálná klíčenka. No bohužel je to právě naopak. Za virtuální přívěšek tu dáte 700 jednotek herní měny, zatímco ta skutečná vás stojí 5 dolarů, které po převodu do Overwatch 2 mají hodnotu 500 herních penízků. Největším chytákem na celé situaci je skutečnost, že si potřebný obnos nezískáte v přesné hodnotě, takže si musíte koupit rovnou 1000 zlatých penízků, za něž dáte 9,99 dolarů a podobně jsou nastaveny i jiné předměty.
Jak komentují někteří uživatelé na Redditu, situace by nebyla až tak hrozná, pokud by hráče během své cesty dostával obdobně jako v jiných free-to-play hrách lootboxy, které by si otevíral bez toho, aby byl nucen sahat po peněžence. Overwatch 2 je však aktuálně na počátku své cesty. Není tím pádem vyloučeno, že během následujících měsíců dojde k transformaci free-to-play formátu, který hra užívá.