Recenze Bound By Flame - Ďábelská nuda
Blogy čtenářů Recenze Recenze Bound By Flame - Ďábelská nuda

Recenze Bound By Flame - Ďábelská nuda

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Jak se mi líbil Bound By Flame, bude to jen tuctové RPG nebo zaujalo svou jedinečností?

Reklama

Jak se mi líbil Bound By Flame, bude to jen tuctové RPG nebo zaujalo svou jedinečností?

Atlas a jeho břímě

Ano i tak by se dala nazvat část o příběhu, vzhledem k tomu, že je asi největším tahounem této hry a tím pádem dost připomíná bájného obra Atlase, který na svých ramenou nese zem. Musím ale říct, že se příběh skutečně povedl a svou část v této hře nese skutečně hrdinsky. V roli jednoho z členů Svobodných Čepelí Vulcan, který mimochodem vypadá jako čistokrevný Sparťan se vrháte do zajímavého světa Vertielu kde zápasí dobro se zlem. Hordy nemrtvých pomalu zaplavují zem a je potřeba vytvořit efektivní alianci, která by se jim mohla postavit. V průchodu hrou na vás čeká řada rozhodnutí, které zaručují znovu hratelnost. Ale i přes ně je herní celek velmi krátký.

Chrám, u kterého se na začátku hry nacházíte, je napaden nemrtvými. Při jeho obraně je proveden rituál, který se mírně řečeno zvrhne. Část vašeho těla ovládá démon a je jen na vás jak velký prostor mu při průchodu příběhem dáte. Čím víc dostává prostoru tím větší je jeho vliv na vás vidět jak na vzhledu, tak i na silách které ovládáte. Souboj dvou částí které sdílejí tělo je skutečně zajímavým prvkem.

Grafická stránka lokací a hry jako takové není vůbec špatná, dokonce bych řekl, že je hodně pěkná. Lokace jsou různorodé a velmi detailně zpracované.

 

 

Pár dobrých přátel

Společníci jsou příjemným doprovodem při vašich dobrodružstvích, jejich přítomnost vám občas pomůže zdolat větší skupinky nepřátel. Zajímavý nejsou jen oni ale i jejich příběh, který má každý jedinečný. Mezi vaše společníky patří jak čarodějky, tak i silní válečníci. Nepřátel zde není málo. Tvoří je pestrá škála zvířat, nemrtvých a humanoidů. Jejich hlavním kladem je skutečně zajímavý vzhled. Spolu s touhou vás naučit jak správně uhýbat.

Dalším pozitivem je výroba a úprava zbraní. Tento strom dává prostor vaší kreativitě a beru ho jako jedno z mála plus z celku.

 

Jako slon v porcelánu

Tak mi občas připadá hlavní postava. Díky pro mě nesmyslnému ovládání a občas retardovaným pohybům postavy se hra dostává v obtížnosti nad Dark Souls II. Nebýt tohoto bodu tak je combat předvídatelný a jednoduchý. Nepřátelé vás učí, že hlavní je útočit opatrně. Sek, úskok a pak znovu sek. A tak pořád dokola, skáčete jako hopík odražený o stěnu.

Jediná varianta odskoků čí větší pohybové zdatnosti je možná jen na cestě rangera. Dvě dýky vám sice umožňují uhnout útoku ale tato možnost je dost omezená, můžete jen odskočit většinou je tato akce doprovázena epickým momentem. Po čase se ale tato část stává značně stereotypní.

Tím že si nasadíte obouruční meč, mizí veškerá možnost větší pohyblivosti čí úskoků. Zůstává vám jen možnost útoky nepřátel vykrývat a odkopávat jejich štíty či jiné krytí. Nemožnost úskoku či skoků v bok je až nepříjemně omezující. Jako celek mi souboje jak s bossy tak i normálními stvůrami přijdou občas dost zmatené a mírně frustrující. Zajímavé je, že v cut scénách hrdina skáče jedna báseň.

Celkově máte na výběr tři dovednostních stromů magii, rangera který je na úrovni zloděje a jako poslední válečníka který se ohání svou těžkou zbraní a dokáže zasadit skutečně ohromující údery. Hra směřuje tvorbu vaší postavy směrem válečníka či mága protože stealth zde nemá moc velké využití.

Jednoduše řečeno combat není to pravé ořechové. Hra vyžaduje pohyblivost, ale bere některé prvky, které k ní doslova patří, což je škoda.

 

Démon mamonu

Jak zakončit tento článek? Hra je jako celek průměrem, určitě jsou na scéně tituly, které jsou horší, ale většina je naopak lepší. Celkem mě překvapili první recenze, které přirovnávají hru k Zaklínačovi nebo dokonce k Dark Souls II. Nevím jak je to vůbec možné i kdybych se snažil tak tato hra je těmto velikánům vzdálena na míle daleko. Komunita se rozdělila na dvě části, jedna hru zbožňuje a druhá naopak moc nemusí. Co mě ale skutečně zaráží je cena 40 euro, za takový titul je to celkem opovážlivost. Když to porovnám s herním trhem tak najdu i levnější a kvalitnější kousky než je tento. Vývojáři spolu s distributorem se trošku přepočítaly a zbytečně odrazují hráče přemrštěnou cenou.

 

Recenze Bound By Flame - Ďábelská nuda

Verdikt

Hra je dost průměrné RPG. Které zachraňuje jen výborný příběh. Přirovnávat to k DS II či Zaklinačovi je celkem urážka pro tyto dva tituly. Jediné co hru omlouvá je snad jen to, že byla vytvořena menším studiem, takže v budoucnu od nich dostaneme snad zajímavější tituly.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Možná kombinace a využití skill větví
Málé studio udělalo celkem dobré RPG
Příběh
Volba ovlivňuje vaší podstatu(démon,člověk)
Soundtrack
Propracovaný herní svět
Ovládání a obratnost postavy je děsivá
Cena vs herní doba
Souboje s bossem vyžadují cestu válečníka
8,5 hodiny na RPG je hodně málo
Postava si rozhoduje kdy a kam se půjde.
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama