Recenze Brothers: A Tale Of Two Sons
Blogy čtenářů Recenze Recenze Brothers: A Tale Of Two Sons

Recenze Brothers: A Tale Of Two Sons

Jen málokdy se stane, že bych s přítelkyní sedl u stejného stroje a zvolil stejný titul jako ona. Většinou je to hlavně tím, že jsme oba fascinováni…

Jen málokdy se stane, že bych s přítelkyní sedl u stejného stroje a zvolil stejný titul jako ona. Většinou je to hlavně tím, že jsme oba fascinováni jinými žánry. Nyní jsme však naprosto nadchnuti povedeným výtvorem od společnosti Starbreez. Co přesně nás, ale tolik uchvátilo?

Pohádkový příběh

Hra začíná skutečně příběhem jako z pohádky. Dva bratři, kterým na světě zbývá již jen nemocný otec, se vydávají do světa hledat lék, jenž by zachránil drahého tatínka. Cesty obou mládenců však nejsou provázeny jen dobrými skutky a blahodárným sluncem. Zavítají i do temných lesů a dávných bojišť, kde atmosféra není zrovna přívětivá. Dospělost je zde často zvýrazněna všudy přítomnou smrtí. Děj příběhu je skutečně epicky a musím říct, že po čase si skutečně tyhle malé uličníky oblíbíte a budete si přát, aby lék pro tátu našli v čas. Severská mytologie na nás dýchá snad na každém kroku. Trollové, obři či oživlé stromy na to a mnohem víc vaši hrdinové narazí na své výpravě za lékem.

Ve dvou to jde lépe

Hra je primárně určena pro jednoho hráče hlavně díky tomu, že si do rukou vezme gamepad a skrz něj ovládá oba bratry. Každý z nich má svou polovinu. Pro ty, kteří upřednostňují klávesnici, není být singl zrovna dobrou volbou. Proč? To poznáte hned poté, co si pozvete spoluhráče jenž zastane roli jednoho z hrdinů. Rozdělení na klávesnici není v žádnem ohledu náročné. Starší bratr je ovládán WSAD kombinací a mladší chodí za pomoci šipek. Díky tomu získáte stejný či možná dokonce i lepší zážitek než na doporučeném gamepadu.

V jednoduchosti je síla

Kouzlo hry není v náročnosti na postřeh či mozkové závity, ale právě v její jednoduchosti. Hádanky vám zde trvají pár sekund. Skoky jsou většinou automatické. Jediné co vás snad může zabít jsou přeskoky v moment, kdy šplháte na vyvýšená místa. Velké výzvy zde prostě nenajdete. Ale o ty malé zde nebude nouze. Co takhle dát králíky do latě, navrátit k sobě dva zamilované či najít ve stádu černou ovci. Nejde sice o nic náročného, ale možná právě proto vás to bude bavit o to víc.

Dialogy zde jdou také hodně osobitou cestou. Postavy používají místo slov spíše gestikulaci a činy. Jejich akce jsou doplněny výborným hudebním podkladem, z kterého atmosféra severu a jeho mytologie jen sálá. Děj zde jednoduše plyne právě díky výborně vybranému soundtracku.

Dospělá pohádka

I tak by se tato hra dala nazvat. Příběh sice nezabral moc času, ale musím uznat, že každé sousto jsme si vychutnali. Čím dál jsme byly, tím více nás děj přibližoval k hlavním aktérům. Poukazovat na určité problémy je občas skutečně náročné, ale zde si s tím autoři poradili na výbornou. Hra sice není pro náročné, ale jinak je to herní skvost jenž ukazuje, že i nenáročné hry dokáži zaujmout hráče v mnoha aspektech. Všem těm, kteří hledají dobrý titul mohu jen doporučit dobrodružství neohrožených bratrů.

Recenze Brothers: A Tale Of Two Sons

Začátek mě moc neoslovil ale poté co se ke mě přidala má drahá nám začala hra plynout rychleji než písek v hodinách. Než jsem se nadál již jsme byly na konci tohoto epického příběhu.

Výborný příběh s prvky smíření