Recenze Destroy All Humans!
Destroy All Humans! Recenze Recenze Destroy All Humans!

Recenze Destroy All Humans!

5

Maličký mimozemšťan Crypto už zase lidem práší kožichy.

Rok 2005 byl z videoherního hlediska trochu bláznivým rokem, kdy v něm vyšly dva humorné, dnes již v několika kruzích kultovní tituly, v nichž jste v podobě monster měli za úkol vyhladit nebohé lidi. Tou první hrou z této kategorie je Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse, což je dílo, které si mohli nejdříve užít majitelé původní konzole Xbox, přičemž následovala verze pro osobní počítače, jenž u nás oplývala českým dabingem, perfektně podtrhujícím samotnou bláznivě pitomou atmosféru celé hry.

• Platforma: PC (recenzovaná verze), PlayStation 4 a Xbox One
  • Datum vydání: 28. července
  • Výrobce: Black Forest Games
  • Žánr: Akční adventura
  • Dat ke stažení: 15,5 GB
  • Herní doba: Hlavní příběh 6-7 hodin / 100% kompletace 14 hodin
  • Přístupnost: 16+
  • Prodejní verze: Fyzická a digitální
  • Cena: PC verze 799 Kč a konzolová 1 099 Kč v obchodě Xzone

Druhým, podobně vtipným dílem se stala konzolová záležitost Destroy All Humans! od studia Pandemic. V níž jste se zhostili role malého mimozemšťana Crypta, jehož úkol jasně vystihoval samotný název hry – získat nadvládu nad naší planetou, a přitom hromadu lidí vyhladit. Ačkoliv nešlo o nijak převratný titul, tak si své fanoušky rozhodně našel, což kulminovalo dalšími třemi hrami, kdy sice přímý druhý díl nabízel skoro stejnou zábavu, avšak další dvě pokračování už stály vyloženě za starou bačkoru. Proto se vydavatelství THQ Nordic, které získalo práva na značku po bankrotu THQ, rozhodlo, že místo toho, aby vytvořili další díl, tak se vrhnou na remake prvního dílu, jehož vývoj dali na starosti skupince z Black Forest Games. Mělo to ale smysl? Inu, vlastně docela ano.

Nabručený šmejd z vesmíru

Hra začíná pádem létajícího talíře malého extraterestriálního jedince Crypta 136, jenž je ihned poté uvrhnut do zajetí nevrlými lidmi, kteří ho chtějí studovat a rozřezat. Tohoto zástupce rasy Furon na planetu Zemi poslal Orthropox 13, aby vyextrahoval mozky pozemšťanů, v nichž je obsažena i furonská DNA, za jejíž pomoci by bylo možné zabránit vyhynutí jejich rasy. Orthropox 13 je však trochu rozmrzelý, že s Cryptem ztratil kontakt, pročež za ním posílá jeho bratra, respektive klona, tentokrát s označením Crypto 137. A právě do jeho kůže se vtělíme i my, hráči.

...zástupce rasy Furon na planetu Zemi poslal Orthropox 13, aby vyextrahoval mozky pozemšťanů, v nichž je obsažena i furonská DNA...

V rámci několika krátkých misí (většina z nich se dá dohrát do deseti minut) tak budete skenovat místní obyvatele, ovlivňovat jejich přesvědčení a dělat bordel, přičemž se budete snažit porazit i nebezpečnou organizaci Majestic, v jejímž čele stojí tajemná Silhouette. Veškeré mise (které byly doplněné o optimální cíle), v nichž nechybí ani hromada humorných hlášek, které častokrát pracují s různými popkulturními odkazy, což skvěle přispívá celkovému odlehčenému tónu hry, pak lze odehrát zhruba do šesti hodin, přičemž pro stoprocentní kompletaci si vymezte hodin zhruba 13-15, což rozhodně není moc, avšak to je kompenzováno cenovkou, která se pohybujeme kolem 800 Kč. Příjemné pak rozhodně je, že jsme se dočkali i jedné mise, která nebyla obsažena v originálu.

Radost z chaosu

Hlavní složkou hratelnosti je vytváření chaosu tím, že ničíte a vraždíte vše kolem sebe. A z tohoto hlediska se autorům perfektně povedlo oživit hratelnost původního titulu, kdy se již nemusíte rozhodovat, jestli v jeden moment budete střílet, používat telekinezi či extrahovat mozky, nýbrž to vše můžete dělat klidně najednou, čímž je zajištěna velice plynulá akce. Tato plynulost v jednotlivých úkonech je perfektně doplněna i pohybem, kdy je jedna radost létat za pomoci jetpacku či využívat antigravitační boty pro rychlé vznášení se nad zemí, a přitom odpravovat halekající lidi na věčnost. Ano, na dnešní poměry to je sice velice prosťounké, avšak nedá se tomu upřít fakt, že to je zábavné.

Hlavní složkou hratelnosti je vytváření chaosu tím, že ničíte a vraždíte vše kolem sebe.

Od vyhlazování lidí si však několikrát odpočinete díky stealth vsuvkám. Crypto totiž oplývá možností vzít na sebe podobu libovolného člověka, kterého důsledně oskenuje, kdy si ovšem musí dávat pozor na různé lidské pasti, které jeho podobu odhalí. Systém to je sice v základu fungující, ale bohužel extrémně nezábavný. Taktéž občas budete muset v rámci pár rozhovorů přesvědčit některé osoby tím, že vyberete vhodné dialogové volby (ať už se jedná o heslo s přístupem do oblasti či poštvání ostatních generálů proti sobě), bez čehož bychom se sice také obešli, avšak na rozdíl od stealthu to člověka neotravuje a alespoň to s sebou přináší další nové vtipné hlášky.

Do hlubin s anální sondou

K samotnému usmrcování budete využívat buď vaše již zmíněné telekinetické schopnosti či jednu ze čtyř zbraní, kde nechybí ani klasická anální sonda (ačkoliv ta je přímo v boji prakticky nepoužitelná). Pro větší destrukci pak občas usednete do vašeho létajícího talíře pojmenovaného Saucer, s nímž můžete ničit i samotné budovy, jejichž pád vás odmění velkým výbuchem. Všechno toto vybavení si mezi misemi můžete i dále upgradovat, což zvýší jeho účinnost. Trochu mě nicméně zamrzelo, že se autoři neodhodlali k přidání některých nových zbraní, jelikož čtyři mi přijdou docela málo.

Pro větší destrukci pak občas usednete do vašeho létajícího talíře pojmenovaného Saucer, s nímž můžete ničit i samotné budovy, jejichž pád vás odmění velkým výbuchem.

Novinkou je posléze i možnost návratu do lokací, kde se odehrávají jednotlivé mise, čímž se můžete vyblbnout v menších otevřených prostředích, kde lze sbírat různě rozházené sběratelské předměty v podobě robotických sond, či plnit zcela nové výzvy, které prozkouší váš um při ničení místního majetku a protáhnou prsty v rámci závodů na čas. Nápaditost těchto výzev je sice nízká, avšak jako přidaná hodnota jsou rozhodně fajn. Fanouškové módy k tomu mohou taktéž odemykat různé alternativní kostýmy pro našeho hrdinu, které z něho udělají například podivnou antropomorfní krávu (v tomto případě se hra stane opravdu nepříjemně creepy).

Barevný chaos

Remake tak ve své podstatě bere původní šablonu hry a tu vylepšuje přidáváním některých typických prvků pro aktuální videohry. To je následně jasně vidět i na vizuálu, který byl aktualizován do dnešních standardů, díky čemuž se na hru velice pěkně kouká. Ano, nejedná se o nic technicky famózního, avšak karikaturní stylizace a všudypřítomné barvičky to perfektně vynahrazují. Všeobecný požitek však trochu kazí poměrně hodně bugů, kdy dochází k cyklení zvuků či zasekávání animací nepřátel. Nicméně věřím, že tohle se tvůrcům podaří ještě opravit.

Remake tak ve své podstatě bere původní šablonu hry a tu vylepšuje přidáváním některých typických prvků pro aktuální videohry.

S optimalizací jsem pak neměl problém, kdy jsem na sestavě Ryzen 3600, RX 580 8GB VRAM a 16 GB RAM rozjel hru na stabilních 60 FPS. Příjemné bylo i ovládání, kdy žádné problémy nejsou ani s jednou variantou, takže dost záleží na tom, zda pro podobné hry preferujete spíše ovladač či klávesnici s myší. Obě volby jsou správně.

Poctivý remake

Celkově se o Destroy All Humans! dá říci, že se jedná o poctivý remake, který podobně jako nedávný SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom - Rehydrated s láskou modernizuje původní materiál s tím, že zůstává zachován duch originální hry. Pokud vás tedy titul bavil i v době svého vydání, bude vás bavit i tentokrát, a to dost možná ještě o něco více. Pro nové hráče se pak jedná o sice přímočarý, avšak zábavný kus, který funguje jako příjemná jednohubka.

Destroy All Humans! zakoupíte v obchodě Xzone.

Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex 2020.

Destroy All Humans!

Remake prvního dobrodružství mimozemšťana Crypta 137 je rozhodně povedeným pokusem o oživení této značky, která nabízí možná velice přímočarou hratelnost, avšak je na ní vidět nadšení, s nímž byla tvořena. To následně platí i pro samotný remake, který s citem pracuje s původním materiálem a zdárně ho převádí do dnešní doby s pár vylepšeními, což vytváří sice jednoduchou, avšak zábavnou hru. Pokud patříte k fanouškům originálu, můžete si klidně bodík k hodnocení přičíst.

Zábavná akce
Pohledný vizuál
Humor