Injustice 2 Recenze Recenze Injustice 2: Legendary Edition

Recenze Injustice 2: Legendary Edition

Jakub Němec

Jakub Němec

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Batman a Superman mají stále nevyřízené účty.

Mnozí z vás již byli svědkem hádky mezi příznivci komiksů DC a Marvel (možná jste sami byli aktivní, že?). Rostoucí popularita příběhů na pokreslených stránkách papíru položila základ fanouškovské mánii a jistě se vám nevyhnula různorodá zpracování superhrdinské tématiky. Zatímco ve filmové kvalitě suverénně vede Marvel, u počítačových her se větších úspěchů podařilo dosáhnout partě kolem Batmana a Supermana. Příkladem může být druhý díl mlátičky Injustice, jenž vznikl ve spolupráci Warner Bros a studia NetherRealm (Mortal Kombat X). Nyní se Injustice 2 opět hlásí o slovo díky vydané legendární edici. Má cenu ji věnovat pozornost?

• Vychází na: PS4, Xbox One
  • Datum vydání: 27. března 2018

Nebezpečný záporák a spojenecká dilemata = výborný komiks

Přiznám se bez mučení a klidně do mě palte, že díky návštěvám kina jsem přesvědčenější fanda marveláckého univerza. Uznávám, že DC komiksy jsou temnější, dospělejší a mnohdy mají propracovanější charaktery, ale co z toho, když se to nepovede představit lidem mimo geekovské obchody s grafickými novelami. O to radostněji jsem se nechal vtáhnout do osudů postav DC vesmíru, navazujících na první díl Injustice.

„V panteonu válečníků se nabízí celá řádka známých i méně profláklých postav, z nichž si musí vybrat každý.“

Pro některé to bude zřejmě šok, ale Injustice 2 je mlátička, která disponuje tak dobrou zápletkou, že by ji mohly závidět kdejaké filmy (možná by si to měl zahrát i Zack Snyder). Dostane se vám hutné vyprávění plné klasických klišé, ovšem podané tak dobře, že jednotlivé epizody příběhu budete hltat. V každé z nich absolvujete čtveřici soubojů v kůži některého z bojovníků proti vesmírné invazi. Příjemným zpestřením je možnost vybrat si z dvojice hrdinů pro nadcházející souboj.

Ve své podstatě tak vlastně dostanete přes sedmdesát bitek, propojených dvou a půl hodinami videosekvencí posunujícími dějovou linku vpřed. Nemusíte se bát žádných quick time eventů jako v Mortal Kombatu X, takže si vychutnáte silácké promluvy klaďasů a záporáků do posledního slovíčka (pokud tedy vládnete angličtinou). Injustice 2 bych se vůbec nebál doporučit jako příjemný vstup do DC světa také nováčkům.

Hrubá síla, magie či technika?

V panteonu válečníků se nabízí celá řádka známých i méně profláklých postav, z nichž si musí vybrat každý. Většina stejně nejdříve sáhne po Batmanovi, Supermanovi, Jokerovi či Wonder Women, protože je zkrátka znají. Ale postupem času si vaše srdce získají i vyložení outsideři, opěvování jen opravdovými znalci komiksů. Ale velmi zajímavou možnost představují například Black Adam vládnoucí magií, mrštná Cheetah, nemotorný Gorilla Grodd, motorkářka Black Canary či můj černý kůň Blue Beetle.

Pokud vám přijde nabízená skvadra málo pestrá, určitě vás potěší přítomnost všech válečníků z dvou DLC expanzí. Tvůrci se rozhodli přidat kouzelnickou nemesis Enchatress (známou z Vražedného oddílu), ozbrojeného Red Hooda, mezihvězdnou cestovatelku Starfire, obyvatele Atlantidy Black Mantu či DC odpověď na Ant-Mana pojmenovaného Atom. Přestože se jedná o méně známé charaktery, jejich unikátní způsoby boje vás zcela jistě osloví.

Já osobně jsem se ovšem mnohem více těšil na hostující postavy z jiných světů. Díky časoprostorovým paradoxům nemělo NetherRealm Studios spoutané ruce a mohli si půjčovat z míst, které by nás zřejmě ani nenapadly. Určitě nepřekvapí přítomnost Raidena a Sub-Zera z mortalkombatovské série, v níž se tvůrci také angažují.

„Aktuální kompletní vydání je určeno především pro všechny, kteří odolali koupi titulu minulý rok.“

Dva obrovské trumfy si nechávám na konec. Z Dark Horse Comics se do boje o spásu světa zapojí mnou oblíbený Hellboy, který si mě získal hned první stylově odhozenou cigaretou z kamenné pěsti. Ale sám ironický rudoch musel v mém případě ustoupit mé dětské lásce – Želvám ninja. Dětská hravost ninjutsu v podání Leonarda, Donatella, Raphaela a Michelangela sice do Injustice 2 moc nesedí, ale já si užíval každý souboj v kůži krunýřnatce s přiblblým úsměvem na tváři.

Stále na vrcholu

Když pomineme deset DLC hrdinů a pět nových skinů, zjistíte, že můžete úroveň postav dotáhnout ke třicítce, s čímž se pojí řada nových schopností a předmětů. Jinak vám Legendary edice nenabídne oproti původnímu dílu o moc více obsahu. Proto je aktuální kompletní vydání určeno především pro všechny, kteří odolali koupi titulu minulý rok. Autorům se povedlo odladit některé menší nedostatky, díky kterým se Injustice 2 stále drží mezi špičkou arénových soubojů. Uvidíme, co s bojovkovým triumvirátem Injustice, Street Fighter a Mortal Kombat udělá příchod šestého dílu SoulCaliburu v průběhu letošního roku.

Do té doby se nebojím označit dílo NetherRealm Studios za nejpovedenější mlátičku na trhu. S každým charakterem přichází nový systém úderů, který vám musí přijít do krve. Hrdinovy končetiny musíte rozhýbat do smrtícího tance a nesmíte se štítit zařadit podlé triky, abyste uštědřili oponentovi co největší zranění. Základ úspěchu tkví ve schopnosti jednotlivé útoky správně načasovat. Návaznosti jednotlivých komb vypadají téměř přirozeně, takže po hodinách tréninku se můžete cítit jako bůh zkázy poté, co pošlete do říše snů nasteroidovaného Banea nebo mocného Darkseida.

„Trpěliví hráči jsou však odměněni možností spustit destruktivní sekvenci, která jako by vypadla z komiksových sešitů.“

Do svého rejstříku lstí můžete zařadit také okolní prostředí, z nějž lze čas od času vyjmout předmět, který soupeři omlátíte o hlavu. Nezapomnělo se ani na oblíbené přemisťování v rámci jedné úrovně. Mocnou ranou můžete soupeře prohodit zdí a on ztratí v sérii nárazů značnou část svého zdraví. Smutná chvíle nastane, když uvidíte takhle plachtit svého hrdinu, a můžete jen čekat, zda se do souboje ještě vrátíte nebo se již nezvednete.

Podobně horké okamžiky budete zažívat v momentech, kdy se proti vám vytasí soupeř se svým ultimátním útokem. Během celého souboje se oběma sokům plní jejich míra zuřivosti, jimiž mohou v průběhu střetu posilovat své rány nebo odvrátit soustředěný atak protivníka. Trpěliví hráči jsou však odměněni možností spustit destruktivní sekvenci, která jako by vypadla z komiksových sešitů. Supergirl vás vezme na výlet vesmírem, Batman využije Batwing, s Flashem se podíváte do minulosti a Harly Quinn vám představí své zvířecí miláčky. Postupem času se sice stále stejné sekvence omrzí, ale jejich zapasování do průběhu bitky je absolutně skvělé.

Podívej, tady to prasklo

Příjemnou nástavbou Injustice 2 je jeho grafické pojetí. Arény se mohou chlubit do detailu provedenými objekty, které se tříští a létají do všech stran v reakci na vaše superhrdinská klání. Pozadí soubojů jen podtrhuje skvěle navržené modely postav, které vypadají velmi dobře také během naskriptovaných sekvencí. Jejich pohyby jsou ladné a během souboje se nepozastavíte nad žádnými podivnostmi (přece jen jde o komiksový svět). Pocit z nesmírné síly v pažích bojovníků je přímo hmatatelný, takže fanoušci akčních scén budou chrochtat blahem, protože v kombinaci s báječně zařazeným hudebním podkresem a zvukovými efekty se jedná o adrenalinem nabitou jízdu.

„Krabice s vybavením obdržíte za plnění denně aktualizovaných úkolů v rámci některého paralelního vesmíru nebo za absolvování online zápasů.“

Co dodat na závěr? Legendary Edition rozhodně není žhavým zbožím pro vlastníky původního titulu (pravděpodobně investovali i do DLC). Aktuální vydání by mělo oslovit především hráče, kteří Injustice 2 doma ještě z nějakého důvodu nemají. A my se divíme proč, protože jde o velmi povedenou mlátičku z atraktivního komiksového prostředí, jehož potenciál autoři absolutně využili v (na soubojovku) rozmáchle podané příběhové části.

Dlouhou životnost titulu podporuje možnost vylepšování postavy pomocí předmětů padajících z loot boxů. Neděste se, není třeba investovat ani korunu navíc. Krabice s vybavením obdržíte za plnění denně aktualizovaných úkolů v rámci některého paralelního vesmíru (Multiverse) nebo za absolvování online zápasů. Multiplayerová klání mají pořád šťávu, komunita stále funguje (možná také díky progamingu) a nestalo se mi, abych nenašel soupeře ochotného se mnou poměřit své síly.

Injustice 2: Legendary Edition koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Injustice 2

Injustice 2: Legendary Edition je stále stejně dobrá hra jako před rokem. V aktuální verzi najdete mimo základní titul postavy z dvou vydaných sérií DLC, z nichž především hostující charaktery stojí za zkoušku. Pokud se vám vloni Injustice 2 vyhnulo a bojovkám se nevyhýbáte, může vás dílo NetherRealm Studios bavit ještě dlouhý čas. Vlastníci původní hry nemají důvod k investici (mohou si dokoupit jen vybrané postavy).

příběh
dobrý pocit ze souboje
kompletní sestava charakterů