Recenze Monster Hunter World: Iceborne
Monster Hunter World: Iceborne Recenze Recenze Monster Hunter World: Iceborne

Recenze Monster Hunter World: Iceborne

Pavel Leňko

Pavel Leňko

4

Přivedli jsme na Zing jednoho z největších českých fanoušků série.

Není tomu ani dva roky, co vyšel Monster Hunter World. Pro mnohé fanoušky vysněné pokračování v sérii, která byla velmi dlouho dostupná pouze na různých handheld konzolích (s vyjímkou MH3, který vyšel i pro WiiU). Do té doby značne niche záležitost vsadila vše na přístupnost novým hráčům, krásnou grafickou stránku a také pořádnou reklamu v západnich zemích. Asi je zbytečné psát, že se to povedlo - přes 13 miliónů prodaných kopií ze hry činí nejprodávanější hru v historii Capcom vydavatelství.

Když tedy po bezmála dvou letech vychází velký datadisk, není divu, že zájem je znatelný. Veteráni této velmi specifické herní série podobný přídavek očekávali, ale dovoluji si říct, že to co dostali, je ještě lepší, než cokoliv v co mohli doufat.

Co je vlastně Monster Hunter

MH je akční RPG, ve kterém jde především o sbírání surovin, získavání výbavy a využívání této výbavy k lovu monster... ze kterých tak dostáváte další suroviny na ještě lepší zbraně a výbavu, abyste mohli čelit ještě větším monstrům. Monstra jsou to povětšinou dostatečně majestátná, nebezpečná, a bez vyjímky nádherně zpracovaná. Po úspěšném lovu samozřejmě můžete materiály z vaší kořisti použít pro tvorbu nového, nebo k vylepšení starého brnění, zbraně, případně příslušenství. Sází se přitom hlavně na akční hratelnost, relativně (pořád jde o hru, kde se mlátí velkými kusy železa nebo kostí do přerostlých draků a jiné havěti ) realistické mechaniky a kooperaci az čtyř hráčů.

Monster Hunter je akční RPG, ve kterém jde především o sbírání surovin, získávání výbavy a využívání této výbavy k lovu monster.

Co ke hraní Iceborne potřebujete? Je nutno dohrát hlavní příběhovou linku původní hry a pak samozřejmě vlastnictví tohoto DLC. I když zde už je nejspíš označení DLC dost nedostačující. Co Vás v Iceborne čeká? Je toho opravdu hromada. Příběh je asi jako ve všech předchozích hrách jen pojidlo a záminka, proč vyrazit na lov. Ekosystému hrozí opět nebezpečí: záhadná nová lokace, do které několik původních monster náhle migruje, je tajemná a krásná zároveň. Především ale obsahuje velké množství nových monster a variace na staré známé, co vás občas dost potrápí (v případě multiplayeru vás, stejně jako mě, krví podlité oči spoluhračů sebevražedně se ženoucích do neopatrných útoků končících zbytečnou smrtí spíše pořádně naštvou).

Nové výzvy

Celkem je ve hře zhruba 30 nových cílů. Některé jsou už zmíněné variace (subspecies) těch co znáte, jako je např. Savage Deviljho, který je veteránům série známý (a obyčejný Pan Okurka proti němu rázem vypadá jako laureát nobelovy ceny za mír). Krome několika takto změněných variant je tu samozřejmě pár navrátilců ze starších dílů série, jako je Tigrex, Zinogre nebo Nargacuga a samozřejmě i relativně slušně namixovaná partička nových kousků. Vlajkový Elder Dragon Velkhana, který na vás kouká ze všech plakátů, promo materiálů a reklam je jen jeden z několika nebezpečných soupeřů, kteří vás čekaji. Mimochodem, jakmile získáte tu možnost, velice doporucuji si z Velkhany vyrobit brnění i zbraň. Bez vyjímky jsou to výborné kusy a set je prozatím asi nejlepší co jsem viděl (MR50, kombinované sety prozatím nemá smysl řešit).

Nový Master Rank, chcete-li Master obtížnost, zase prináší to, co veteráni opravdu chtěli. Není to jen zvýšení HP a ATK u velkých monster, ale i změna chováni. Jsou agresivnější, rychlejší, mají nové typy útoků a představují tak celkově větsí výzvu. Co se itemizace týče, ve hře jsou nyní i lvl4 dekorace, které buďto přidají ještě více bodů do daného skillu, nebo v sobě mají body do dvou různých. Nutno také zmínit rebalanc zbraní, fungování elementů, které teď mají vetší dopad na výsledné poškození protivníka a hlavně fakt, že každá zbraň má o nějaký ten move navíc. Autor recenze je zatvrzelý melee hráč, takže nemůže moc komentovat střelné zbraně, ale například Charge Blade má přidaný mód, kdy hlavice sekery (vlastně štítu) rotuje, takže každé máchnutí zbraní má víc hitů.

Jsou agresivnější, rychlejší, mají nové typy útoků a představují tak celkově větší výzvu.

Dual blades mají efektní a efektivní dodge. Longsword má přidaný anime-style útok, který znatelně vylepšuje už tak dost plynulý systém. A jako bonus – Slinger se nyní dá použít, aniž byste museli schovat zbraň. Novým způsobem funguje také upravování zbraní, které si jde více personalisovat, vylepšit jejich staty na několika různých úrovních a celkově se dá minmaxovat mnohem více, než to bylo dříve možné. Je tudíž na místě říci, že Capcom vydání Iceborne neuspěchal, dal si záležet a obsah není rozhodne šitý rychlou jehlou.

Nová vylepšení

Co se technické stránky týče, hra za ty (necelé) dva roky zestárla velmi dobře. Scenerie pořád vypadají úchvatně, ekosystémy žijí vlastním životem a monstra jsou nádherně rozpohybovaná a nazvučená. Hudební témata jsou opět na vynikající úrovni a sedí k daným soubojům na jedničku. Hudba na pozadí boje proti např. Zinogre je opravdu něco vynikajíciho, co se jen tak nezapomene. Teď už jen doufat v přidání White Fatalise, který má svoji tradiční hudbu opravdu geniální.

Vylepšení se však projevilo i mimo lov. Nové městečko je kompaktní, vše je tak nějak blíže u sebe, pryč jsou výtahy a behání po schodech do vyšších pater. Hra si už pamatuje nastavení posledního vyhledávání v online módu, takže pokud jste hledali v SOS sekci konkrétní cíl, po návratu z questu se automaticky navolí poslední vámi zadaná kritéria. Není to nic světoborného, ale ušetří to čas, a docela dost mi to v původní hře chybělo.

Nová Endgame

A co Endgame, zeptáte se možná... inu endgame tu je taková, jaká zatím v MH sérii nemá obdoby. Pro hráče, kteří se rádi nechají překvapit bych doporučil následující odstavec nečist, bude plný spoilerů.

Poté co porazíte finálního bosse, zachráníte situaci a oslavíte to řádně s přáteli, vás čeká stopování nového Nergigante. Ten vás zavede do úplně nové zóny, kterou postavy pojmenují Guided Lands. Je to největší herní lokace vůbec a kombinuje v sobě čtyři různé ekosystémy. Ancient Forest, Coral Highlands, Rotten Vale a Wildspire Wastes. Do tohoto prostředí jde jít pouze pres expedici (která ale může být online s přáteli, presně jako normální questy). Každá část teto mapy ma vlastni úroveň, tu zvedáte lovem monster, která se v nich vyskytují. Čím vyšší úroveň, tím nebezpečnejší cíle se tam potulují, ale pozor - zvýšením úrovně jedné se sníží úroveň jiné zóny.

Je to největší herní lokace vůbec a kombinuje v sobě různé ekosystémy.

A proč to vlastně všechno dělat ? Monstra dropují velmi často tzv. Shiny, což jsou male lesklé předměty, válející se po zemi a obsahují klasické materiály. Ovšem v této verzi to jsou mimo jiné i unikátní materiály, které se dají získat pouze v Guided Lands a slouží k modifikacím a augmentacím výbavy. Stejně tak je tam k dostáni spousta surovin, od základních materiálů jako jsou rostliny, hmyz, kosti, rudy... po speciální věci určené k výše zmíněné augmentaci nebo jako palivo do nové minihry ve vašem novém městečku.

Maximální úroveň je ze začátku lvl4, poté na MR (Master Rank, komplimentující Hunters Rank) 49 uděláte quest, kterým si zpřístupníte lvl5, a takhle dál až do maximálního levelu 7, kde už se vyskytují jen tempered elder dragoni a podobně obtížná havěť. Co se týče obsahu, je opravdu co dělat i po dokončení hlavní příběhové linky, a CAPCOM opět slibuje hromady eventů, nová monstra (Rajang už je na cestě, a kdo si myslel že pan okurka, případně jeho nová savage varianta jsou ostří, tak neví co umí tahle super saiyan opice) a podobně. Budoucnost ma tudíž hra docela růžovou.

Co říci závěrem? Bylo pro mě celkem složité dát tomuto datadisku objektivní hodnocení, jelikož jsem skalní fanda série a nevynechal jsem žádnou hru už od dob Monster Hunter Freedom na PSP (včetně verzí vydaných pouze v Japonsku), kromě Frontier, který má registraci pres občanku/ID kartu, ale pokusím se.

Po grafické a zvukové stránce je vše velmi dobře zvládnuté, obsahově je to nacpané až k prasknutí a vylepšení i nových aktivit je ve hře přehršel. Co hru bohužel trošku sráží jsou extrémně dlouhé nahrávací časy a... mno... ehm... to je asi vše. Stále je to samozřejmě ta samá hra, žádne extrémní změny se nekonají a proto pokud se vám líbil předchozí titul, bude se vám líbit i Iceborne - a naopak, pokud to není váš styl, Iceborne váš názor rozhodně nezmění.

PC verze titulu vychází v lednu 2020. Konzolové verze můžete zakoupit na Xzone.cz.

Monster Hunter World: Iceborne

Tento hutný přídavek přinesl mnohem víc, než jsem očekával. Vlastně i víc, než jsem doufal. Chybí sice několik mých oblíbených monster, ale když už teď oznámili Rajanga, věřím i v ostatní, jako je Gore Magala, Lagiacrus, nebo Akantor. Drobnosti, co mi vadily, jsou pryč a pár dobrých nápadů se přidalo. Celkově jde o více než důstojný přídavek do už tak skvělé hry - a soudě dle hráčů, které potkávám online, přilákal i nováčky, kteří originál víceméně vynechali (stačí srovnat HR a MR a je jasno). Pokud jste fandové a veteráni, přidejte si s klidným svědomím ještě jeden bodík k hodnocení.

Výborná technická stránka
Tuna nového obsahu
Návrat fan-favorite monster