Recenze Mortal Kombat 11 - Souboj s časem
Mortal Kombat 11 Recenze Recenze Mortal Kombat 11 - Souboj s časem

Recenze Mortal Kombat 11 - Souboj s časem

Václav Šourek

Václav Šourek

11
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Krvavá lázeň po jedenácté.

Reklama

Série Mortal Kombat se červeným písmem zapsala do hráčské paměti svou enormní brutalitou a hektolitry prolité krve. Hry však proslavily zejména jednotlivé charaktery, které se časem staly kultovními. Nelze tak neznat jména jako Sub Zero, Goro nebo Scorpion. K postavám se ovšem samozřejmě vázal i příběh doplňující pozadí jejich motivací či chování. Skutečnost je ale taková, že dosud hrála příběhová linka úlohu jakýchsi druhých houslí ustupujících krvavé zábavě, jenže to se teď mění. Studio NetherRealm se rozhodlo udělat mnoho změn a přináší po mnoha stránkách inovativní titul, který vylepšuje neduhy svých předchůdců.

  • Vychází na: PC, PlayStation 4 (recenzovaná verze), Xbox One
  • Datum vydání: 23. dubna 2019
  • Žánr: bojovka
  • Česká lokalizace: ne

Mládí versus stáří

Začnu rovnou u příběhu. Jedenáctý Mortal Kombat se po vzoru druhého Injustice rozhodl do této části hry investovat více času a přináší velice zábavný a zajímavý zážitek. Po příběhově nemastné neslané desítce jsem si tak užíval každou z dvanácti kapitol, které vám hra nabízí. Je proto vidět, že vývojáři chtěli linku obohatit zajímavou zápletkou, která je sice sama o sobě klišé, nicméně velice dobře funguje.

O co tedy jde? Naši hrdinové tentokrát budou čelit svým mladším já z minulosti, jelikož se paní času jménem Kronika rozhodla, že je načase změnit běh dějin. Často tak dojde k tomu, že se vrátí staří známí, kteří byli už dávno mrtví, hrdinové budou čelit sami sobě a někdy sám čas zasáhne i na bitevní pole.

Příběh tedy dokáže oslovit každého hráče bojovek, a nutně to nemusí znamenat, že vás zaujme každá z kapitol. Jsou tu slabší pasáže, které hra mohla klidně vypustit, to ovšem vyrovnávají hratelné charaktery, které v rámci děje dostanete do ruky. Někdy celou kapitolu projdete za jediného hrdinu, jindy po vzoru již zmíněného Injustice dostanete na výběr ze dvou postav. Do příběhu to sice nijak významněji nezasahuje, to ovšem nic nemění na faktu, že je to příjemná změna.

Také bych rád zmínil, že hra má více konců a všechny postavy, které se v ní objeví, jsou velice kvalitně zahrány a nadabovány. Možná se budu opakovat, ale prostě je znát, že MK11 byla věnována královská péče ve všech ohledech.

Hlava utržená na tisíc způsobů

Jak už bylo řečeno, prvkem typickým pro Mortal Kombat je všudypřítomná brutalita servírovaná pomocí fatalit, šťavnatých komb a interakce s prostředím. Prim zde tak hraje především boj, a upřímně řečeno ještě nikdy nepůsobila komba a všemožné údery plynuleji. Opět platí, že na speciální údery musíte být pekelně rychlí, ale vše je krásně propojeno a máte tak pocit, že boj je nyní spíše ladným tancem dvou protivníků.

Tomu napomáhá i několik změn týkajících se boje. Komba teď lze rozšiřovat o další údery, tzv. Amplify, pokud máte dostatečně plný ukazatel, a jedenáctý Mortal Kombat přichází s obměnou X-Ray známého z předchozích dílu. Novinka se jmenuje Fatal Blow a lze ji využít jen v případě sníženého života. Když se vám poté povede Fatal Blow úspěšně použít, budete odměněni krvavou podívanou, která protivníka obere o řádnou část zdraví. Není však nikdy jisté, že se vám takový útok povede úspěšně aktivovat. Vždy je tu totiž šance, že vám Fatal Blow nejen vykryje, ale i oplatí. Hra vás tak staví před dilema, jestli být rychlí a co nejdříve protivníka dostat, aby neměl šanci proti vám Fatal Blow použít, anebo ho pomaleji umlátit s tím, že budete takový případ riskovat. Boj je tak daleko vyrovnanější a nikdy si nepřipadáte jako někdo, kdo by měl nějak extrémně navrch. To vás nutí se učit a adaptovat jednotlivým situacím a nepřátelům.

Další inovací, se kterou Mortal Kombat 11 přichází, je systém úpravy vašeho bojovníka. Často se jedná o záležitost čistě kosmetického rázu, některé úpravy však mohou ovlivnit i to, jak váš hrdina do boje nastoupí, jakými fatalitami a zbraněmi se bude ohánět a jakým stylem vlastně bude bojovat. A ačkoliv jsou všemožné oblečky, masky a násady v boji prakticky k ničemu, vypadají famózně a vyplatí se je sbírat. Takové předměty můžete získat vícero způsoby. Už jen příběhová linka vám poskytne tuny vybavení, ale pak jsou tu ještě různé druhy Věží, Krypta a multiplayer. Na všem se dá něco vydělat, od vybavení po krystaly na vylepšení a nákup.

Oheň, voda, vítr

Graficky se Mortal Kombat 11 řadí k tomu nejlepšímu, co jsem tento rok viděl. Od desítky hra doznala značného posunu, a to jak po technické, tak vizuální stránce. Vše nejen, že krásně vypadá, ale i běží. Zvláště se mi pak líbily částicové efekty jako kouř, oheň a také blesky létající z Raidenových rukou.

Designerská ruka se opět vyřádila i v jednotlivých arénách. Každá působí detailně a unikátně a vždy v ní najdete objekt, s nímž lze nějakým způsobem interagovat. Arény také nezůstávají statické a můžete si být jistí, že na pozadí se bude někdo nebo něco pohybovat.

A co se samotné krve, vytržených střev a jiných orgánů týče, hře nelze co vytknout. Opět došlo k posunu, vše je o něco šílenější, variabilnější a detailnější.

I jednotlivé charaktery doznaly změn a NetherRealm opět odvedli detailní práci. Žádný z nich nepůsobí polovičatě, všechny postavy se plynule pohybují a jejich obličeje i oblečení jsou velice kvalitně vymodelovány. Jediná výtka, kterou tak ke grafice samotné mám, směřuje k některým ženským postavám, jejichž obličeje působí až nepříjemně plastickým dojmem. To je však jen malá vada na kráse jinak vizuálně velice pěkné hry.

Get Over Here!

Mortal Kombat 11 je titul plný jekotu, křiku a dalších zvuků plných nářku a bolesti. A že variací na toto téma uslyšíte mnoho, snad netřeba zmiňovat. To vše ovšem doprovází skvělý hudební doprovod, který vám mohu s klidným srdcem vřele doporučit. Zazní motivy typické pro sérii a hudba celkově výborně doprovází dění na obrazovce. Vše sedí k daným arénám a jejich prostředí, audio tedy svou funkci plní dokonale.

Nový král bojovek

Mortal Kombat 11 je pro mě příjemné překvapení a věřím, že mně bude překvapovat i nadále. Přináší mnoho větších i menších inovací a snaží se věci dělat o něco jinak než jeho předchůdci, a je to jenom dobře. Velice kvalitní příběh, silné charaktery, celková zábavnost. To vše vás může v kombinaci s tím, že se dá hrát i ve více hráčích nebo online donutit k tomu, že si nový Mortal Kombat buď koupíte, nebo dáte ještě jednou. Nebýt pár vad na kráse, máme tu absolutní hodnocení.

Mortal Kombat 11 koupíte v obchodě Xzone.cz.

Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex UltraGamer 2019+.

Mortal Kombat 11
Windows PC
PlayStation PlayStation 4
Xbox Xbox One

Verdikt

Hra, která překonává své předchůdce. Po Injustice 2 se jedná o další bojovku, která příjemně překvapila. Nenechte se odradit přílišnou brutalitou - Mortal Kombat 11 za ty hektolitry krve rozhodně stojí.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Skvělý příběh
Postavy a jejich dabing
Kvalitně natočené cutscény
Grafika
Fatality, Fatal Blow a celkově bojový systém
Systém vybavení, který neurazí
Občas slabší modely obličejů
Nutná rychlost pro zadání komb
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama