Recenze Murdered: Soul Suspect - Zajímavá detektivka anebo nudný propadák?
Blogy čtenářů Recenze Recenze Murdered: Soul Suspect - Zajímavá detektivka anebo nudný propadák?

Detektivek je na trhu spousta, ale detektivní horor kde vyšetřujete svou vlastní vraždu, zde není tak často, aby nezaujal naší pozornost. Pomůže vám…

Detektivek je na trhu spousta, ale detektivní horor kde vyšetřujete svou vlastní vraždu, zde není tak často, aby nezaujal naší pozornost. Pomůže vám touha po spravedlnosti vyšetřit váš poslední případ a tím pádem se i dostat za svou láskou? Co od hry očekávat a co skutečně dostaneme?

Smrt je jen začátek

Hlavní hrdina Ronan O'Connor to asi neměl v životě nikdy lehké. Tetování na jeho těle mluví za vše. Spousta ztrát a bolesti, které v životě zažil se, ale nedají srovnat s pohledem na své chladnoucí tělo, které leží na ulici v kaluži krve. Rád by odešel, jenže je tu jedna věc, která jeho duši nenechá klidně spočinout. Je to potřeba vyšetřit jeho vraždu.  A jak jinak by duch odhaloval svou smrt než za pomocí média. Tím je zde naštěstí koruní svědek vaší vraždy. Mladá dívka Joy vám i přes určité námitky nakonec pomůže a s její pomocí se vydáváte po stopách Zvonkového Vraha. V průběhu vyšetřování navštívíte policejní stanice, psychiatrické léčebny a dokonce i hřbitov. Celkově vám hlavní postavy určitým způsobem přirostou k srdci.

Po menším tutoriálu se vrháte na vyšetřování. To se odehrává ve slavném Americkém městečku Salem a jeho okolí. To bylo známé hlavně díky čarodějnickým procesům, které se zde odehráli v sedmnáctém století. Možná í díky těmto čarodějnickým aktivitám jsou stěny domů chráněny proti přímému vstupu duchů. Jednoduše řečeno někdo vás vždy musí pustit dovnitř. Temné městečko plné mysteriózní atmosféry však nabízí hlavně zajímavé příběhy duchů, kteří městečko obývají. Ty dokáží většinou zaujmout. Jsou zde vrazi, sebevrazi i oběti. Někteří touží jednoduše po vykoupení a nalezení pokoje. Jiní jsou však se svou existencí spokojeni. Rozhovory vám ukáží hlavně jejich zajímavou stránku a pro mě byly příjemnou zkušeností.

Jak vyšetřuje duch?

Celkem zásadní otázka. Jak může mrtvá duše vyšetřovat zločin? Hra nám na to odpoví celkem jednoduše. Po vzoru Supernatural může hlavní hrdina lidské svědky či zvířata posednout a tím se dostat jak k jejich myšlenkám, tak i k důkazům, které jsou v jejich dosahu. Mezi řadou důkazů hledáte v myšlenkách svědka vždy nejdůležitější vodítko, které vás posune o krok dál ve vašem vyšetřování. Svět duchů ale ukrývá více svědectví, než jen ty které mohou vidět smrtelníci. Ve vašem stavu je naštěstí vidíte. Tajemné skládačky postav, které odhalují příčiny některých událostí. Proč tam vrah byl, jen tak něco hledal anebo přišel za určitým účelem? Z určitých momentů se proto stává puzzle, které je potřeba poskládat do správného obrazce či lépe řečeno vodítka. A ten později spojíte s další stoupou. Díky čemuž se vám ukáže například to, proč a jak jste byly zabiti. Každý předmět či postava zde může mít svůj příběh, musíte jen hledat pozorně.

Duch vaší postavy na začátku dostane jen základní schopnosti, ale postupem příběhu se můžete těšit na nové a hlavně zajímavé schopnosti. Touha po spravedlnosti z něj dělá poltergeista, díky čemuž může ovládat elektroniku. Procházet zdmi a do určité míry přebrat kontrolu nad lidmi a zvířaty. S domácími mazlíčky si prakticky můžete dělat, co jen chcete.

Svět však obsahuje spoustu příběhů včetně vašeho. Čím dále postupujete tím víc informací se k vám dostává. Občas vás ale touha po nových informacích přivede k hledání které má delší trvání. Mě osobně nejvíce zaujala historie Salemu. Jejiž odkrytí jsem si skutečně užil.

Hra na schovávanou

Člověk by řekl, že po smrti už bude mít trošku klidu. Zde tento klid však nenajdete, na vašeho ducha si totiž dělají chutě démoni, kteří tento svět obývají spolu s duchy. Na začátku je jednou z možností, jak se s těmito stvůrami vypořádat, prostý útěk. Jednoduše vzít nohy na ramena a schovat se v podivných úkrytech, které vypadají jako zbytky duší. Mezi nimi můžete bez problému cestovat, aniž by si vás nepřítel všiml. Když vás tedy vaše noční můra načapá je dobré se co nejrychleji se dostat k těmto záchranným bodům.

Když vás nemůže najít, začne netvor prohledávat útočiště, proto je dobré se mezi nimi co nejrychleji přesouvat. Po chvíli svého pátrání zanechá. Jejich pozornost můžete ale odlákat i pomocí duchů vran, které vám pomohou tím, že na sebe stáhnou veškerý zájem pronásledovatele. Naštěstí vaše pronásledovatele dokážete vidět i přes zdi a překážky, což vám dá možnost, buď se jim vyhýbat obloukem anebo je ze zálohy lovit ve stylu stealth akce. Kdy nepřítele jednoduše zabijete jednou ranou do zad. Zde je to hlavně o rychlém stlačení určitých kláves.

Pro mě jsou ale spíše zbytečnou a otravnou součástí hry. Vůbec by mi nevadila jejich úplná absence. Protože jejich přítomnost mi spíše narušuje celkovou hratelnost.

Zakončení vyšetřování

Hra je minimálně pro mě příjemným překvapením mezi AAA tituly letošního roku. Od začátku do konce mě tento titul chytnul a nepustil. Prakticky jsem si užil devět hodin kvalitní zábavy. Luxusní příběh s dobrou zápletkou, zajímavé postavy a atmosféra Salemu mě naprosto pohltily. V tento moment jsem schopen odpustit detailní chybu v podobě démonů, kteří podlě mě zážitek ze hry trošku kazili. Titul mohu doporučit hlavně těm, kteří ocení kvalitní detektivní žánr spojený s výborným příběhem.

Na to že tomuto žánru neholduji tak jsem si tento titul skutečně nadmíru užil. Lidé co hledají větší porce akce budou sice zklamaní. Ale i přes tento nedostatek, má hra něco do sebe.

Rozhovory
Svět duchů