recenze-nejlepsich-skyrim-modu-cast-prvni
Blogy čtenářů Článek Recenze nejlepších Skyrim módů, část první

Recenze nejlepších Skyrim módů, část první

Lasman

Lasman

Recenze nejlepších Skyrim módů, část prvníZdravím vás, čtenáři. V tomto a několika dalších článcích se rozepíšu o nejlepších příběhových módech do…

Reklama

Recenze nejlepších Skyrim módů, část prvníZdravím vás, čtenáři. V tomto a několika dalších článcích se rozepíšu o nejlepších příběhových módech do Skyrimu. Detailně je po všech stránkách popíšu a pokusím se vás na ně navnadit. Vždyť mnohé z nich svým nápadem a zpracováním překonávají původní hru!1/12 - Moonpath to ElsweyrO Elsweru se toho můžete ve Skyrim knihách dočíst přehršel. Celé výpravné štosy se věnují této prazvláštní džunglové oblasti, domovině kočkovité rasy Khajiitů. Ti jsou dobře známi svou prohnaností, prchlivostí a smyslem pro anti-fair play. Obvyklí Khajiiti cestují po světě se svou karavanou a živí se obchodem. V Moonpath to Elsweyr se do Khajiitské domoviny s právě jednou takovou karavanou vydáme. Náš hrdina se nechá najmout jako doprovod a strážce karavany, která směřuje do Elsweyru po Měsíční stezce, skryté Khajiitské zkratce. Radost z ušetřeného času a mýtného se vypaří brzy po té, co na karavanu zaútočí hladovějící hyeny a krvelační bandité. Ti však našeho udatného hrdinu jen tak nezastaví, a tak se s několika zastávkami brzy dostáváme do samotného srdce Elsweyru. Tady se pak pořádně rozjíždí příběhová linie zaměřující se na  povstání místního odboje bojujícího proti Thalmoru. Příběhová linka je veskrze povedená, sem tam nějaký vtipný dialog, občas narazíte i na spisy a deníky blíže popisující hlavní konflikt. Já osobně bych vůbec nic nenamítal proti jednomu či dvou questíkům navíc, ale jak jistě sami zjistíte, příběh není to, co tenhle mód nad ostatními vyzdvihuje.Moonpath to Elsweyr se však hráče snaží navnadit něčím úplně jiným. Prostředím. Brilantní scenérie skoro až překonává nádherné pohledy na promrzlou Skyrimskou tundru. Nechci ani přemýšlet, jak dlouho muselo autorovi trvat zhotovit takovéto veledílo. Džungle vypadá naprosto famózně, podle mě druhá nejlépe zpracovaná herní džungle, hned po Turokovi. Mimo to se proletíte v Khajiitské vzducholodi a poznáte druhý líc Elysweyru, pouště. Krásu prostředí hyzdí jen nepřehlédnutelné koridory a neviditelné zdi.Dost mě zklamali zdejší domorodci. Ti nejsou zrovna dvakrát výmluvní, a když už se s vámi dají do řeči, tak jenom v rámci úkolu. Moc rád bych se dozvěděl něco o zdejší kultuře, způsobech a každodenním životě. Na druhou stranu, Khajiitská kultura je všude kolem vás. Mluvící tygři, obří pavouci, rudí blátokrabi a tvorové ne nepodobní těm z Hvězdných válek. Nové itemy či suroviny zde nenaleznete, zato vám bude poskytnut útulný džunglový příbytek, jenž stejně nikdy nevyužijete. Tím se dostáváme ke konci. Mód na 1-2 hodiny, který nepřináší milion nových předmětů a rozsáhlé lokace. Zato vás na své lineární cestě provede po tajích záhadného Elsweyru, vy se jakožto správní turisté pokocháte krásnými scenériemi a pak už se sem nikdy nevrátíte. Jeden z nadprůměrných módů.Hodnocení: 7.5/102/12 - WyrmstoothDraci. Okolo jejich historie, návratu a chystané zkáze je celá hlavní příběhová linka Skyrimu. Zbylých sedm příběhových linek jako by ignorovalo tuto vážnou hrozbu, která ohrožuje nejen Skyrim, ale vlastně celý svět. A právě drakům, resp. drakovi je celý Wyrmstooth věnován. Vezměme to popořadě. Jednoho krásného dne vás navštíví už né tak krásný, vlastně docela rozzlobený ork s urgentní zprávou adresovanou vám. Žádá si vás jakýsi zámožně vypadající muž, očekávající vás v krčmě v Bílém Průsmyku. Po příchodu se vám představí jednatel Východoříškské společnosti. Současné útoky draků nejsou dobré pro obchody a Východoříšká společnost přichází o spoustu zisku. Rozhodla se proto investovat nemalý kapitál ke konečnému řešení dračí otázky. Celých 10 000 septimů za dopadení toho největšího a nejmocnějšího draka. Jenže bitva proti takovémuto kolosovi si žádá náročnou přípravu. Budete muset sestavit schopný tým z nejlepších Skyrimských bojovníků a společně se postavit nerovnocennému soupeři. Ale drakovi se do boje nechce. O vaši společnost rozhodně nestojí a tak zbaběle uletí do místa, kde ho prý najdete, do Wyrmstoothu. Vám tedy nezbývá nic jiného, než si sehnat loď, dobře se vybavit, zmobilizovat armádu a vypravit se do nové Skyrimské ostrovní kolonie.Wyrmstooth je jedním slovem kolosální. Vzpomínáte-li na ostrov Solstheim, vězte, že Wyrmstooth není o moc menší. Rozsáhlé planiny, lesy a ledovcové hory, spousta dungeonů, hradů a táborů. Wyrmstooth se od klasického světa Skyrimu příliš neliší, zato přináší kopu nových nepřátel itemů a dalšího. Například si zde můžete ulovit jezevce. Dále můžete vytěžit novou modře zbarvenou rudu a posbírat spoustu exemplářů nových alchymistických surovin, převážně hub. Z Wyrmstoothu sálá smysl pro detail. V kobkách najdete někdy klidně i pět deníků a poznámkových listů o tamním dění, experimentech a neúspěších. Před vstupem do dungeonu vás zastaví do očí bijící vzkaz, který varuje zvídavé dobrodruhy před četným nebezpečím číhajícím uvnitř. Sama příběhová linka je na velmi vysoké úrovni, čeká vás nejedno překvapení a jeden neskutečně originální quest v němž se vtělíte do těla draughira. Díky Wyrmstoothu si teď navíc můžete zahrát na hudební nástroje (komu tohle v původním Skyrimu nechybělo :-)). Bohužel se mi nepodařilo prozkoumat všechny dungeony a ostrov celkově, jelikož mě k tomu nic nevedlo. Hlavní linka ke svému dokončení potřebuje pouze jeden rozsáhlý dungeon, ty zbylé tu jsou tak nějak na okrasu. Potěšilo mě, že po dohrání hlavní questové linie Wyrmstooth nekončí. Zahalí vás množstvím vedlejších questů, umožní vám koupit si hrad a pěknou loď, s níž se můžete plavit do asi osmi dalších neprobádaných ostrovních lokací. Je až s podivem, kolik toho Wyrmstooth do Skyrimu vnáší. Já sám jsem bádáním, objevováním a plněním questů strávil 8 hodin. Kompletní prozkoumání Wyrmstoothu a odhalení všech jeho možností může zabrat i 18 hodin. Potenciál obrovského světa shazuje chybějící motivace jej prozkoumávat. Na druhou stranu, příběhová linka se opravdu povedla. Questy mají hloubku a už jen kvůli nim stojí za to navštívit pozapomenuté končiny ostrova Wyrmstooth.Hodnocení: 8/10 Tak, první díl z asi šesti je za námi. Příště budeme sloužit ve jménu boha Stendarrda v módu Agent of Righteous Might a vydáme se po stopách nebezpečného zločince v módu Moon and Star. Již brzy...

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama