recenze-pacin-nermessova-pomsta
Blogy čtenářů Recenze Recenze PacIn: Nermessova pomsta

Recenze PacIn: Nermessova pomsta

Když se mi na disk mého notebooku konečně dostal tento titul, mé srdce zaplesalo. I když musím přiznat, že se trochu třáslo strachem jak nakonec hra…

Když se mi na disk mého notebooku konečně dostal tento titul, mé srdce zaplesalo. I když musím přiznat, že se trochu třáslo strachem jak nakonec hra dopadla. Teď ovšem můžu říci, že naprosto zbytečně. Hra mě totiž nadchla.

Když jsem hru porpvé zapnul a spustilo se herní intro, můj spolubydlící se na mě rozpačitě podíval a pronesl, "Co to sakra hraješ?". Nechápal proč hraju něco takového a já nechápal co se mu nelíbí. A dnes vidím, že není zdaleka sám. Pro velkou část současné herní komunity je u hry na prvním místě super-realistická grafika. Ovšem to nejdůležitější na hře je zážitek z ní a to si z této hry rozhodně odnesete. Mrzí mě, že mnoho lidem vadí, že je hra zpoplatněná (150/300 Kč) a tak si jí nekoupím. Mrzí mě na tom, že příjdou o herní zážitek, které vám dnes dá již málokterá hra. A co je vlastně na ní tak skvělé?

V prvé řadě je to atmosféra a propracovaný příběh. Skvěle zvládnuté vyprávění počínaje úvodem, postupným vývojem, změnami, zvraty a konče epickým vyvrcholením a nečekaným závěrem je skutečně zážitkem na delší dobu. Navíc na mě dýchala nostalgie kudy jsem šel. Grafika i některé úkoly mi připomínaly staré dobré časy se Zeldou a toho si skutečně cením

Další kapitolou je dabing, který se vyloženě povedl. Na jedničku zvládnuté hlasy Montyho, Greese, Luzira, krále Dynastyho nebo dědečka vypravěče přidají hře dalších moho procent hodnocení, trochu mě jen mrzel nezaujatý hlas víly Smílky. Řada vtipně sestavených dialogů trochu odlehčí atmosféru a pobaví (rozhovor dvou PacInů u ohně v prvním městě, škádlení Montyho a Luzira nebo mluvící socha v horách (mimochodem takto se špagety nevaří :-)).

Herní mechanizmus je převzatý jak už název napovídá ze hry PacMan, ale autoři ho trochu okořenili různými bednami s power-upy, magií, teleportéry a podobně. Stereotyp nemá šanci, jelikož je hra prokládána příběhovými scénami, minihrami (Sokoban, ...) a dokonce adventurami, takže si každý příjde na své. Čeká na nás také pár boss fightů, které nejsou lehké a než člověk příjde na mechanizmus jak zvítězit, chvíli mu to zabere, což je opět velké plus. Aby hra byla zábavná, musí to být výzva, ne jen tupé ježdění hlavou po klávesnici.

U hry jsem strávil a jistě ještě strávím několik hodin zábavy, na kterou nezapomenu a to je něco, co se mi v poslední době u her nestává, DĚKUJI vývojařům za usilovnou práci. Je vidět, že není potřeba tučný rozpočet ani gigantický vydavatel.

Recenze PacIn: Nermessova pomsta

Po dlouhé době kvalitní hra, která potěší hráče všech věkových kategorií a každý si z ní odnese něco jiného. Pokud nejste fandové hypermoderní grafiky, s chutí do toho, vývojaři si vaší koupi 100% zaslouží. Za sebe děkuji.

Příběh
Dabing
Zpracování