Recenze PC Uncharted: Legacy of Thieves Collection - výborná jízda s menším háčkem
Uncharted: Legacy of Thieves Collection Recenze Recenze PC Uncharted: Legacy of Thieves Collection - výborná jízda s menším háčkem

Recenze PC Uncharted: Legacy of Thieves Collection - výborná jízda s menším háčkem

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

79
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5

Dorazilo Nathanovo dobrodružství na PC v plné síle?

Reklama

Jsou série, ke kterým se člověk dostane až po letech. Mám však zkušenost, že když chcete, není nikdy pozdě do rozjetého vlaku naskočit a tak jsem v momentu, kdy mi byla nabídnuta recenze Uncharted: Legacy of Thieves Collection, neváhal ani vteřinu. Jak se povedl její příchod na PC a zda šlape podobně kvalitně jako Marvel’s Spider-Man Remastered, vám nastíní následující odstavce.

  • Platforma: PC (testovaná verze), PlayStation 5,
  • Datum vydání: 19. října 2022
  • Vývojář:Naughty Dog LLC, Iron Galaxy Studios
  • Vydavatel: PlayStation PC LLC
  • Žánr: Akční adventura
  • Česká lokalizace: Ano
  • Multiplayer: Ne
  • Herní doba: 21 – 25 hodin ( V případě zaměření pouze na příběh Uncharted 4: A Thief's End, Uncharted: The Lost Legacy)
  • Cena: okolo 1230 kč (Steam)

Obě části Uncharted: Legacy of Thieves Collection vám nabídnou bravurní příběh

Každý z nás má nějakého toho příbuzného, který čas od času tropí potíže. Někteří si rádi půjčují, jiní touží po bezplatném ubytování, vždy však dříve nebo později zaklepou na váš práh s prosíkem. Bratr Nathana Drakea patří přesně mezi tenhle formát lidí. Přestože byl starším sourozencem, potíže se mu prostě odjakživa lepily na paty, takže se právě Nathan stal někým, kdo svou krev neustále tahal z průšvihu až do momentu, než jeho brácha Samuel prostě zmizel při jedné z akcí. Po léta si hlavní hrdina příběhu Uncharted 4: A Thief's End myslel, že je pryč, nyní je však jeho bráška zpět a opět potřebuje pomocnou ruku.

Vyprávění je to opravdu divoké, takže se člověk ani na moment nenudí. V podstatě jde z jedné akce do druhé a vydechnout si můžete pouze v okamžicích, kdy na ploše běží jedna z řady scén mistrně prezentujících děj. Musím říct, že jsem už dlouho nezažil nic tak invazivního jako je příběh Uncharted 4: A Thief's End. Během hraní jsem si díky tomu vytvářel vztah nejen s hlavním hrdinou, ale také se zbytkem různě nastavených zlodějů disponujících unikátní povahou a též pohnutkami, jež je vedou k jistým činům. Rozhodně je to lahůdka, jež vám z hlavy hned tak něco nevymaže.

Peckou bylo i vyprávění Uncharted: The Lost Legacy, jež je druhým titulem tvořícím tuto kolekci. Namísto dvou chlapáku jsem v něm dostal dvojici hrdinek Chloe a Nadine, které k sobě na rozdíl od bratrů nemají zpočátku až takové pouto. Společná spolupráce však vždy utužuje vztahy a tak se i zde mezi dvojicí vytvoří jistá forma přátelství. Tento děj je sice kratší než Uncharted 4: A Thief's End, avšak ani jemu se nedá upřít velká intenzita celé prezentace a bezpočet informací, jež můžete efektivněji vstřebávat díky tomu, že Uncharted: Legacy of Thieves Collection disponuje českou lokalizací.

Příběhy obou děl jsou skutku bravurní, a aby toho nebylo málo, jsou zasazeny do koridorů, jež často na první pohled evokují dojem, že se jedná o rozsáhlejší lokace, čímž se rapidně navyšuje celková důvěryhodnost míst, jimiž na svých cestách procházíte. Dechberoucí je v Uncharted: Legacy of Thieves Collection doslova každé místo, které navštívíte. Ať už jsou to dávno zapomenuté ruiny, písčitá pobřeží plná pokladů, nebo útroby věznice, v níž si vychutnáváte radosti každodenního života za katrem.

Akce je, oč tu běží

Perfektně napsaný a zahraný příběh tu je efektivně podpořen akčními pasážemi, v nichž dochází na pistole, pušky a občas také pěsti. Někdy totiž munice dojde a pak vám už nic jiného než pravý hák nezbývá. Šarvátky mají tempo v Uncharted: Legacy of Thieves Collection a díky aktivní AI u nich musíte také dost taktizovat. S jedním krytem si nikdy dlouho nevystačíte. Za sebe jsem si každý střet maximálně užíval. Stejně tak mi imponovaly environmentální překážky vyžadující pro překonání maximální vnímání detailů a práci s prostředím.

Hra zaměřená na lov pokladů by nebyla správným zástupcem svého žánru, kdyby vedle překonávání nepřátel a různých pohybových překážek nenabízela hádanky postavené na řešení různých rébusů vymyšlených dávnými civilizacemi, či postavami z dob dávno minulých. Hlavolamy všeho druhu představují další silnou stránku Uncharted: Legacy of Thieves Collection. Sice nejsou příliš náročné, avšak vyloženě neurazí, takže skvěle zapadají do celkového obrazu zábavné akce, která se nebojí čas od času hráče donutit na chvíli zapojit mozkové závity, jež jiná akční díla zdařile zanedbávají.

Čím se střílí v Uncharted: Legacy of Thieves Collection lépe?

Stejně jako v případě Marvel’s Spider-Man Remastered je i zde jedním z prvků, jež vám dávají možnost si hru více užít, přítomnost volby mezi ovladačem a myší, která je spojená víceméně automaticky s klávesnicí. V případě titulu se Spider-Manem jsem právě druhou z alternativ moc nebyl schopen využít, protože mi přišlo, že hra z konzolí na tradiční nástroje PC hráče není úplně optimalizována. Uncharted: Legacy of Thieves Collection je na tom po této stránce o poznání lépe hned z několika důvodů.

Hlavním je zřejmě skutečnost, že tu před hráče není postaveno gigantické město, ve kterém by musel manévrovat, ale víceméně jasně definovaný koridor, v jehož rámci se pohybuje. Nedochází tu tím pádem k situacím, jež nabízí otevřený svět. Druhou je fakt, že ovládání optimalizace je opravdu vyvedené, takže kdykoliv můžete přepnout mezi ovladačem a základní výbavou každého majitele PC a nepoznáte výrazný rozdíl, což považuji za velké plus. Každý totiž netouží na počítači sahat po konzolové výstroji, někomu navíc nemusí sednout formát míření a tak všechny jistě potěší, že právě ovládání představuje v Uncharted: Legacy of Thieves Collection položku, nad níž si není třeba příliš lámat hlavu.

Jak na ovladači, tak i na klávesnici s myší se však musíte připravit na neskutečné množství quick time eventů, jimiž Uncharted: Legacy of Thieves Collection doslova přetéká. Zatímco v Marvel’s Spider-Man Remastered jsem tento konzolový aspekt až tak nevnímal, nebo byl značně upozaděn skrze otevřený svět a možnosti samotného díla, tady na něm stála velká část hratelnosti, takže jsem jím byl po čase trošku přehlcen. Rozhodně bych si dokázal některé okamžiky představit bez toho, že bych byl nucen něco zmáčknout. Chápu ovšem, že u titulu vytvořeného na konzole je toto něco, s čím je nutné počítat. Hře to tím pádem vyloženě nevyčítám, je ovšem nezbytné pracovat s tím, že stálé stiskání určitých kláves nemusí sednout každému.

Technická stránka vám tu dech nevezme

Optimalizace her přicházejících z konzolí nebývá obvykle něčím, čím se mohou tvůrci chlubit. Při hraní Marvel’s Spider-Man Remastered jsem si na tento prvek nemohl příliš stěžovat. Bez ray-tracingu mi totiž hra na vysoké nastavení jela po většinu času opravdu pěkně bez ohledu na to, v jaké situaci jsem se ocitl. Díky tomu jsem si naplno vychutnal jak pohyb po městě, tak i střety s bossy a jejich posluhovači. U Uncharted: Legacy of Thieves Collection jsem popravdě počítal s tím, že koridorové lokace nedají mému PC s procesorem Intel Core i7-4790K, GTX 1080 Ti a 16 GB až tak zabrat. Ve výsledku jsem byl proto nakonec nepěkně překvapen.

Náznaky jistých problémů jsem zaznamenával už od samého počátku, přičítal jsem je však spíše faktu, že jsem se pohyboval v otevřenějším prostoru nežli tomu, že by to mohlo být samotnou hrou. Jakmile jsem se ale dostal do koridorů, situace se příliš nezlepšila, takže jsem začal řešit, jak výrazné propady fps zredukovat. Má první cesta vedla do nastavení, kde jsem výrazně snížil úroveň veškerých grafických možností. Ať už jsem však hrál na Ultra, či Low, posun v rámci snímků byl minimální. Škála možných úprav byla navíc oproti Marvel’s Spider-Man Remastered nebývale chudá.

Ve hře ovšem samozřejmě nescházela možnost uzamčení snímků na 30 fps, po níž jsem se nakonec také rozhodl sáhnout. Výsledek bohužel nebyl uspokojivý, protože i po zapnutí této položky mi hra nenabídla stabilní fps. A aby toho nebylo málo, došlo následně také na pády, takže jsem se ve finále vrátil opět k mírně poskakující, avšak veskrze fungující alternativě v podobě ultra nastavení a otevřenému stropu pro snímky. Zajímavým paradoxem bylo, že mimo koridor šlapalo Uncharted: Legacy of Thieves Collection lépe než v něm.

Zatímco optimalizace není minimálně v mých očích ničím zářným, v případě grafického zpracování se povedlo tvůrcům Uncharted: Legacy of Thieves Collection odvést špičkovou práci. Herním světem i jeho obyvateli se díky tomu můžete stabilně kochat a některé okamžiky vám vyloženě vezmou dech, takže na ně jen tak nezapomenete. Na závěr této části bych však chtěl uvést, že v rámci optimalizace mluvím především za svou sestavu. Nevylučoval bych, že jinde šlape hra lépe. Mému stroji ovšem sedla o poznání méně než nedávno hraný titul se Spider-Manem v hlavní roli, což pro koridor nepředstavuje úplně nejlepší vizitku a na celkovém hodnocení se to dozajista promítlo.

Výbornému Uncharted: Legacy of Thieves Collection reálně škodí pouze technická stránka

Uncharted: Legacy of Thieves Collection představuje kolekci dvou výborných her, jejichž příběh je něčím, nač jen tak nezapomenete. Oba tituly disponují kromě děje také excelentně zpracovanými akčními scénami, obstojnou umělou inteligencí, jež dokáže zatopit a hádankami, u nichž se nikdy zcela nenudíte. Vyloženě dechberoucí složkou je tu grafické zpracování, které je na špičkové úrovni.

Menším nedostatkem tohoto kusu budou v očích některých hráčů na PC quick time eventy, jichž tu není málo. Celku však vyloženě neškodí, což se nedá říct o občasných pádech a optimalizaci, která mohla být o poznání lepší. Pokud by hra byla lépe optimalizovaná, vůbec bych se nebál sáhnout po podobném hodnocení, jaké měla konzolová verze. Chyby však nelze přehlížet a tak je finální známka o nižší než za předpokladu, že by se technická stránka Uncharted: Legacy of Thieves Collection vyvedla jak měla.

Hra byla recenzována na:

  • Procesor: Intel Core i7-4790K
  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
  • RAM: 16 GB
  • Rozlišení: 2560 x 1440
  • Nastavení: Ultra/Vysoké

Uncharted: Legacy of Thieves Collection
Windows PC
PlayStation PlayStation 5

Verdikt

Naughty Dog hernímu světu skrze UNCHARTED Legacy of Thieves Collection jasně ukazuje, jak se mají dělat akční adventury. Oba tituly, jež tento balíček obsahuje, představují mistrovská díla disponující jak silným příběhem, tak kvalitní hratelností a oslnivým vizuálem. Jediné co mohu kompletu vytknout je optimalizace. Nebýt jí klidně bych sáhl po podobné známce, jaké dostávala konzolová verze.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Příběh s intenzivním tempem schopný konkurovat Hollywoodským velkofilmům
Pohlcující dialogy
Grafické zpracování herního světa a jeho obyvatel
Velmi slušně operující umělá inteligence
Pěkně navržené hádanky
Výrazně napsané postavy
Pro řadu hráčů jistě přítomnost české lokalizace
Nepříliš povedená optimalizace na PC
Quick time eventy rozhodně nesednou všem
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama