Recenze Super Mario Party - Mario umí pařit!
Super Mario Party Recenze Recenze Super Mario Party - Mario umí pařit!

Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

Platformy Nintendo Switch Switch

I Mario se musí čas od času trochu odreagovat a právě proto teď přichází se souborem vlastních společenských her na Nintendo Switch. Bude to párty roku, nebo se klidně můžete z účasti omluvit?

Bodrého instalatéra Maria zde asi nemusím představovat. Legendární postavička a vlajková loď japonské společnosti Nintendo se po herní scéně prohání už od nepaměti a hráči celého světa v jeho kůži neúnavně zachraňují princeznu Peach ze spárů zlotřilého Bowsera. To se ale nedá dělat věčně, i Mario si někdy musí trochu odfrknout, proto teď kníratý filuta přichází s vlastní společenskou hrou určenou pro platformu Nintendo Switch.

• Vychází na: Nintendo Switch
  • Datum vydání: 5. října 2018
  • Žánr: Párty hra

Super Mario Party nabízí hned několik herních módů, stěžejním bodem je zde ale naprosto jistě titulní režim Mario Party. V zásadě se jedná o variaci na klasické “Člověče, nezlob se” okořeněné typickým mariovským humorem, kde se hráči střídají v hodu kostkou a podle toho pak postupují hrací plochou, přičemž jejich cílem je nasbírat co nejvíce zlatých mincí a hlavně hvězdiček.

Na začátku si vyberete charakter (liší se pouze vizuálně), hrací plochu, počet kol a můžete začít hrát. Kromě toho, že ve hře hraje velkou roli štěstí při hodu kostkou (stejně jako v klasických deskovkách), čeká na hrací desce ještě spousta nástrah, společně s ostatními hráči si navíc můžete navzájem škodit a znepříjemňovat si tak cestu k cíli. Za nasbírané penízky pak lze ve speciálních obchodech nakupovat i poměrně důležitou výbavu, která často může zvrátit průběh celé hry. Za pár drobných si tak lze dokoupit teleport k nejbližší hvězdě (kupujte za všech okolností), nebo třeba postup o určitý počet políček, bonus k hodu kostkou a tak podobně.

Penízky získáváte šlapáním na modrá polička, případně je můžete vyhrát v jedné z mnoha miniher, jimiž Super Mario Party oplývá. Celkem jich je asi 80, jsou úžasně variabilní a představují příjemnou nadstavbu k původní deskové hře, navíc v hojném množství využívají i pohybových možností Joy-Conů, což často vede ke skvělé zábavě, hlavně s partou kamarádů. Hra navíc minihry vybírá čistě náhodně, čímž šikovně eliminuje případný stereotyp. Některé jsou samozřejmě lepší, jiné horší, celkově ale musím tvůrcům vystřihnout poklonu, že jim podařilo většinu z tak velkého počtu miniher ve své jednoduchosti navrhnout opravdu zábavně.

Pokud tedy máte rádi deskové hry, režim Super Mario Party si bezesporu užijete. Pozvěte pár kamarádů a s postavičkami z mariovského světa se pusťte do napínavých klání, která jsou v případě těsných vítězství leckdy schopna zničit i dlouholetá přátelství. Jen volitelných prostředí hrací plochy by mohlo být ještě o něco víc, jinak si zde ale nemám moc na co stěžovat.

S Mariem na vlnách - vodních i zvukových

Druhým klíčovým módem Super Mario Party je River Survival, zběsilá jízda na raftu po rozbouřené řece, kde každý z hráčů pádluje pomocí jednoho Joy-Conu. Stejně jako ve skutečném životě je nutné pádlování dobře sesynchronizovat, zvlášť, když se musíte vyhýbat nejrůznějším překážkám a na cestu do cíle máte daný časový limit.

Úspěšným plněním miniher získáváte časový bonus, který šibeniční lhůtu trochu prodlužují. Řeka se navíc na mnoha místech větví, jakou trasou se tedy ve finále vydáte, záleží pouze na rozhodnutí vás a vašeho týmu. Opět se jedná o principem jednoduchou, ale dosti zábavnou aktivitu, vzhledem k pohybovému ovládání navíc místy i poněkud fyzicky náročnou. Ano, tím ustavičným pádlováním Joy-Conem jsem si trochu namohl rameno, ale co bych pro dobrou zábavu a blaho vlastního týmu nepodstoupil, že?

Třetím pilířem hry je režim Sound Stage, což je ve ve své podstatě zase variace na populární taneční sérii Just Dance. Prostě držíte v Joy Con v ruce a provádíte jednoduché pohybové úkony podle vzoru na obrazovce. Čím lépe a přesněji se budete hýbat, tím více bodů získáte. Sound Stage se ale neomezuje na pouhé tancování, budete strhávat ubrusy ze stolu, mýt okna, mlátit krtky po hlavě palicí a tak dále, to vše za doprovodu řízné taneční muziky. Škála činností je opět velmi variabilní (každá hra se sestává ze tří náhodně vybraných miniher), ani u opětovného hraní tedy nehrozí stereotyp.

Hudba je ostatně velmi dobrá i v ostatních režimech, je sice vcelku nenápadná, ale hezky podbarvuje dění na obrazovce a vytváří pohodovou atmosféru. Zvuku zdatně sekunduje i hezká barevná grafika, jež vypadá skvěle jak v handheld, tak v TV módu. Trochu s podivem ale je, že na hraní Super Mario Party musíte mít vždy odepnutý jeden Joy-Con, zřejmě kvůli pohybovému ovládání, pokud si ale chcete zahrát třeba někde ve vlaku, v jedné ruce budete držet ovladač a zbytek konzole se vám bude válet pravděpodobně na klíně. Regulérní handheld mód by tedy nebyl k zahození.

Čtvrtým a posledním hlavním módem Super Mario Party je Challenge Road, který se přirozeně odemkne hraním předchozích režimů a postaví vás všech 80 miniher ve ztížené verzi, což sice není k zahození, osobně jsem ale dával přednost Mario Party, Sound Stage nebo River Survival. Pokud se ale chcete věnovat čistě minihrám a ještě si je okořenit nějakou tou extra výzvou, Challenge Road je tu přesně pro vás.

Párty nekončí, jedeme dál

Za zmínku také stojí, že si režim Mario Party můžete zahrát i v týmech po dvou hráčích (pod názvem Partner Party), přičemž každý člen dvojice se může po herní ploše pohybovat nezávisle na tom druhém. Pustíte se do sbírání penízků, zatímco váš parťák vyrazí na lov hvězdiček? Nebo se oba raději zaměříte na sabotování snažení týmu č. 2? Je to na vás.

Co se týče ostatních, méně prominentních režimů, točí se zpravidla kolem několikrát zmíněných miniher. Free Play vás nechá hrát zcela volně, Mariothon před vás postaví sérii 5 miniher, přičemž finální skóre se sčítá a konečně Square Off, kde se vyhráváním miniher snažíte zabrat co nejvíce území na vyznačené herní ploše. Jak sami vidíte, minihry jsou ve své podstatě alfou a omegou Super Mario Party. Naštěstí v sobě tyto jednoduché aktivity mají natolik velkou dávku šarmu a nadhledu, že si při jejich hraní bude stěžovat jen málokdo. Možná jen nějací vyložení morousové, ale ty nikdo nemá rád a na večírky se nezvou.

Párty roku?

Kolem a kolem je Super Mario Party povedená hra, která nabízí poměrně štědrou porci herních režimů a miniher, stejně jako všechny společenské hry ale pořádně vynikne až při hraní s partou kamarádů. Tím neříkám, že hrát sólo je v případě Super Mario Party nuda, ale stejně jako ve skutečném životě je těžké si naplno užít večírek, na který dorazíte o samotě. Budete se sice bavit, ale někde ve skrytu duše vám bude jasné, že dokud nedorazí vaši přátelé, nezapomenutelný večer z toho nebude.

Super Mario Party koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Super Mario Party

Super Mario Party je povedená oddechovka, kterou si nejlépe užijete po boku svých přátel. Spousta dobře navržených miniher pak zaručí dlouhotrvající zábavu, klidně i do časných ranních hodin.