Recenze The Witcher Adventure Game – Povedený výlet ve stopách Zaklínače
Blogy čtenářů Recenze Recenze The Witcher Adventure Game – Povedený výlet ve stopách Zaklínače

Asi před čtyřmi měsíci jsem vám psal mé dojmy z Bety nové hry ze světa Zaklínače. Witcher Adventure Game mě hned v prvních momentech naprosto zaujal.…

Asi před čtyřmi měsíci jsem vám psal mé dojmy z Bety nové hry ze světa Zaklínače. Witcher Adventure Game mě hned v prvních momentech naprosto zaujal. Tento titul měl velký potenciál už na začátku. Teď po vydání jsem se rozhodl vrátit k této transformaci deskové hry na PC obrazovky a zhodnotit, jak se celkově povedla. Podařilo se to tvůrcům na jedničku?

Konečně obstojný tutorial

Většina hráčů si na začátku stěžovala na to, že jsou do hry vrženi jako neplavec do rozbouřené mořské masy. Možná i proto se rozhodli vývojáři dát jim skutečně obsáhlý tutoriál, jenž je rozdělen na deset video ukázek, které vysvětlí začátečníkům, jak to vlastně v tomto světě funguje. Což je rozhodně příjemná změna, oproti minulé zkušenosti.

Nové příběhy ze světa Zaklínače se odehrávají na poli, jenž zobrazuje Severská království. Na vašich cestách budete mít možnost zavítat do všech známých knižních lokací. Maribor, Cintru a dokonce i legendární sídlo cechu zaklínačů Kaer Morhen. Mapa jako taková je skutečně pěkná. Krom toho, dokáže oslovit výborným soundtrackem a animacemi různých nestvůr. Mimo toho, rozhodně nemohu zapomenout na vysmáté domečky v Ellenderu a výborný herní soundtrack.

Všichni jsou si rovni

Na začátku hry si každý z hráčů hodí virtuálními kostkami. Tento vrh ujasní to, kdo bude začínat s výběrem postavy. První se rozhodne ten, jenž má nejvyšší možné číslo. Výběr zahrnuje čtyři oblíbené knižní charaktery. Pro některé bude dozajista prioritou získat roly bělovlasého zabijáka nestvůr Geralta z Rivie. Pro jiné zas postavu krásné čarodějky Triss. Milovníky hudby a poezie zaujme známý trubadúr Dandelion, alias Marigold a na závěr je tu ostřílený trpaslík Yarpen a jeho družina.

Každá z postav začíná v jednom z měst Severských království. Aby si žádný z hráčů nepřipadal ukřivděně, dostanou jejich charaktery specifické schopnosti, jenž jim ostatní mohou občas jen tiše závidět. Například Geralt je zkušeným zaklínač, takže jeho specialitou je míchání lektvarů a využívání znamení, Triss naopak disponuje přípravou svých kouzel. Yarpen, jakožto vůdce trpasličí roty, má možnost své společníky využít pro svůj prospěch, například pro lepší příjem, vylepšení zbroje či získání vodítek. Na posledním místě je zde Marigold, který si přivydělává hudbou a řadou menších krádeží.

Pravidla hry

Poté, co si hráči navolí své postavy, je nutné rozhodnout, jak dlouhou cestu si před sebe postaví. Počet hlavních úkolů je možné nastavit již na začátku. Do základního času je však nutné započítat ještě počet spoluhráčů. Jejich počet značně ovlivňuje dobu, jenž u hry strávíte. Rozmezí jako takové se pohybuje od 20 až po 240 minut, ano i tak dlouhé partie mohou nastat.

Po vstupu do světa si zvolíte jeden z hlavních úkolů. Ty obsahují vždy ještě dvě vedlejší aktivity. Některé vyžadují zabití příšery, jiné zas požadují určitý počet dané suroviny či lup. Nejlepší možností je však plnit kartu s questy jako celek. Jinak totiž přijdete o drahocenné vítězné body.

Každá postava může provést za kolo dvě akce. Na výběr máte ze šesti aktivit. Čtyři z nich jsou pro všechny charaktery totožné. Odpočinek, cestování, rychlé cestování a vyšetřování, v kterém si vybíráte jednu z tří barevných karet. Modré, fialové a červené. Ty nabízí vždy určitý typ aktivit.

Jednou z nejpodstatnějších aktivit je dozajista odpočinek. Vaše postava totiž při různých soubojích a úkolech utrpí zranění. To je signalizováno dvěma typy srdíček. Rudým a zeleným. Při restu je možné se vždy zbavit buď dvou červených, anebo jednoho nazelenalého. Na pozůstatky bitev s netvory si musíte dávat skutečně pozor, protože pokud vám zaberou všechna pole aktivit, přijdete o těžce získané VP.

Rychlé cestování můžete být časem také příčinou ztráty VP. Při každé výpravě touto formou totiž získáte foul karty, které vám do hry přináší negativní události. Jednou z nejvýraznějších z nich je dozajista karta Time Is Running Out, jenž vám po dokončení úkolu strhne vítězné body

A kdo nakonec vlastně vyhraje? Na konci vyhrává ten hráč, jenž má po dokončení posledního úkolu nejvíc vítězných bodů (VP). Což znamená, že nic se nesmí uspěchat. Jen hlupák dokončí závěrečný quest dřív, než své protivníky dožene v počtu bodíků.

Kostky jsou vrženy

Nedílnou součástí světa Zaklínače je dozajista lov monster. Souboje jsou zde hodně povedené a nepřátel je skutečně hodně. Autoři nám ve Witcher Adventure Game nakombinovali první, druhý a třetí díl této fantastické herní série. Setkáme se snad s většinou netvorů. Ti se dělí na bronzové, stříbrné a zlaté. Jejich obtížnost se dělí právě podle toho, do jaké ze skupin patří. Na nejslabší z nich vám stačí slabý hod kostkou. Proti středním a extrémně silným protivníkům už musíte mít nachystané speciální schopnosti a hlavně štěstí, bez něj to prostě nejde.

Házíte totiž kostkami. Ty obsahují znaky pro obranu, útok a u některých postav dva typy speciálních dovedností. Každý z netvorů má dané statistiky. U Leshena například musíte hodit 5x meč, jinak na vás dopadne 4x foul karta, což při druhém nepovedeném souboji vede již ke ztrátě VP. Je skutečně škoda, že nemáte možnost výrazně svůj hod ovlivnit, jako to bylo například u Zaklínače 2. Vše je zde založené na maximální náhodě.

Lov pokračuje

Tenkrát jsem měl víc štěstí, než v momentech, kdy jsem pracoval na preview. Do rukou se mi totiž dostal mocný zabiják monster Geralt z Rivie. Moji dva přátele si vybrali ze zbývajících hrdinů Triss a Yarpena. Na začátku jsme si určili pravidla a vrhli se do plnění náročných úkolů.

První quest jsem v roli známého lovce splnil jako první a mí společníci za mnou začali pomalu zaostávat. Pak ale nastal výrazný zvrat, který mi málem vyrazil dech. Můj trpasličí sok poslal nepříjemný dárek a krom toho, mě ještě čekalo setkání s Leshenem. Velmi náročné zlaté monstrum mi dalo pořádně zabrat a připravilo mě o 8 VP. Po této nešťastné příhodě jsem byl předehnán Triss, jenž byla prozatím v těsném závěsu. Yarpen mezitím soupeřil s úkoly, které byly zřejmě nad jeho trpasličí síly.

Druhý quest jsem naštěstí dokončil rychleji, než moji protivníci. Takže jsem dorovnal svého soupeře a začal pomalu, ale jistě tlačit misky vah vítězství na mou stranu. Plán byl jednoduchý. Nenechat Triss dokončit závěrečný úkol dřív, než ho zakončím sám. Prakticky mi tato strategie málem vyšla. Škoda jen, že jsem protivníkovi podal přátelskou pomocnou ruku a tím pádem mu dopomohl převýšit mé skóre. Musím ale uznat, že šlo o výbornou partii, u které jsem se hodně bavil.

Výborný zážitek

Na závěr musím říct, že hra jako taková, je skutečně zábavným a napínavým počinem. Nikdy si nemůžete být plně jistí svým vítězstvím. Občas rozhodne náhoda a jindy zas ostatní hráči, jenž vám díky různým typům karet skutečně osladí průchod světem Zaklínače.

CDPR předvedl, že dokáže dělat kvalitní a zajímavé hry. Witcher Adventure Game se dá považovat za výbornou alternativu v případě, že nemáte po ruce přátele pro její deskovou verzi. Cena jako taková je hodně příjemná. Takže jestli jste fanoušci Zaklínače a máte rádi tento typ her, je tento titul pro vás jasnou volbou. Osobně ho mohu vřele doporučit.

Jestli jste fanoušci Zaklínače a máte rádi tento typ her, je tento titul pro vás jasnou volbou.

Úkoly
Místní hra pro více hráčů