Resistance 3 - je čas, vzít si naši planetu zpět!
Blogy čtenářů Článek Resistance 3 - je čas, vzít si naši planetu zpět!

Resistance 3 - je čas, vzít si naši planetu zpět!

Ctirad Kolaja

Ctirad Kolaja

Dlouhé dva roky jsem museli čekat, až nám Insomniac games prozradí nějaké nové info o Resistance 3 (dále jen R3). Vůbec první video na ukázali, až na…

Reklama

Dlouhé dva roky jsem museli čekat, až nám Insomniac games prozradí nějaké nové info o Resistance 3 (dále jen R3). Vůbec první video na ukázali, až na loňském Gamesconu v Kolíně na Rýnem. Ale opět bez dalšího infa, či datu vydání. Jenž, jak postupoval čas kupředu tak i vývojáři začali, postupně rozebírat svou hradbu mlčenlivosti a nyní víme už o třetím pokračování souboje lidské rasy proti mimozemské Chiméře spoustu zajímavých a důležitých informací. Zkontrolujte zásoby a munici, cesta napříč zdecimovanou Amerikou začíná.

 

Hra je vývoji už tři roky. Vývojáři na ní začali pracovat, i hned po skončení prací na Resistance 2. Výsledkem delšího procesu vývoje je, že je už od začátku letošního ledna je Resistance 3, možné hrát od začtku do konce. Což potvrzuje i komunitní manažer James Stevenson ''Resistance 3 je možné hrát od startu do konce, což je pro Insomniac šílené.'' Ano, je to nevídaný jev, aby nějaká hra byla skoro hotová, téměr 9 měsíců před svým vydáním. Dalších několik měsíců vývojáři hru ladili a pilovali, ale podle mnohých co hru v tuto dobu viděli, to není až tak moc potřeba, jelikož i tak vypadá skoro fantasticky.

 

Ted Price CEO Insominac games o R3 říká ''Vzali jsme všechny lekce z Resistance 2 co jsme slyšeli, a pklikovali je do R3. Myslím, že to bude nejlepší hra, kterou jsme udělali.'' Když se podíváme zpět na hry, které tohle kalifornské studio, sídlící ve městě Burbank udělalo, je se podle všeho na co těšit. U Insmoniac games má člověk pocit, že tohle studio dělá hry opravdu z láskou a péčí. Co řeknou tak to i platí. Sony je musí milovat. A pokud by si někdo myslel, že Insomniac patří pod křídla SWS tak je na omylu. Pořád se jedná o nezvávislé studio, která má ze Sony výborné vztahy. Vždyť právě na PS2 si vybudovali své jméno, které je zárukou mistrovské kvality.  Ale dost tlachání na téme, jak svkělá hra R3 je. Každý ví, že bude určitě skvělá. Ale jak se hraje?

 

Tři roky. Za tu dobu výjdou tři nové Fify, či tři díly Call of Duty, například. Zatímco vývojáři R3 tuhle dobu strávily tvorbou jedné hry. Jenže podle obrázků a videií nemá se svými předchůdci moc společného. Doba se mění a i děj R3 se vyvinul novým, pro lidstvo špatným, směrem. Jestliže v předešlých dvou dílech Resistance jste bojovali v naději na záchranu planety, nyní je všechno pryč. Chimera zcela ovládla naši modrou plantu. Lidé přežívají jen v malých skupinách, ukryti před všudypřítomnými mimozemskými vojáky.

 

 

Děj R3 se odehrává 4 roky pod událostech R2, tedy v roce 1957. Hrdina předešlých dvou dílů Nathan Hale je SPOILER! mrtev, jelikož byl nakažen agresivním chimera virem, který transformoval jeho DNA. Paradoxem je, že ho o život připravil Joseph Capelli, hrdina R3. Jak říká Drew Murray hlavní designer R3 '' Vždy jsme nemysleli, že Joseph může být hrdina třetí části. Na začátku byli samozřejmě nějaké debaty o tom, jestli vzkřísíme Nathna Halea. Ale chtěli jsme vyprávět příběh z různého úhlu, a R3 jde přesně tímto smeřem.'' A aby to bylo ještě zajímavější tak Capelli si za ženu vzal Haleovu sestru a podle všeho mají i spolu malé dítě. Děj příběhu vypráví o cestě Capelliho z jeho domovské Oklahomy do New Yorku, kde chce Dr. Malikov uskutečnit svůj zoufalý plán na definitvní zničení Chimery.

 

 

O příběhu má co říci také scénarista Jon Paquette, který dodává ''budeme mít více pozitviní konec než jaký byl v R2. Když se podíváte kolem, zjistíte, že tohle je svým způsobem velice deprisivní doba a příběh. Ale mi děláme to nejlepší, abychom ho polidštily. Tentokrát budete na vaší cetě z Oklahomy do New Yorku, navštěvovat malé skupinky lidí a sledovat jak se oni z nastalou situací vypořádavají. Tihle lidé se nesnaží všechno co se hýbe sundávat k zemi, oni se jen snaží pokoušet žít své životy.'' Jedná se o čerstvou změnu v ději celé Resistance série. Zatímco v předhozích dvou dílech jste bojovali po boku armádních vojsk, nyní je všechno jen na vás. Žádná armáda za zády. Navíc, jak se zdá tak Chimera začala naši planetu, pokud ji budeme ještě považovat za naši, přetvářet k obrazu svému. Díky tomu budete po cestě narážet na věci, které nevypadjí jako něco co se zde objevilo přirozenou cestou.

 

A aby toho nebylo málo, tak Chimera posílila své řady o nové, nebezpčnější druhy. Prvním je Long Legs. Což je mechanicky upravený druh Chimery, který může létat vzduchem z místa na místo a trhal lidem jejich hlavy. Pro tuhle bestii, není v podstatě nic překážkou.

 

 

Další novou potvorou jsou maskovaní snipeři. Ty prozradí pouze zaměřovací lasery jejich pušek. Na vás pak zůstává zaměřit je právě podle červeného paprsku. A do třetice všeho, v tomto případě, zlého jsou zde taky malý letající droni, kteří mají za cíl svými štíty chranít Chimerské vojáky. V praxi to vypadá asi tak: dron přiletí na vojáka Chimera a postaví před něj neprůstřelný štít. Vy tak musít první sundat drona a pak teprve ukončit životní pouť Chimerského vojáka.

 

 

 

Co bude asi většinu hráčů zajímat, je ale fakt, že se vrací vychytávka z prvního dílu a to, velice populární tzv. zbraňové kolečko. V R2 se vývojáři rozhodli přiklonit, k v dnešní době nejpoužívanější, v realitě zakořeněné metodě. Jak asi tušíte, jedná se o to, že vaše postava může nést najednou pouze dvě zbraně. Po prvním Resistance, kde bylo zbraňové kolečko s několika druhy zbraní navýběr, to bylo poro spoustu hráčů leodvá sprcha. Naštěstí vývojáři si vzali kritiku hráčů k srdci a rzohdli ze zbraňové kolečko vrátit. Každý zbraň byla pro R3 předesignována, což znamená že i známé zbraně z předhozích dílů vypadjí a znějí rozídlně. Jelikož Chimera ovláda svět, lidé si byli nuceni vyrobit zbraně sami, a to znamená, že se ve hře budeme potkávat s po domácku vyrobenými zbraněmi.

 

Drew Murray k tomu říká ''S tím jsme se stali více pohodlnější – to je ok pokud to neděláme stejně jako ostatní, pokud nemáme dvou zbraňový systém. Místo mít rozhodnutí, 'myslím, že chci snipera a samopal pro tento boj', a pak si uvědomím, 'sakra, opravdu si přeji mít brokovnici', nyní jen stačí přepnout na zbraňové kolečko a můžete změnit svou strategii za pochodu. Tento styl je trochu podobný jaký máme u Ratcheta, můžete mít všechny zbraně pořád u sebe.'' Společně se zbraněmi přichází na řadu také jejich upgrade. Ten funguje velice jednoduše. Zastřelte dostatečný počet nepřátel a vaše zbraň bude automaticky upgradována. Navíc, každá zbraň má hlavní a alternativní mód, který může být dvakrát upgradován. Další chytrý krok od Insomniac.

 

I když, se nám do ruk dostanou vylepšenější zbraně, Chimera se pořád drží dlouho než umře. Což je v éře po Call of Duty 4 jev docela nevídaný. Čeho si také nejde nevšimnout je zajímavý a svěží různorodst prostředí. Po šedém R1 a všudypřítomné zelené v R2 je zde zajímavá směsice barev. Když budeme vycházet ze samotných ukázek a fotek, tak nás ve hře čeká směs hnědé a modré (viz. Barevné variace prostředí níže). Samozřejmě, že se jedná o pouhých nástřel úrovní, které slouží jen jako špička ledovce, který budeme postupně prozkoumávat, až se samotnou hrou. Podle Murryových slov je design samotných úrovní v R3 více otevřěnější, právě díky používaní zbraňového kolečka.

 

 

Úprav se také kromě singelplayeru dočkal také multiplayer. Po nepříliš vhodně zvoleném MP z R2, kde proti sobě bojovalo na 60 hráčů, což spíše než výhodu přineslo velký zmatek, bude MP menší s 16 hráči. S tím také souvisí menší mapy, které jsou budovány tak, abyste na nich využily nové schopnosti jak jen je možné. Tyhle schopnosti by se dali přirovnat ke klascikým perkům, jak je známe z jiných her. Tyhle schopnosti se pak dělí na dvě kativní a dvě pasivní, které spadají do sub kategorie podpory nebo útoku. Nemusím asi nikomu připomínat, že tyhle schopnosti si může každý hráč navolit dle vlastní preferencí. Sami vývojáří říkají, že nejlepší je mix obou dvou kategorií.

 

 

Senior designer Cameron Chrisitan vysvětluje jak tyhle shchopnosti fungují v praxi ''Jednou z mých nejoblíbnějších je bublinový štít a bleskový štít. Bublinový štít patří do kategorie podpory a zabraňuje se dostat palbě do nebo ze štítu ven. Ale ty máš také blekosvý štít, který omráčí hráče, kteří se dostanou do bubliny a chtějí si to s vámi vyřídi ručně.'' Tento systém se zdý být daleko více přístupnější než chaotický boj v MP R2. Celkově se zdá být třetí díl Resistance daleko lépe připravený než přestřelní možností u Resistance 2, kde se vývojáři rozhdli za každou cenu držet hesla čím větší tím lepší, což se jim upřímně moc nepovedlo. Uvidíme, zda lidské rase svitne 6. září, kdy Resistance 3 vychází, špetka naděje na záchranu toho mála co zbylo. Nakročeno k tomu má zatím, více než slibně. Jo, málem bych zapoměl. R3 bude jako exkluzivní PS3 titul podporovat 3D, PS Move a Sharphooter!

 

Barevné variace prostředí:

 

 

 

[embed]http://www.youtube.com/v/H-WwJlaH6tA[/embed]

... zde pokračujte v psaní ...

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama