Režisér Hideki Kamiya promluvil o zrušeném RPG Scalebound
Scalebound Novinka Režisér Hideki Kamiya promluvil o zrušeném RPG Scalebound

Režisér Hideki Kamiya promluvil o zrušeném RPG Scalebound

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

13

Povídačky o jeho špatném duševním stavu byly vymyšlené a Platinum Games litují zrušení vývoje.

Reklama

Jméno Hideo Kamiya se v poslední době v herních kruzích skloňuje velmi často díky zrušení jednoho z jeho posledních titulů. Microsoft totiž odstartoval rok tím, že oznámil zrušení ambiciózního akčního RPG Scalebound od Platinum Games.

Hideki Kamiya je ale známý také tím, že mluví ke svým fanouškům velmi otevřeně, což vždy dokazoval i zprávami na svém Twitteru. Hodně lidí ale překvapil charakterem komentářů k nastále situaci, protože zaujal k celé věci vcelku pohodový postoj.

Sérii svých tweetů zahájil Kamiya tímto textem: "Jak jste již patrně všichni slyšeli, byl Scalebound zrušen. Velmi se omlouvám všem, kteří se na tuto hru těšili," a pokračoval: "Omlouvám se za takovou špatnou zprávu hned na začátku roku. Jediné, co pro vás mohu udělat, je slíbit, že vám vždy nabídnu zábavné hry."

Kamiya také slíbil, že se postará, aby se něco takového nestalo znovu: "Budu pracovat extra tvrdě, abych vás už nikdy nemusel znovu nechat takto na holičkách, takže doufám, že nás budete i v budoucnosti sledovat."

V další zprávě se slavný návrhář rozhodl zlehčit jeden konkrétní detail, který byl uváděn při prvních únicích o stavu vývoje Scaleboundu. Šlo v něm o Kamiyovu dovolenou, kterou si údajně vzal kvůli svým "duševním problémům": "A ... Jestli jsem si vzal volno kvůli mému duševnímu zdraví?… Já!? V žádném případě," uvedl Kamiya.

Platinum Games se po dvou dnech také rozhodli nemlčet a vydali své oficiální prohlášení, ve kterém se ale nedovíme nic z konkrétních důvodů, stojících za zrušením hry.

"Jsme velmi zklamáni, že to skončilo takovýmto způsobem, zejména protože víme, že se na tuto hru těšilo opravdu mnoho našich fanoušků. Do budoucna se vám budeme snažit i nadále poskytovat vysoce kvalitní hry, počínaje březnovým Nier: Automata a dále podobnými produkty jako jsou Granblue Fantasy Project Re:Link a Lost Order. Budeme i nadále tvrdě pracovat plnit vaše očekávání a těšíme se na vaši příští podporu!"

Skutečný důvod zrušení nadějného RPG Scalebound se asi nikdy nedovíme, ale podle lidí, kteří sledovali vývoj pozorněji, to vypadalo, jako by každý chtěl vytvořit dvě zcela odlišné hry. Jeden koncept měl v hlavě Platinum Games a druhý Microsoft. Nejde o nějak nezvyklý stav, většinou se vývojáři musí srovnat s požadavky těch, kteří vývoj financují, ale v průběhu vývoje dojde k nějakému určitému kompromisu, vyhovujícímu oběma stranám. Což pro Scalebound patrně neplatilo.

První vlaštovkou, že ve vztahu Kamiya a Microsoft něco nefunguje, mohl být tweet z března 2014, kdy si ztěžoval na marketing vydavatele. O něco víc než rok později, v červenci roku 2015, poslal dokonce zprávu, ve které stálo: "Those shits at MS… are they fucking with me?" [zprávu nemá smysl překládat - pozn. redakce] Ale protože byl Kamiya známý na Twitteru svými výbuchy, nikdo tomu nepřikládal náležitou váhu. Rozchod mezi konceptem vývojářů a vydavatele již tehdy mohl být ale propastný.

Zrušení hry ale má ještě jeden zajímavý dopad, na který mne upozornil jeden ze zahraničních webů. Scalebound byl totiž prvním japonským AAA blockbusterem, za který byl západní vydavatel ochoten utratit miliony dolarů a mohl tak prošlápnout cestičku dalším podobným titulům, stejně tak mohl pomoci Xboxu One zaujmout hráče v Japonsku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama