Režisér Katsura Hashino děkuje za přijetí Persony 5 na západě
Persona 5 Novinka Režisér Katsura Hashino děkuje za přijetí Persony 5 na západě

Režisér Katsura Hashino děkuje za přijetí Persony 5 na západě

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

8

A předává práci na dalších dílech série svým nástupcům.

Reklama

Katsura Hashino je asi nejdůležitější postavou Persony 5. Nejde ale o žádného z hrdinů, nýbrž o režiséra této hry. Na PlayStation blogu se teď objevila jeho zpráva, ve které děkuje fanouškům v Severní Americe a v Evropě za vřelé přijetí titulu na západě. Zprávu navíc doprovází ilustrace hlavního protagonisty, Anny a Morgany z Persony 5, vytvořena designérem postav Shigenorihim Soejim.

Hashina ve své zprávě fanouškům píše, že se mu jako vývojáři velice dobře poslouchá, kolik lidí hraje Personu 5 v zahraničí [myslí tím celý západní trh – pozn. redakce]: „Abych byl upřímný, je těžké změřit její popularitu na západě, když je náš tým v Japonsku; nemůžeme sledovat všechny komentáře a diskuse. Bylo by skvělé spolupracovat s fanoušky v zahraničí, ale bohužel jsem zavřený v místnosti vývojářů a momentálně srkám instantní ramen (smích). Persona 5 je hodně "japonský" příběh s určitými politickými aspekty, takže jsem si nedokázal představit, jak na něj budou reagovat západní hráči. Věděl jsem ale, že je u hráčů v zámoří Persona 5 jedním z velmi očekávaných titulů. Dokonce už když jsme hru vyvíjeli tak jsem byl zvědavý, jak bude tento příběh přijat."

„Když se dotknu toho nejpodstatnějšího, tak si myslím, že tradiční japonské povídky o superhrdinovi mají tendenci sklouzávat k boji proti útočníkům pocházejícím odjinud, mimo společnost. Zatímco západní se soustředí na boj s darebáky a odpadlíky, kteří z této společnosti pochází. Vznikl tak pocit, že je společnost přímo zodpovědná za vytvoření tohoto zla a takovéto kulisy vybičují lépe divokou představivost diváků, protože je to "jako by se to mohlo stát i vám". Například Joker z Batmana, nedělá některá rozhodnutí podobná těm vašim?"

Persona 5 nabízí také superhrdinský příběh, ve kterém bojujete s darebáky, pocházející z normální společnosti. Hashino tedy předpokládal, že může být hra přijata jinak než předchozí díly. Na druhou stranu počítal i s odmítnutím a kritikou takového přístupu a tak se v něm mísilo očekávání a zároveň strach z něj. Po vydání hry na západě se chce ještě časem podívat na zpětnou vazbu lidí, protože doufá, že právě příběh Persony 5 v lidech zanechá trvalý dojem. Sám ještě neví, čemu přesně se bude ve svém chystaném RPG věnovat nejvíce, ale ve skutečnosti chce v tomto dalším projektu co nejvíce posílit právě sociální aspekty.

A ještě dodává: „V loňském roce jsme oslavili 20. výročí série Persony, já jsem předal vývoj série svým nástupcům a oznámil zahájení svého nového RPG projektu, který se odehrává ve fantasy světě. Ať už to bude moderní hra, jako je například série Persona a Shin Megami Tensei, nebo hra, která se odehrává v novém fantasy světě, snažím se vytvářet hry, které vám při hraní za jejich postavy nabídnou neocenitelný zážitek, odrážející vás samotné. Jako postavy, se kterými se v hloubi mohou hráči ztotožnit."

„Toho je ale možné dosáhnout pouze díky pozitivnímu přijetí, které se nám dostává od fanoušků (nejen v Japonsku, ale po celém světě) série Persona a obecně od RPG od Atlusu. Cením si vaši veškeré podpory tohoto nejnovějšího dílu série Persona a doufám, že se už všichni těší na nové RPG od Atlusu."

Persona 5 je nyní v prodeji pro konzole PlayStation 4 a PlayStation 3 a naši recenzi si můžete přečíst zde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama