Zpět na článek

Diskuze: Rozhovor s Cenegou o lokalizaci Thiefa

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

MysteryMen
MysteryMen
Level 1 Level 1
25. 2. 2014 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u pc je to asi jedno jestli je tam demo nebo ne... ti co si to chtej stahnout stahnou... a ti co ne koupi... ale u konzole to chapu ze ty nerozhodny to muze zvyklat k tomu ze si to nekoupi... a pak je to dobrej marketingovej tah... ale i dobrej podel na lidi...) )

Jan Polyák
Jan Polyák
Level 1 Level 1
25. 2. 2014 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Marek_Tvrdy: většina bez demoverze použije warez, v tom je ta chyba

Marek Tvrdý
Marek Tvrdý
Level 1 Level 1
25. 2. 2014 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Qlour - jenže bez demoverze si to prostě lidi koupí. Demo může ty nerozhodné navnazené trailerem odradit.

Jan Polyák
Jan Polyák
Level 1 Level 1
25. 2. 2014 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Marek_Tvrdy: tak pokud se prodávalo za polovic 2x tolik a prodělávalo se na tom, tak to bylo asi něco špatně...to se normálně moc nestává

jak sem říkal, je to o lidech, dneska se de po tom co je zadarmo a někdo to bere tak a někdo zase jinak...

a demoverze co odradí hráče...od toho ta demoverze je, ukázat jestli to má cenu dělat dál nebo ne

Marek Tvrdý
Marek Tvrdý
Level 1 Level 1
25. 2. 2014 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Arindis: První ani druhý Zaklínač nebyli od výroby DRM-free. Obě hry měly při vydání DRM. První Zaklínač přišel o DRM až s vydáním patche 1. 5, který vyšel 8. 7. 2009, tedy skoro dva roky po vydání původní hry! Druhý Zaklínač přišel o DRM až v patchi 1. 1, který vyšel 10 dní po vydání hry a byla z toho ještě soudní tahanice s Namco Bandai. Neplést s GOG verzí hry, která velmi dlouhou dobu neobsahovala českou lokalizaci.

Marek Tvrdý
Marek Tvrdý
Level 1 Level 1
25. 2. 2014 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Qlour+fallanga: To už se zkoušelo prodávat za polovic. Ano, koupilo to skoro 2x tolik lidí. Ale vzhledem k expedici (více lidí na balení, více práce s řešením objednávek, reklamací, podpora, atd. ) se ve skutečnosti na tom prodělalo. Vaše teorie, že se prodá o 80% procent více, tedy 5x tolik, se v praxi ukázala jako zcela mylná. Oni lidi dneska kopírují i DVD za 50č na stánku. Není to o ceně, ale o přístupu.

Ostatně se dneska kradou i věci zadarmo. Třeba moje lokalizace jsou zcela zdarma k dispozici na mém serveru. Přesto je najdete na warez stránkách zkomprimované zaheslované a pak dané na různé fileservery.

Vývoj demoverze stojí peníze navíc a bohužel se v praxi ukázalo, že spíše odhání zákazníky. A proto se od demoverzí her pro jednoho hráče obecně upouští.

Počet velkých her měsíčně je ovlivněn tabulkami, podle kterých se počítá, kdy zákazníci více nakupují hry a kdy méně. Proto jsou "okurkové sezóny", kdy nic pořádně nevychází, protože se dříve prokázalo, že v dané době vydat hru znamená neprodat potřebný počet kusů. Bohužel statistika je důležitější, než reálné důvody, proč se daná hra neprodávala (samozřejmě to nemusí být jen tím datem) .

Arindis: Já mám třeba rád mé hry v platových krabičkách s přebalem. A nejsem sám, kdo se rád podívá na svou sbírku jinak, než na seznam na Steamu (kde mám přes pět set her) . U Steamu je problém, že nejsou z něj tabulky, ve které zemi se prodalo kolik her. A dokud nebudou, tak není možné spočítat, zda se vyplatí nějaká lokalizace. Takže pokud čeští distributoři skončí, tak lokalizace nebudou vůbec.

Proč kupovat hru za plnou pálku a nečekat na slevu? Protože z prodejů za prvních 6 týdnů se pak dělají tabulky, dle kterých se měří prodávanost titulu. Podle toho se pak dají peníze na vývoj aktulizací, DLC a případných pokračování. Podle těchto prodejů se pak určuje, zda se příště v daném regionu vyplatí dělat lokalizaci. A přesně z těchto důvodů nebyla lokalizace Dragon Age II a Mass Effect 3 - nedostatečné prodeje Mass Effect 2 a Dragon Age Prameny v prvních týdnech po vydání. Bohužel solidní prodejnost v 50% slevách už nám nijak nepomohla.

Jan Polyák
Jan Polyák
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SonOfLiberty: Určitě se nerozčiluju, jen jsem komentoval názor co prezentoval vedoucí marketingu Chalid Himmat.

Psal jsem sice o AAA, ale indie scéna je na tom podobně...sice je tam více kvalitních her, ale není se čemu divit, indie negeneruje tolik peněz jako AAA trh a ty lidi musí ty hry dělat s trošku jiným přístupem, aby ty peníze vydělali, pokud dělají svou první hru a ta neuspěje tak už další šanci budou dostávat těžko, v tom je trošku rozdíl, protože oni ty peníze potřebují kdežto velké AAA firmy ty peníze chtějí! !

Ale můj přístup je v tomhle úplně stejný, až na ten rozdíl, že tu hru si koupím hned jak si jí vyzkouším a nemusím čekat na to až bude po půl roce sleva, u indie je ta cena většinou adekvátní k poměru cena/kvalita.

Záleží hlavně na lidech... docela běžně bývá u staženého programu/hry napsáno, pokud se Vám hra/program líbí podpořte vývojáře a kupte si jí.

Myslím si taky, že "starší" piráti se na to koukají trošku jinak než ti mladší, mají za sebou ty nejlepší hry napříč žánry a dokážou v dnešní "nekvalitní" době ocenit DOBROU hru! V mém okolí alespoň takový názor panuje a ač patří do položky pirát/warezák neni pro ně problém koupit si kvalitní produkt, nepočítám s tím jak ty tvrdíš, že mají málo peněz (mají jich dost, ale kvality je málo)

Dnešní přístup je většinou takový, že co je zadarmo a dá se to stáhnout tak proč za to platit...existují i lidi co si to stáhnou a po posouzení si to koupí, v tomhle bych neviděl problém porušování autorských práv, dej mi možnost posoudit kvalitu produktu a já si ho koupím!

Povaha lidí je různá, jedni ždímají co to de, hlavně že to je zadarmo, kde jakou blbost mají, ale o kvalitě nemůže být ani řeč... já budu mít radši málo, ale za to kvalitu úměrnou ceně...

Když se tu zmínil Zaklínač tak to je jedna z těch věcí, měl jsem standard verzi a ač by mohla být cena Enchanced edice menší nevadilo mi to, za takovou kvalitu jsem ochoten ty peníze dát a jak je vidět prodalo se toho dost, protože ty "rozumní piráti" ocenili kvalitu!

Dneska je to všechno o kvalitě, všichni všechno stáhnou a neni se čemu divit, většina věcí stojí za h****o a nadávají na to ti co z toho pak i h***o mají (výrobci) ... filmy/hudba/hry...všechno odfláknuté, je toho všude mraky a je to drahý, nikdo nic nekupuje->musíme udělat něco nového, rychle, protože chcem prachy->je to stejná nekvalitní blbost jako předtím, zas to nikdo nechce->rychle udělat něco novýho...nekonečný příběh...dneska je poctivých (odvedou kvalitní práci) hrozně málo!

A přitom všichni říkají, že za kvalitu jsou ochotni platit, jen je bohužel nikdo neposlouchá!

Arindis

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SonOfLiberty: No zaklínač je primárně určen na PC a první zaklínač byl jenom pc s tim dokonce že už je to od výroby DRM free + že všechny přídavky bonusy a dokonce editor je pak taky free pro pc. Taky proto mají u mě CD projekt jistých 45 ecek v době vydání witcher 3. Myslim si že to je o vydavatelích a vývojarich h jak k tomu přistoupí. Přece jenom mít cejch nejhorší společnosti v americe jako EA o něčem vypovídá. A tak jako existují firmy co mají radi PC jako Valve, BI, CD projekt tak existujou ty co mají radi konzole. Některé brojí proti pirátství jiný zase brojí proti bazaru. Hry co byli na konzole se začínají dostávat na PC třeba Castelvania nebo Naruto. Myslim si že dneska zanedbat jednu část trhu nebo se o ní špatně vyjádřit může znament smrt onoho celku. A Simcity taky je stále připojená k netu a prodává se katastrofálně nehledě na to že DS3 ani v netu nemusel být a neprodal ani milion kopii na všechny tři platformy a pohřbil serii. Pirátství je v dnešní době na ústupu služby jako Deezer, Spotify na hudbu, Netflix na filmy nebo Steam na hry ho pomalu vymíti. Lidi chtějí plati jen to chtějí pohodlně a dostat za ty peníze to co je baví a je to kvalitní. Na co riskovat ruského nebo čínského vira z warezu Za chvilku bude prodej hudby i na steamu

0martas0
0martas0
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby ty hry byly bez připojení k internetu nějak omezeny, pirátit se na PC bude mnohem méně. Viz. právě Diablo 3.

Myslím si, že třeba GTA V má dost velkou šanci mít i na PC skvělé prodeje právě díky parádnímu MP. Jako oni se vydavatelé diví, ale to že vydají hru kterou člověk dohraje za 7-8 hodin a MP nestojí za nic pokud tam vůbec je a za to celé chcou 1000, - pak se nesmí divit, že jim to skoro nikdo nekoupí.

SonOfLiberty
SonOfLiberty
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Arindis: Inovativnost a skvělý příběh rozhodně nezaručí kvalitní prodeje, což můžu doložit hrami jako Psychonauts, Beyond Good and Evil a i Mirrors Edge (za mně doporučuju Spec Ops: The Line) . Ačkoliv recenzemi vychvalované, komerční úspěch se při vydání moc nedostavil. A jak si správně uvedl, COD a BF je přesný opak inovativnosti a prodávají se skvěle.

D3 je naopak příklad toho, že pokud je hra stále připojená k netu a nejde pirátit, tak se prodává skvěle (na konzoli jede v pohodě offline) .

Strategie jsou zas velmi specifický žánr, který na konzolích prakticky neexistuje, protože zdejší publikum chce prostě něco jiného a existuje tady i ovládací bariera (ačkoliv RUSE, Halo Wars či nově bude Tropico na PS4 jsou výjimky) . Naštěstí pro tyto vývojáře, ještě stále existuje skupina, která strategie aktivně hraje a navíc za ně i platí.

Porty nejsou lenost, je to nedostatečný poměr mezi náklady a zisky, který na PC není takový, jako na konzoli, takže proč se namáhat, že? Ono taky vývojáři by rádi udělali nějakou skvělou hru na PC, která předvede možnosti této platformy, ale nikdo jim to prostě z vydavatelů nezafinancuje (Star Citizen je fakt jedna velká a šťastná výjimka) , protože zisk tam nevidí. Vždyť i třeba Zaklínač vychází na konzolích, Crysis je zde od druhého dílu taky...

Arindis

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SonOfLiberty: Pokud vim tak Diablo 3 prodalo přes 20 milionu only PC a stejně to vydali ještě na konzole. Takže myslim že je uplně jednou jakou to má prodejnost na jakém zařízení. Pokud ta hra je dobrá, inovativní a správně optimalizovaná na každou platformu tak se prodá a vydělá. Sice pak nechápu prodeje CoD a BF ale to je zase už o fanoušcích. To samé firmy které dělají RTS nebo Strategie které jsou only PC taky a vydělavájí na tom taky obrovské peníze. Pokud ne tak by už nebyli . Porty jsou jen absolutní lenost vývojáři aby nemuseli na PC platformu dělat víc, když lidi na konzolích jim to stejně koupí. Takže i když budeme kupovat hry za plnou pálku nedočkáme se ničeho a myslim si, že si to uvědomujou lidi co pirátí na konzolích

Smuky
Smuky
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bože můj , jako bych přišel do Mateřské školky Je to jenom hra lidi . Jak tak koukám tak někteří zde by byly schopni někoho kvůli takové blbosti i zabít 😗

SonOfLiberty
SonOfLiberty
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Arindis : Chceš vědět, proč by měl hru kupovat za plnou cenu? Z jednoho prostého důvodu...jelikož nejen herní, ale i všechny ostatní průmysly jsou zde k tomu, aby od lidí získaly peníze. Pokud se ukáže, že jedna platforma má větší zisky než jiná, tak se logicky podle toho vydavatelé zařídí a jednu platformu budou podporovat více, protože z ní mají větší prachy (např. 30 mega kopií GTAV v obchodech jen na konzolích) a druhou budou zanedbávat (např. se tu pořád nadává na úroveň některých portů - AC4, AC3, GTA IV atd. ) . Takže ano, ačkoliv se vám to zdá pitomé, tak pokud chcete, aby PCčkáři nemuseli pořád nadávat, jak na ně vydavatelé se*ou (hra na PC vydaná později/vůbec, špatný port atd. ) , tak byste měli zainvestovat trochu víc peněz (ale samozřejmě lepší nějaký prachy, než žádný) . Proto doporučuju stáhnout při vydání z warezu a pokud se vám hra jen trochu líbí, tak koupit ihned a nečekat na slevy.

Arindis

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vydavatel pro český trh řekne takovou blbost a x lidí se toho chytá jak tonoucí stébla. Nechápu proč bych měl kupovat kus plastu a krabici v digitálním světě (výjimky jsou sběratelky to pochopim) . To , že cenega nemá prodeje je myslim si stejní důvod jako ho po léta neměl hudební a filmový průmysl než ty 150 kilový pašící na top postech nezjistili že jim ujíždí vlak a doba se změnila tak jako se mění už přes tísíce let a pokud se nepletu nedávnu tu byl na zingu propočet prodaných kusů her od UBI a ti sami řekli že je to vyrovnané a liší se to jen drobně v měsících jednou je to pc jednou zase konzole Cenega je už u mě dávno mrtvá spol. svojim hloupím přístupem a když tohle napíšou tak jsem i rád že existuje Steam

SonOfLiberty: Jinak nechápu proč bych si měl kupovat hru za plnou pálku když si můžu počkat půl rok na její slevnění. Pokud ty si hned kupuješ vše co je nové od elektroniky až po make up (a ano patří do toho i špatně vyladěné konzole a jejich výroba) tak budiž já to nepotřebuju mít hned onen den natalíří pokud ta hra pro mě nemá vyšší význam. Navíc v dnešní době jsem si už několikrát spálit mizerností oněch titulů pač jsem nepočkal na recenzi nebo patche. Viz Rome 2 např nebo ME3 a Jagged Aliance.

senrimer
senrimer
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Monkey: Ano je to o tom jedinci, ale nektere země mají tich jedinců víc, některá míň, rusáci byli vždycky pyšný národ.

Monkeyskunk
Monkeyskunk
Level 43 Level 43
24. 2. 2014 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

senrimer: ano, souhlasim anglictina je takovej cim dal vic globalni kopmpromis, ja cesky dabingy nemusim az na par vyjimek, ale takhle sem to vubec nemyslel. O chatu sem taky nemluvil, ale s cechem snad budu mluvit cesky ne ? A kdyz nerozumim anglicky tak do english only nelezu, ze to nekdo nechape uz podle me nesouvisi z narodnosti, troll bude vzdycky troll Ale zpet, nevidim duvod, proc by k anglickemu dabingu si nemohla kazda zemicka udelat svoje titulky, to mas jak u filmu. Jak sem psal - kdyz sou na to penize nebo chut tak proc ne. Myslim, ze vetsina lidi to ale vzdycky uvita.

SonOfLiberty
SonOfLiberty
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Qlour : Dobrá, a proč teda nehraješ indie hry? Pokud Ti tedy tak vadí AAA hry a jejich cena/kvalita, tak je nehrej, nerozčiluj se nad nimi a investuj svůj čas a peníze do těch malých indie projektů (mně např. celkem pobavilo Stanley Parable a od čechů je na mobily Mimpi, kterým jsem ty prachy prostě poslat musel) ...jsou levnější, zábavnější a podporuješ nadějné vývojáře...

Argumenty o levnějších hrách je pole mně velmi scestný...počítáš s tím, že většina warezáků hry nekupuje kvůli nedostatku peněz, což fakt ne. Opět uvedu své spolužáky, kteří prachy mají, ale dají je spíš za cíga, chlast a kalby...a chtít po nich, aby koupili hru na mobil za pitomou dvacku? To fakt už vůbec ne... (opět, jsem jediný ze třídy, který na mobil kdy něco koupil)

Jako, nedělám si iluze i nad poctivostí konzolistů, ale dokud je pirátění na nich obtížnější a nezahrnuje pouze CTRL + C a CTRL + V, tak procento bude menší...a to nehledě na to, že takovouto úpravou ztrácíš záruku, přístup na mulťák atd.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

senrimer: Pokud je ta zprav určena čechovy tak v tom taky nevidím nic špatnýho, když v MMO hledám čecha tak zprávu napíšu česky, když hledám partu a je mi jedno kdo tam bude napíšu to anglicky. Jedině kde to respektuji jsou RP server.

Prostě pokud chci mluvit se s vím krajanem, tak s ním přece budu mluvit česky a ne anglicky.

A k těm frantíkum ono stačí na ně promluvit jen par slov francouzsky a hned ti rádi odpoví i v angličtině ale chtějí vidět aspoň nějakou stahu s nimi mluvit v jejich rodným jazyce.

fallanga
fallanga
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Qlour: Lépe bych to nenapsal.

Jan Polyák
Jan Polyák
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"na rozdíl od upadajícího PC trhu s obrovskou mírou pirátství"

ano, pouze vydavatel/distributor her tohle může říct...můžou si za to svojí hloupostí, plno pirátů má doma originálky her, ale ty hry musí mít odpovídající kvalitu! V dnešní době vychází ročně 95% her k ničemu, koupím si tak jednu, když je dobrý rok tak dvě!

Pokud by PC verze stála 498 Kč tak si jí koupí o 80% lidí víc než při přemrštěné ceně za 900 Kč a vydělali by tak mnohem víc peněz!

Uznávám, že takových her je málo...ale nevidím problém v tom stáhnout si tu hru, zahrát si jí a pokud se mi bude líbit tak si ji velice rád koupím, ale ne za 900! ! ! Klidně si počkám až to zlevní a koupím si digitální verzi! Je to taky částečná chyba toho, že dnešní hry už nemají demo, proto při vydání her všichni "hned" pirátí...kdyby měla konzole takové možnosti jako PC co se pirátství týká asi by se hodně divili o kolik by přišli peněz hošani! !

To by se taky projevilo jak na kvalitě (nevycházelo by každý měsíc cca 5 větších her) tak i na ceně...taky by člověk měl víc času na to si pořádně ty hry zahrát, v dnešní době je toho sice tolik, možná to vypadá, že si člověk má z čeho vybírat, ale pak z toho stejně víc jak 3 kvalitní hry za rok nejsou!

Musel by si to herní průmysl uvědomit a nedělat všechno jen kvůli prachům, ale bohužel v těch pozicích co rozhodují nesedí v drtivé většině "bývalí" hráči, ale spíš ekonomická paka co koukájí jen na čísla a svojí peněženku, ale to už dneska platí všeobecně, o kvalitní věc dneska člověk musí zakopnout a nebo mít VELKÉ štěstí!

pesslovany
pesslovany
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

senrimaer flame everywhere

fallanga
fallanga
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, pirátí se tam o hodně méně než na Pc, ale i tak to není zrovna nejmenší. Už jenom GTA V má pár desítek tisíc stáhnutí.

SonOfLiberty
SonOfLiberty
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

senrimer: Stejně jako co já znám lidi, tak možná 5 jich kupuje hry na PC, zbytek warezí a ještě mně maj za vola, že kupuju hry...

senrimer
senrimer
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To asi ano, ale ne v otolik menší jak si někteří myslí.

SonOfLiberty
SonOfLiberty
Level 1 Level 1
24. 2. 2014 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

falanga: Jenže prostě v menší míře ať se Ti to líbí nebo ne...

Reklama
Reklama