Rozhovor s hlavním designérem Cars 3
Speciály Cars 3: Driven to Win Článek Rozhovor s hlavním designérem Cars 3

Rozhovor s hlavním designérem Cars 3

Filip Němec

Filip Němec

1

V rámci naší návštěvy londýnské pobočky Warner Studios a otestování Cars 3 jsme měli možnost vyzpovídat hlavního designéra hry.

Reklama

Americké studio Avalanche Software bylo založeno v roce 1995. Do paměti hráčů se zapsalo zejména díky spolupráci s Disney. Tenhle tým vytvořil Disney Infinity, Toy Story 3, Cars 2 nebo Bolt. Samostatně pracovali na 25 To Life, Rampage, Off Road Challenge nebo Mortal Kombat Trilogy. Nedávno dokončili a ve spolupráci s Warner Bros. vydali Cars 3: Driven to Win. Právě o těchto arkádových závodech jsme si popovídali s hlavním designérem v londýnské pobočce Warner Studios, kde jsme si Cars 3 zahráli – dojmy zde.

Pokud se nepletu, toto je vaše druhá závodní hra, je to tak?

Pro mě osobně je to první závodní hra, ale ano, Avalanche Software vytvářelo i Cars 2.

Jak moc obtížné je přesunout se od zcela odlišného žánru k závodní hře?

Na začátku je to hodně o průzkumu – chcete vytvořit něco nového a zajímavého, takže musíte pochopit, jak to celé vlastně funguje. Ze začátku je to hodně o učení. Naše studio je tady už ale dlouho a hodně jsme se toho naučili, prošli jsme si mnoha lekcemi a za ty roky jsme hodně věcí dokázali vylepšit. Vlastně to byla opravdu zábava, když jsme se mohli ponořit do čistě závodní hry, ze které jsme vytvořili něco nového a svěžího.

Vytváříte hru podle filmové licence. Jak moc jste měli volné ruce, co se týče herního obsahu nebo třeba příběhu?

Popravdě, bylo to opravdu fantastické pracovat se studiem Pixar, nechali nás být tak kreativní, jak jsme sami potřebovali, abychom vytvořili hru takovou, jakou jsme sami chtěli. Potom jsme se za nimi vrátili a řešili jsme, jestli naše nápady zapadají do celé značky a jestli zpodobňujeme auta i tratě správně vůči předloze. Byli v tomto směru opravdu nápomocní, když jsme přišli s vlastním nápadem ve směru herního designu, který měl podle nás vylepšit hru, pomohli nám v tom, aby náš nápad zapadl do světa této značky tak jak má.

Je zřejmé, že vytváříte hru podle animovaného filmu. Myslíte si, že Cars 3 jsou hrou i pro dospělé hráčské publikum, které nezná filmovou předlohu?

Na to mám dvojí odpověď. Je pravda, že jsme chtěli vytvořit hru pro rodiny s dětmi, protože to je to, co tahle značka představuje. Lidé různých věků se společně baví a užívají si čas strávený spolu. Tomu jsme chtěli přizpůsobit i hratelnost, takže je hra přístupná opravdu všem. Stačí spustit závod, šlápnout na plyn a nechat se bavit herním světem a auty v něm.

Na druhou stranu je tady toho opravdu hodně k ovládnutí. Pokud chcete do hry zcela proniknout, naučit se všechny triky a naplno dostat do rukou ovládání a stát se opravdovým mistrem, zabere to hodně času. Zeptám se ale Vás – jste dospělý, a právě jste si hru vyzkoušel, bavil jste se u ní?

Už jsem Vám chtěl skočit do řeči. Je pravdou, že tuhle otázku jsem si nachystal ještě předtím, než jsem si hru sám zahrál a musím uznat, že máte pravdu. Opravdové ovládnutí hry bude asi vyžadovat mnoho hodit hraní.

Ano, přesně o tom mluvím.

Na druhou stranu je ze hry cítit, že je opravdu přístupná všem, a to i mladším hráčům.

Přesně to byl náš záměr.

Co je podle Vás hlavní element hry, co je na ní to hlavní?

Je toho víc. Za prvé, máme svět Aut, úžasný svět, který vytvořil Pixar a toho jsme samozřejmě využili. Snažili jsme se vdechnout život všem těm tratím a autům a vytvořit opravdu zábavnou závodní hru. Druhou věcí je to, že máme hodně režimů hry a hodně dalšího obsahu.

Je pravda, že všechny tratě podporují všechny herní režimy?

Ano, máme tu šest rozdílných hratelných režimů, které lze hrát na jakékoli trati, a také máme prostor pro volný pohyb, kde si můžete dělat, co chcete a plnit originální výzvy. Je toho opravdu hodně.

Měl jsem opravdu radost, když jsem zjistil, že Cars 3 obsahují split-screen. Jak moc je pro vás tento režim důležitý?

Hodně. Děláme hru pro rodiny a pro přátele, kteří hrají společně, a samozřejmě je vidíme, jak hrají a sedí na jedné pohovce a baví se u naší hry.

Můžete mi nakonec říct něco víc o partnerství s Disney a Pixarem?

Určitě. Jak už jsem zmínil, máme s nimi po dlouhé roky dobré vztahy. A minulý rok byl skvělý, protože lidé z Pixaru prostě milují kreativitu. Když jsme spolu pracovali, řekli jsme, že tohle či tamto je podle nás pro hru nejlepší a byly opravdu nápomocní, abychom naše nápady dostaly do hry v takovém stavu, který je konzistentní s předlohou.

Skvělé, to rád slyším. Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí do budoucna.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama