Po vlně kritiky tvůrci zásadně snižují obtížnost.
Vývojáři NeoBards a vydavatel Konami reagují na týdny kritiky a vydávají aktualizaci 1.10, která výrazně mění hratelnost Silent Hill f. Hráči i recenzenti označili boj za příliš akční, častý a zbytečně obtížný. Podle mnohých to ubíralo na atmosféře psychologického hororu, který je pro sérii klíčový. Update proto přidává zcela nový režim Casual Action, jenž snižuje počet nepřátel, ubírá povinné souboje a celkově zlehčuje postup hrou.
Nad rámec toho patch umožňuje přeskočit části hry při New Game+, vypnout motion blur na konzolích, zvyšuje odolnost Hinako v režimu Hard a přidává celou řadu oprav a kvalitativních vylepšení. Silent Hill f, který vyšel 25. září 2025, si navzdory sporům kolem soubojů vede komerčně velmi dobře. Nová obtížnost by teď mohla přilákat zpět i ty hráče, které původní verze odradila.