Znamená to vyšší kvalitu her nebo jen marketingové označení vedoucí k vyšší ceně za kopii?
AAA bylo dlouhé roky označením vysoko rozpočtových titulů. Následně přišel před dvěma lety Microsoft s tím, že jeho nově založené studio The Initiative pracuje na takzvané AAAA hře (tu jsme doposud neviděli, ale některé zdroje úvádějí, že jde o oživení značky Perfect Dark) a podobně velký projekt má mít ve vývoji i The Coalition, kteří stojí například za kriticky uznávanou akcí Gears 5.
Označení AAAA nyní začal používat i Ubisoft, jehož zaměstnanci pracující na titulech Skull and Bones a Beyond Good & Evil 2 přiřadili k těmto hrám označení AAAA.
K tomu se následně přidala i další dvě studia Ubisoftu. Těmi jsou Ubisoft Berlin a Ubisoft Bordeaux.
Prozatím není jisté, zda toto označení skutečně něco znamená, či zda se jedná o marketingové označení určené k ospravedlnění možného zvýšení cen jejich her.
Jak jsme se ale mohli již mnohokrát přesvědčit, vysoký rozpočet a velký tým vývojářů sice hře poskytují dobré předpoklady, ne vždy to však dopadne pro dobře – na hrozbu nekonečných přesčasů nakonec částečně vtipně poukázal i Twitterový uživatel Daniel Ahmad.
AAAA není jen označení vysokého rozpočtu, dlouhého vývojového cyklu a vysokých produkčních hodnot.
Zároveň to poukazuje na jekot vývojářů, kteří zjistí, že musí pracovat 100 hodin týdně k tomu, aby takovou hru vůbec mohli dokončit.