SNK: Po koupi Saúdskou Arábií zůstáváme kreativně nezávislí
The King of Fighters XV Novinka SNK: Po koupi Saúdskou Arábií zůstáváme kreativně nezávislí

SNK: Po koupi Saúdskou Arábií zůstáváme kreativně nezávislí

Filip Svoboda

Filip Svoboda

Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Společnost čelí kritice kvůli porušování lidských práv v Saúdské Arábii.

Reklama

Japonská společnost SNK trvá na tom, že i po akvizici 96 % všech akcií ze strany saúdskoarabského Veřejného investičního fondu zůstává kreativně nezávislá. Prohlašuje tak po kritice ze strany fanoušků, která se zaměřuje jak na fakt, že jde o národní podnik Saúdské Arábie, a SNK je tak ve vlastnictví státu porušujícího lidská práva, tak na osobu prince Muhammada bin Salmána, který společnosti PIF předsedá. Ten je mimo jiné podezříván z nařízení brutální vraždy novináře Džamála Chášakdžího v roce 2018.

„Soustředíme se jen na tvorbu her. Nejsme politická společnost, takže nás to nijak neovlivňuje,“ řekl magazínu VGC producent a designer studia Yasuyuki Oda. „Nemá to žádný – žádný – vliv na naši tvůrčí činnost. Máme plnou svobodu v tom, co chceme vytvořit,“ dodal, když se novináři konkrétně zeptali na možnost přidání trans postavy jako nedávno v Guilty Gear Strive.

„Kdyby to byl skutečný problém, tak by postavy jako Shermie ve hře asi nebyly,“ uvádí Oda jako příklad. Shermie je relativně vyzývavě oděná postava (viz titulní obrázek) ze série bojovek The King of Fighters, která například posílá oponentům vzduchem polibky. SNK dále stojí třeba za značkami Fatal Fury a Metal Slug.

Saúdskoarabský PIF žádné nové komentáře neposkytl. Zprávy o porušování lidských práv, konkrétně například práv žen nebo LGBT+ komunity, dříve tamější šéf videoherních investic označil za „zastaralé dojmy“. Investice do herního průmyslu a slavných značek mají ekonomiku Saúdské Arábie modernizovat a učinit ji ne tak závislou na vývozu fosilních paliv. Vedle masivního podílu v SNK vlastní PIF také 5 % v Nintendu, Capcomu a Nexonu a další miliardy investoval do Activision Blizzardu, Take-Two Interactive nebo Embracer Group.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama