Sonic Generations – když slavit, tak jedině ve velkém
Preview Sonic Generations Článek Sonic Generations – když slavit, tak jedině ve velkém

Sonic Generations – když slavit, tak jedině ve velkém

Daniel Kremser

Daniel Kremser

3

Jubilea jsou ve světě her významnou a dosti oblíbenou záležitostí. Jak svých dvacet let hodlá oslavit neposedný ježek Sonic?

Reklama

Slavné a ikonické postavy v poslední době začaly houfně slavit kulatiny. Vedle všem známého Maria se letos svého výročí dočká i modrý ježek od Segy. Pravda, přeci jen jsou to teprve dvacáté narozeniny, ale i tak stojí za to je oslavit. A co může být lepší, než kompilace všech starších her?

Návrat do minulosti

V případě Sonica se však přeci jen jedná o tak trochu jinou směsku. Tahle hra nejen že neobsáhne všechna Sonicova dobrodružství, ale ty obsažené ještě bude povážlivě předělávat. V podstatě tak dostaneme Classic Sonic předělaného do jakési subtilní 2,5D HD grafiky skombinovaného s moderními dobrodružstvími neposedného ježka, jež jsou již plně ve třetím rozměru. Prozatím to vypadá jako skvělý nápad, v podstatě dostaneme dvě hry za cenu jedné.

Stačí si jen vybrat

Když jsme řekli dvě hry, mysleli jsme to doslova. Každý level totiž bude zpracován hned nadvakrát. Poprvé si jej budeme moci projít hezky retro a za chvíli už není problém užívat si podařenou 3D grafiku. Ta sází především na roztomilost a vzhledem k celkovému stylu hry se nemůžeme ubránit asociaci s posledním Mariem na Wii.

Hned dvě hry v jedné. Skvělá kombinace starého a nového.

Obtížnost ve 3D je údajně o stupínek vyšší, než při klasickém skákání, ale zase nabízí o něco více možností. Tak například nepřátele zde můžete zaměřovat a pak sestřelovat řízenými zbraněmi. No, může vám tohle nabídnout 2D?

Důležité ovšem je, že i přes takto drastický redesing si hra zachovala své staré kouzlo. Například „Green Hill Zone“ známý již od prvního dílu vypadá pořád stejně dobře. Svět Sonica s neskutečně modrým nebem, kostkovanými skálami a tropickou džunglí prostě neztrácí své kouzlo v jakékoli grafice a stylizaci.

Tohle už jsme někde viděli

I přes znatelné zásahy do vnějšku hry zůstal vnitřek pořád stejný. Stále se tedy jedná o rychlou hopsačku plnou různých vedlejších odboček a hlavně neúnavného sbírání prstýnků. Jo a málem bychom zapomněli na tolik typické podzemní tunely, kterými náš modrý ježek překonává překážky a samozřejmě nechybí ani tolik hojné loppingy.

Aby nás to hopkání a sbírání bavilo, je potřeba taky nějaká motivace. O multiplayeru si zatím můžeme nechat leda tak zdát a musíme tak vzít za vděk aspoň komunitním funkcím. V plánu je hned kupa různých statistik, nejvyšší rychlostí počínaje a dobou běhu konče.

Ale jako hra přicházející za plnou cenu musí Sonic Generations přijít zákonitě i s něčím novým. Prozatím jsme byli seznámeni pouze s jakýmisi pásy, po nichž může hrdina klouzat a získat tak ještě větší rychlost. Jinak tápeme v temnotách a zřejmě nám nezbude nic jiného, než se nechat překvapit.

Hratelnost je pořád téměř stejná, jen pohled na ní nám trochu zmoderněl.

Všichni zpět na scénu

Podobně jako herní náplň je tajemný i příběh. Asi je všem jasné, že nepůjde o nic světoborného, co by se pokoušelo zavařit nám mozek a že se objeví všechny stálice této série. Také již proběhla šuškanda, která zmínila nějakého megazlouna usilujícího o celý svět. Proč nás to ani nepřekvapuje?

Pozor na kameru

Jako u každé plošinovky, která si hraje s rozměry, je potřeba pohlídat kameru. Jinak by se mohlo klidně stát, že se ten či onen kousek stane lehce nehratelným. To se však novému Sonicovi pravděpodobně vyhne. První dojmy našich zahraničních kolegů totiž našetří chválou.

Podařilo se navodit skvělou atmosféru a některé filmové prostřihy působí v kombinaci s grafikou děsně cool. Navíc má být přítomno hned několik sklonů a úhlů obrazu, takže vybrat by si měl opravdu každý. Nakonec není problém si své snažení natočit a pochlubit se s výkony na internetu.

Velkolepá oslava

Výroční Sonic se nám prozatím spíše schovává. Přesto je i z toho mála jasné, že Sega přesně ví, kam chce svůj klenot směřovat. Cíl vytvořit hru přitažlivou pro fanoušky série, ale zároveň i stravitelnou pro úplné nováčky je rozhodně chvályhodný. Ostatně za výsledek ručí lidi stojící za touhle značkou již od 16-bitových verzí. Přeci jen je velice pravděpodobné, že budeme svědky nastartování zcela nové éry Sonica a budeme ho tak na velkých konzolích vídat častěji. Jestli to tak sami budeme chtít, zjistíme již závěrem roku na konzolích PS3 a Xbox 360.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama