Sony a Nintendo nejsou hlavními soky Microsoftu
Microsoft Flight Simulator Novinka Sony a Nintendo nejsou hlavními soky Microsoftu

Sony a Nintendo nejsou hlavními soky Microsoftu

Johny

Johny

26
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S Windows PC Xbox Xbox One

Phil Spencer myslí na více než na "konzolové války".

Reklama

S blížícím se vydáním nové generace konzolí se začínají ukazovat směry, jakými se chtějí velké herní společnosti v budoucnosti vydat. Sony a PlayStation vypadají, že zatím zůstávají hlavně u svých exkluzivit a podpoře virtuální reality na cenově dostupných herních zařízeních, ale PSNow dokazuje, že se i v cloudovém hraní o něco pokouší. Nintendu se aktuálně excelentně daří se Switchem, handheldové zařížení, které nedávno překonalo světové prodeje skoro 7 let starého Xboxu One. A Microsoft s Xboxem jdou za svým cílem propojit všechny platformy, ale nejspíš prodělávají, zaostávají a vypadá to, že nejsou na dobré cestě. Opak je ale pravdou.

Phil Spencer, šéf Xbox divize v Microsoftu se společně s několika dalšími významnými osobami herního průmyslu vyjádřil k budoucnosti společnosti v rozhovoru s magazínem Protocol.

Sony a Nintendo pro Microsoft již nejsou hlavními soupeři, protože ani jeden nevlastní špičkovou technologii, která by se vyrovnala Microsoftí cloudové platformě Azure. Cloudové hraní je totiž podle mnohých budoucnost hraní, a nový Xbox Series X má podporovat službu xCloud, který Azure využívá, a umožní tak hráčům hrát tu stejnou hru na PC, konzoli nebo mobilním zařízení. Azure také například umožní generování planety Země v novém Flight Simulator od Microsoftu, takže využití této platformy je široké.

"Když mluvíme o Nintendu a Sony, máme k nim velký respekt, ale za hlavní konkurenty považujeme Google a Amazon, kteří se posouvají vpřed," řekl Phil Spencer v rozhovoru. "Nechceme zneuctít Nintento a Sony, ale tradiční videoherní společnosti jsou mimo. Myslím, že by se mohly pokusit vytvořit něco jako je Azure, ale my jsme v průběhu let do cloudu investovali již desítky miliard dolarů."

Phil Spencer také prohlásil, že je ochotný s Nintendem a Sony spolupracovat a dovolit tak hráčům na konzolích firem hrát spolu nebo proti sobě. Dále dodal: "Nechci s nimi vést války konzolí zatímco Amazon a Google se snaží dostat hraní k sedmi miliardám lidí na světě. Tohle je cíl."

Zmínění soupeři, Amazon a Google, pracují již nějakou tu dobu na svých vlastních cloudových službách. Google, jako jeden z prvních, spustil streamovací službu Stadia v listopadu loňského roku. Té se ale zatím moc nepodařilo na hráče zapůsobit. Amazon ještě nic nepředvedl a svůj projekt nechává dál pod pokličkou, ale zvěsti z listopadu napovídají, že jejich streamovací služba by mohla být oznámena už letos.

Na streamovací scéně nedávno vyšla v plné verzi i služba GeForce Now od Nvidie, o které jsme psali před pár dny, a kterou si můžete již sami zdarma vyzkoušet.

Každopádně v případě Xboxu se stejně teď moc nezmění. Streamování her je stále novinkou, která potřebuje neustále vylepšovat a normálnímu přímému hraní se nevyrovná a ani mu není blízko. Microsoft i tak bude muset letos a v následujících několika letech zaujmout novou konzolí a jejími hrami. Nikdo si nebude klást otázku: "Zahraji si tuto hru na Xbox Series X nebo Google Stadia?" Na druhou stranu Microsoft je obrovská společnost, která si může dovolit riskovat a dále pokračovat v tom, v co věří. A ačkoliv to zatím zní šíleně, dle Phila Spencera jde o umožnění hraní her všem, všude a se všemi.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama