Spec Ops: The Line – akce v písku
Preview Spec Ops: The Line Článek Spec Ops: The Line – akce v písku

Spec Ops: The Line – akce v písku

Michal Drtina

Michal Drtina

2

Legendární akční série Spec Ops se chce vrátit zpět a to prostřednictvím nebezpečné mise v Dubaji. Tam nás krom nepřátel potrápí také nebezpečný a všudypřítomný písek. Jak tohle dopadne?

Reklama

Herní série Spec Ops toho má již spoustu za sebou. Triumfální nástup na scénu s povedeným prvním dílem v roce 1998 definoval žánr vojenských simulací. O to horší pak byl strmý pád celé série do hlubin zapomnění. Hlavním důvodem usmrcení celé série byl především přechod z PC na konzole, v té době ještě PSX a Dreamcast. V německém studiu Yager Development ve spoluprácí s 2K Games momentálně vzniká pokračování, které má sérii navrátit zašlý lesk a slávu. Hra je ve vývoji už od roku 2007 a na pulty obchodů má dorazit již tento podzim, a to na PC, PS3 a Xbox 360. Zda tento titul vrátí sérii Spec Ops na výsluní nikdo neví, to nám však ale nebrání si hru přiblížit v našem preview.

Kapitánem elitní jednotky Delta Force

Na začátku hry se ujmete role kapitána Walkera, lídra elitní vojenské jednotky Delta Force, s nímž projdeme celou kampaň, která by měla být velmi zábavná, originální a dlouhá. Samozřejmě tyto informace pocházejí přímo od vývojářů, tudíž si na pravdivé informace budeme muset počkat minimálně do data vydání. Hra se odehrává v blízké budoucnosti, kdy pouštní bouře doslova devastují Dubaj. Hlavním cílem kampaně bude zachránit plukovníka Johna Konrada, jehož tým se ztratil během poslední písečné bouře. Jednotka Johna Konrada nebyla v Dubaji během písečné bouře náhodou. Byli pověřeni americkou vládou, jež vypomáhá Dubaji v těžkých chvílích, aby pomohli obyvatelům, kteří se nestihli evakuovat do bezpečí. Později se však ukáže, že za zmizení Konradova týmu je přímo zodpovědný sám John Konrad. Ten se totiž rozhodl odejít na druhou stranu barikády a postavit se americkým jednotkám se svými spojenci. Typický příklad válečného hrdiny, který se promění v záporného psychopata a zločince. Většinou za takovouto proměnou stojí velký balík peněz. Jak je tomu v tomto případě, však řečeno prozatím nebylo.

Akce Spec Ops: The Line má konkurovat hrám typu Gears of War. To znamená, že můžeme očekávat zaběhlé herní mechanismy typu kamery nad ramenem během střelby, nebo pokročilý systém krytí převzatý z Gears of War. Podle slov vývojářů však bude hlavním aspektem hratelnosti všudypřítomný písek. Ten budeme moci využít například k rychlé likvidaci nepřátel, zatarasení vchodu do domu, v němž se zrovna nacházíme a tak dále. Představte si situaci, kdy stojíte před domem, ve kterém se nachází skupinka nepřátel. Můžete je jednotlivě postřílet, což by vás mohlo stát život, nebo do místnosti hodit granát, což se ovšem jeví jako plýtvání municí, když můžete pár ranami rozstřílet okna, která jsou naprosto zavalena pískem. Z přítomného písku se náhle stane krutý a nelítostný zabiják a z místnosti plné vojáků masový hrob.

Písek samozřejmě nebude jenom na vaší straně, což znamená, že tohoto nelítostného zabijáka mohou využít i nepřátelé proti vám. Velmi nepříjemnou překážkou mohou být údajně náhodně generované pouštní bouře. Ty vám kdykoliv mohou zatarasit cestu nebo vás pohřbít někde uprostřed pouště. Upřímně si zatím nedokážu představit, jak to může vypadat, když nás kdykoliv může zabít poletující písek. Dokonce jsem si téměř jistý, že tvůrci nakonec sáhnou po naskriptovaných situacích, ale třeba nás příjemně překvapí.

Jelikož se má jednat o vojenskou simulaci, je jasné, že nebudeme pobíhat po bojišti sami. Záda nám budou krýt ostatní členové jednotky Delta Force. Podle autorů se můžeme těšit na velmi vyspělou umělou inteligenci, jež nám prý nesčetněkrát zachrání krk. Samozřejmostí je možnost rozdávání základních rozkazů, jako jdi vpřed, zaútoč, zůstaň stát apod. Uvidíme jak daleko tvůrci zajdou s týmovou taktikou. Rozhodně nemůžeme čekat další Armu nebo Flashpoint, ale trochu taktiky by této hře rozhodně slušelo.

Grafické hody a skvěle zpracovaný poletující písek

Čeho jsme si mohli všimnout na prvních prezentacích titulu, je naprosto famózní technické zpracování lépe řečeno grafika. Grafické zpracování vypadá nádherně už na obrázcích. Skvělý zážitek, ale zažijeme, až uvidíme hru v pohybu, například během písečné bouře. Ať už se jedná o polétávající písek nebo nejrůznější efekty střelby, prakticky vše nám vyrazí dech. Na posuzování jak dopadly zvuky je velmi brzy, ale očekáváme kvalitu, která je hodna AAA titulu. Tím totiž nový Spec Ops bezesporu je. Trochu se obáváme přílišné linearity, ať už se jedná o samotnou hratelnost či prostředí. Přeci jen, pokud bude mít hlavní kampaň průměrných 8 hodin bez jakékoliv změny prostředí, může to mít vliv na zábavnost titulu. Doufejme, že se celá hra nebude odehrávat jen v pískem pohřbené Dubaji, ale podíváme se třeba i do sněžných lokací, v nichž by mohl sníh jednoduše nahradit písek. Pochybnosti panují také okolo umělé inteligence nepřátel. Ti se nám zdáli poněkud hloupí s porovnáním s ostatními tituly. Pokud na ně totiž spustíte palbu, tak místo nalezení nejbližšího krytu jen dál hloupě stojí a nechají do sebe střílet. Vážně, v současné době by nepřátele přechytračil i Mário.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama