Spec Ops: The Line - rozhovor s hlavním designérem Cory Davisem
Speciály Spec Ops: The Line Článek Spec Ops: The Line - rozhovor s hlavním designérem Cory Davisem

Spec Ops: The Line - rozhovor s hlavním designérem Cory Davisem

Lukáš Haltof

Lukáš Haltof

1

Na oficiálním serveru 2K Games se objevil zajímavý rozhovor s hlavním designérem hry Spec Ops: The Line, Cory Davisem. Ten se rozvyprávěl o hře samotné a představil nám některé zajímavé herní prvky.

Reklama

2K: Můžete nám říct nějaké informace ohledně hry?

Cory Davis (dále jen CD): Spec Ops: The Line je intenzivní third-person akční hra s vojenskou tématikou a silným zaměřením na příběh. Ve hře se ocitnete v mnoha situacích, kdy musíte učinit extrémně obtížná a leckdy srdcervoucí rozhodnutí, která se týkají postav kolem vás a jež vás budou doprovázet v kampani. Musíte se držet svých vlastních morálních předsudků a rozhodovat zcela dle své uváženosti, protože z vašich rozhodnutí se bude odvíjet celá hra. Proto prosíme hráče, aby promítli svou osobu do hry a rozhodovali se zcela podle sebe.

Jednou z mých nejoblíbenějších věcí na Spec Ops: The Line je umístění. Hra se odehrává v blízké budoucnosti v Dubaji, kde po sérii kataklyzmických písečných bouří hra zavála téměř celý region. Písek naplnil doslova celé město a tím také vytvořil mnoho úžasných interiérů v rozlehlém prostředí. Máme řadu možností, které nám písek nabízí - z herního hlediska. Můžeme svrhnout písečnou lavinu na nepřátele pod námi a zpustošit tak celé bojiště. Můžeme také bojovat v neuvěřitelných písečných bouřích, které změní hráčovu taktiku a zbraně, které bude používat. Ve hře máme různé frakce, které na písek reagují odlišnými způsoby díky svému výcviku. Ve hře se tak objeví mnoho druhů boje.

Jako třešničku na dortu pak máme velmi silný multiplayer, který hráči nabízí množství kooperativních a týmových režimů.

2K: Proč byl vybrán zrovna Dubaj?

CD: Vždy hledáme místo, které hře může přinést nové možnosti, jež nám pomohou splnit naše vývojářské cíle. Dubaj je na to perfektním místem - je to úžasně zábavné místo s ohromnou architekturou plnou materiálů jako mramor, zlato či křišťál, a to nám dává mnoho možností pro vytvoření ohromujících efektů. Obrovské mrakodrapy nám nabízejí zcela originální možnost pro hraní, neboť písečné efekty ve hře vám někdy naskytnou drama, kdy nevíte, zda-li stojíte na zemi, nebo třeba na skleněné střeše hotelové haly. Takže jsou zde zrádné postupy ke zvážení.

2K: Můžete nám říct něco o hlavní postavě?

CD: Kapitán Martin Walker je velitelem elitní jednotky Delta Force, který je povolán do Dubaje na záchranou misi za plůkovníkem Johnem Konradem. Dva muži mají osobní vztah a Walker je zaujat, co se vlastně stalo s Konradem, když region zasáhla písečná bouře. Když vstoupí do města, věci naberou rychlý spád a Walker zjišťuje, že objevil něco velmi znepokojujícího. Mnoho Walkerových emocí je vyjádřeno v aktivitách a ve vztahu, jaký má se svou jednotkou.

2K: Jak bude Walker spolupracovat se svou jednotkou?

CD: Jednotka je nedílnou součástí hry. Její členové jsou přátelé, kamarádi. Někdy nemusejí souhlasit s tím, co dělají jejich kolegové, nebo třeba vy. Kapitán Walker je vůdcem jednotky a může jim nařídit, aby ho kryli, vyslat je na určitou pozici nebo třeba poslat jednotku vyčistit autobus plný nepřátel. Pokud jste hráč se zaměřením spíše jen na sebe, než-li na ostatní, můžete jednotku nechat být - je to Delta Force a jejich výcvik je klíčem k úspěchu proti přesile. Vytvořili jsme AI (umělou inteligenci - pozn. autora) tak, aby se přizpůsobovala vašemu hernímu stylu.

2K: Budou mít nějaké speciální schopnosti?

CD: V reálném světě má každý člen jednotky Delta Force speciální funkci a nejinak tomu je u Spec Ops: The Line. Například jeden člen jednotky je ostřelovač a překladač, jiný je expertem na výbušniny. Dostanete mnoho možností, jak využit individuální schopnosti vašich členů jednotky.

2K: Můžete nám říct něco o temné inspiraci skrývající se za provokujícími elementy ve hře?

CD: Aktivitu, kterou dělám nejraději, je prozkoumávání věcí, které jsou temné a zlověstné. Je to pro mě velmi zajímavé a doufám, že to bude zajímavé i pro fanoušky Spec Ops: The Line. Použili jsme celou škálu zdrojů a referencí proto, abychom co nejvíce podpořili militantní příběh v novém směru. Velkou inspirací pro nás byla novela Josepha Conrada, Srdce temnoty (Hearth of Darkness) a film Apocalypse Now, ale samozřejmě máme také svou inspiraci.

2K: Jak se na hraní projeví morálka?

CD: Hráč je vystaven situacím, kdy se něco zvrtne a on musí učinit rozhodnutí, které se může projevit na životu členů v týmu nebo na celé misi. Nemáme žádný systém morálního rozhodování, kdy zmáčknete tlačítko "dobrý skutek", nebo "špatný skutek". Prozkoumáváme šedou oblast v The Line, takže zde není žádný dobrý nebo špatný způsob, jak přistupovat ke konkrétní situaci. Otevíráme dveře pro hráče, kteří tak ve hře mohou využít mechaniky, zbrojírnu a trhaviny, které jsou dostupné. Mohou řešit situaci, jak chtějí, ale každá z možností má svůj odlišný dopad a vy tak musíte s těmito rozhodnutími žít.

Spec Ops: The Line vyjde na Xbox 360, Playstation 3 a PC ke konci letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama