Spec Ops: The Line – Válka je svinstvo
Preview Spec Ops: The Line Článek Spec Ops: The Line – Válka je svinstvo

Spec Ops: The Line – Válka je svinstvo

Tomáš Miklica

Tomáš Miklica

5

Série taktické akce Spec Ops se chce po letech vrátit na výsluní válečných akcí. A jde na to celkem netradičně.

Reklama

Akce Spec Ops na přelomu tisíciletí víceméně definovala žánr vojenských simulací, tehdy společně s Medal of Honor, avšak dávno (tři, respektive čtyři roky, nicméně čas běží v herním světě podstatně rychleji) před Battlefieldem či Call of Duty. Nakonec ale právě vedle těchto sérií Spec Ops zapadl, po slibném PC začátku se pár let zmítal na konzolích a nakonec boj o hráče vzdal. Nyní se po deseti letech vrací dokonce na všechny hlavní platformy. Místo přímé potyčky s již zaběhlou konkurencí ale sází na neotřelost pojetí válečné vřavy a všeho, co pro její účastníky znamená.

Místo klasického apelu na vlastenectví se vývojáři rozhodli hráče nejen vtáhnout do bitvy, ale zároveň mu nechat k zamyšlení smysl veškerého militarismu. The Line je inspirován románem Josepha Conrada, Srdce temnoty, a to znamená jediné: připravte se na atmosférickou cestu nejen ponurou, prázdnou Dubají, kam je hra zasazena, ale také do hlubin vojákovy (= vlastní) duše ve stylu Coppolovy mistrovské Apokalypsy!

Co se tady sakra stalo?

Hrdinou hry je kapitán Martin Walker. Ten se svojí jednotkou Delta Force vyráží v jakési alternativní blízké budoucnosti do pouštními bouřemi sužované Dubaje, aby našel plukovníka Johna Konrada, jenž se tam ztratil před půl rokem se svým týmem během evakuace místních obyvatel z válečné zóny. V tuto chvíli už je většině z vás pravděpodobně jasný odkaz na Apokalypsu - pohřešovaný důstojník totiž zmizel z vlastní vůle. Aby se přidal k nepříteli.

Vylidněná Dubaj je teď jeho panstvím. Není náhodou, že jste po tak dlouhé době zachytili jeho signál. On na vás čeká. Tam někde mezi těmi opuštěnými mrakodrapy. Někde za těmi nánosy písku. Kdepak masy vojáků proti sobě, tohle je příběh odehrávající se v mnohem osobnější rovině. Cesta sama o sobě bude dostatečně atmosférickým zážitkem. A co teprve to, co spatříme na jejím konci.

Procházka peklem…

Již to by mohlo stačit k odlišení od konkurenčních válečných simulací, ale tvůrci ještě přitvrzují. Na téhle výpravě vás čeká celá řada nepříjemných rozhodnutí. Ta ovšem nemají ovlivňovat průběh hry. Je možné, že důsledky vašich činů se odrazí třeba na tom, jak vás vnímají vaši spolubojovníci, avšak vývojářům jde prý zejména o to, aby se každé rozhodnutí odrazilo na psychice hráče.

Intenzita herního zážitku naštěstí nebude akcelerována jen atmosférou prostředí a války obecně, i herní mechanismy stojí za zmínku. Ty základní nebudou údajně nijak neotřele variovány, akorát bude kladen důraz na krytí (snad ve stylu Gears of War). Mluví se též o snahách reálně zohlednit zatížení vojáků jejich výzbrojí, což se odrazí například na tom, že budete vždy vybaveni jen dvěma zbraněmi, přičemž výběr arzenálu se pochopitelně odrazí na stylu hry. Podle zahraničních novinářů má navíc každá jednotlivá zbraň svá specifika, s každou se střílí jinak.

Za zmínku stojí rovněž tvůrci nejprve avizovaná a pak zahraničními herními servery potvrzená netradičně chytrá AI. Protivníci nebudou hloupě trčet na naskriptovaných pozicích, ale můžou jim klidně „rupnout nervy“ a vyrazí na vás s nožem v ruce. Spolubojovníci vám zase budou skutečně pomáhat, což budete moci ovlivnit též rozkazy. Do boje navíc vtáhne fakt, že váš tým není nesmrtelný a musíte si na své muže dávat pozor.

…a taky pískem

Ale teď k tomu, o čem se v souvislosti se Spec Ops mluví nejvíce. Postup vaší jednotky bude totiž notně ovlivněn změnami počasí, hlavně tedy písečnými bouřemi. Písek je v Dubaji prostě všude. Tentokrát ale nejde jen o doplněk zajímavé kulisy – písek vám naruší viditelnost nebo dokonce zabrání v pohybu. Jelikož je to však špatný pán, musí to být dobrý sluha. V písečné bouři nevidí ani vaši nepřátelé a toho se dá využít. Stejně tak hora písku nad hlavami nepřátel se může snadno stát vaší zbraní. Podobný taktický prvek se rozhodně nevidí každý den.

K tomu si přičtěte, že Spec Ops: The Line navíc také vypadá dobře i po grafické stránce, a máme jednu z nejzajímavějších her příštího roku, respektive jeho začátku. Tedy nenastane-li další odklad.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama