Úspěch s nimi ale neslavil.
Magazín Bloomberg přinesl zajímavý rozhovor s vývojářem Nickem Hermanem. Jde o spoluzakladatele studia Adhoc, které zaznamenalo výrazný úspěch s nově vydanou příběhovou hrou Dispatch. V rozhovoru ale přišla řeč také na Hermanovu štaci v Ubisoftu, kde byl zaměstnaný před založením studia Adhoc.
Herman prozradil, že se v minulosti jako člen studia Ubisoft San Francisco několik měsíců podílel na prototypu nové hry ze série Splinter Cell. Následně však Ubisoft podle jeho slov všechno vsadil na hry spadající do žánru Game as a Service (hry jako služba). Výsledkem mělo být zrušení tohoto projektu a zahájení vývoje hry XDefiant.
Na tvrzení Nicka Hermana ale brzy po zveřejnění rozhovoru zareagoval Mark Rubin, který z pozice výkonného producenta vedl právě vývoj hry XDefiant. Ten tvrzení svého bývalého kolegy popřel, když uvedl, že zahájení vývoje hry XDefiant rozhodně nesouviselo se zrušením projektu Splinter Cell, o jehož přípravách osobně ani nevěděl.
Podle jeho slov vývojářský tým před jeho příchodem pracoval na jiné hře, která ale byla následně zrušena. Nemělo se však jednat o nový Splinter Cell, jak tvrdí Nick Herman.
S upřesněním celé situace následně přišel autor rozhovoru Jason Schreier, který zdůraznil, že vývoj Splinter Cellu měl probíhat okolo roku 2017, tedy dva roky před příchodem Marka Rubina do Ubisoftu a spuštěním vývoje XDefiantu. Ačkoli tedy mohl ke zrušení Splinter Cellu významně přispět důraz Ubisoftu na live-service hry, tak přímo nesouvisel se zahájením vývoje hry XDefiant, ke kterému došlo až později.
Ať už to bylo jakkoli, dnes jsou jasné dvě věci. Tou první je, že fanoušci série Splinter Cell na nový díl nadále čekají, přičemž vývoj již delší dobu oznámeného remaku prvního dílu očividně nejde úplně hladce. Druhou již delší dobu zřejmou skutečností je, že sázka Ubisoftu na hru XDefiant nevyšla. Hra nedokázala oslovit dostatečné množství hráčů a pouhý rok po vydání skončila.