Zpět na článek

Diskuze: Srovnání načítacích časů obou nových konzolí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jiří Adámek
Jiří Adámek
Level 1 Level 1
9. 12. 2020 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z nových videií je kolikrát situace opačná. Loadiny na PS jsou srovnatelné a v některých případech rychlejší. Vše je jen o optimalizaci. Až čas ukáže 😀

Sisíp

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi klid.Já osobně jsem rád že PS4 hry nebudou využývat ps5 SSD naplno.A ps5 hry se naćítaj bravurně,ani dvakrát nemrkneš a hraješ.A źe bude na začátek cool výběr her(1-Demons soul,2-Goodfall,3-Ratchet a Clark,4-Rezident Evil8,5-Horizon Zero2)a příští rok Deluxe God of war:ragnarok,a spousta dalších.Tak se těšme někdo na Xbox někdo na PS4,zahrajem si všichni..

skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je docela brutální houpačka. Bylo jasné že se to bude hodně lišit podle optimalizace ale občas je tam slušná propast. A nejen mezi hrama ale taky mezi konzolema. Něco je překvapivě rychlé a něco zase šíleně pomalé. Jako třeba RDR2 načítání přes minutu??? WTF.

Pavel85

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čas a rychlost spuštění hry u mne není podstatné. Pro mne je podstatný zážitek ze hry, grafika, hratelnost a zábava. Jestli 5s nebo 30s je mi to jedno. Nejsem takový detailista aby jsem porovnával tyhle časy.

skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel85 Hele tohle je jen předvoj. Jasně že to hodně lidí neřeší ale jde s tím spoustu dalších benefitů. Jako větší dohlednost, více efektů, nebudou doskakovat textury a hlavně to přinese plynulý a nerušený zážitek načítání lokací a když klikneš na otevření dveří tak se nebude čekat pár vteřin než je postava otevře. K tomu fast travel, skipovatelné ingame animace které jsou jinak často natahované aby se všechno načetlo stihlo načíst - třeba RDO když chceš prodat zboží, zásilku a podobně. Ale je fakt že tohle je jen takové poměřování větviček. :D

Bordo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Ako jak ti ssd zabezpeci lepsiu dohladnost a ine? To nezalezi na ssd

Migl
Migl
Level 2 Level 2
7. 11. 2020 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další mínus pro PS5 :) hlavně že má nejlepší scifi "ssdéčko" :?:

Jan W
Jan W
Level 1 Level 1
7. 11. 2020 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Migl Je ti jasné že se tu bavíme o hrách z minulé generace, ne věcech laděných na míru HW next genu? ;)

Pan_Mopadži

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan W Zřejmě mu to jasné není, podobně jako řadě jiných internetových "mudrců" 🙂

Faldmen
Faldmen
Level 17 Level 17
7. 11. 2020 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No je to prinejmensim zajimave, nicmene se jedna opravdu jen o zpetnou kompatibilitu a vetsina lidi bude mit ps4 hry stejne na externim hdd jak na ps5 tak na XsX/XsS, takze to mereni nic moc nevypovida. Daleko vic me zajima, jak to bude u novych her primo optimalizovanych pro beh na ssd. Spiderman ukazal, ze i velka openworld hra se dokaze na PS5 nacist za 4 sekundy. Takze pokud to tak nebude i u multiplatformovek, tak jen kvuli lenosti vyvojaru, nebo nedostatku casu pro optimalizaci kvuli natlaku investoru/vydavatelu.

Fehr1

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč nikdo neukazuje Marvel Avengers kde to ps5 zvládá za krásné dvě a půl minuty.

FletcherHill

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vůbec nechápu proč se tím někdo zabývá. I kdyby to trvalo u každé hry 5 minut, furt to bude v pohodě 🤗. Dle mého jsou tyhle "naměřené" hodnoty zanedbatelné. Důležitější je aby hra šlapala v pohodě v běhu a ne jestli se to načte za 20 nebo 50 sekund.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 2 Level 2
6. 11. 2020 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak loadingy mě třeba zrovna moc netrápily :D

kosac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vždyť v tom videu na gamespotu je PS5 u všech her pomalejší :)

Krabat

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kosac To není nic divného. Dnešní hry neumí využít rychlé SSD. Hodně lidí si myslí, že když v PC vymění disk, který bude desetkrát rychlejší, tak se jim desetkrát zrychlí i start systému. To je ale omyl. Start systému se zrychlí, ale rozhodně ne desetkrát. Na to je potřeba upravit technologii. Vůbec mě tedy nepřekvapuje, že MS je v tomto ohledu dál než Sony. Už dříve oznámili DirectStorage pro Win10 a je pravděpodobné, že v nějaké úrovni tohle mohli implementovat pro Xbox. Pokud bys porovnával zveřejněná technická data, pak je disk v PS5 jednoznačně rychlejší. Jenže aby takový disk běžel naplno, musí jej umět hry využít. Já sám mám v PC už dlouho disk PCIe NVMe připojený samozřejmě přes PCIe 4.0. Teoretická propustnost 5500 MB/s, při kopírování dat doslova pekelná rychlost. Ve hrách mi však nový disk až tak velké zrychlení nepřinesl proti staršímu SSD, který zvládal sotva desetinovou rychlost (500 MB/s).

Pepan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krabat S většinou souhlasím ale ohledně direct storage vůbec netušíte o čem píšete a k čemu slouží. Kromě toho ps5 má úplně stejnou technologii.

Jáchym

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kosac No však jo. Ty jseš úplně vysazenej na PS

Coin_Yeezzyy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Japonský dráček vystrkuje růžky a já ho mám za pár dní na stole. ❤️ 👿

PKX77

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak teď vycházejí první recenze PS5, všichni recenzenti jsou nadšeni, že je PS5 lepší jak XSX, ale mě je víc zatím sympatický právě XSX. Každému co mu víc vyhovuje. Mám předobjednané obě, asi i obě na mě vyjdou, ale XSX mě nějak více láká. Vždy jsem měl Psko. Třeba ovladač musím na PS4 pořád a neustále nabíjet, když jsem vlastnil Xbox One, o nabíjení jeho ovladače jsem se nestaral. Byly tam 2 Duracell baterie a ty vydržely fakt dlouho. Hodně lidí na tento způsob nadává, mě naprosto vyhovuje. Je mi líto, že XSX nemá (zatím), podobné (nesnáším to slovo "Exklusivní") hry jako PS. Ale to se opravdu (doufám) rychle změní. (Taky mi chybí konec projektu Kinect, který podle mě, měl hodně dobře našlápnuto, nechápu jeho zrušení). Pevně věřím, že i PS5 bude super stroj. Z nějakého důvodu si mě ale XSX získává víc a víc. Každý ať si ve finále užije tu svoji nej konzoli.

Mighty

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cokoliv pod minutu je dobrý

sh11m11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak hlavně je to test starých her. Koukněte na Moralese. Do menu za 4s, z menu do hry za 1,5s. Teď mudrujte :D

Shooter1

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sh11m11 To ano, alr to už je hra optimalizovaná přímo na PSko.. tyhle napsaný časy sou jen zásluhou toho SSD..

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 11. 2020 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sh11m11 Jako loadingy jsou mi putna 🤷‍♂️ když budou hry rychlejší, bude to jen dobře. Za A) Obě konzole dělají z SSD marketingový tahák, tudíž je jasné, že to neustále bude někdo porovnávat a za B) ty si neuvědomuješ,že Morales je first party hra pro PS5,ty vždycky budou z konzole ždímat maximum co to jde. Tady se neporovnávají jen starší hry, ale hlavně multiplatformní hry. Budu rád, když všichni vývojáři budou brát v potaz HW obou konzolí a těžit z nich maximum,ale pochybuju, že se budou u Codka nebo Cyberpunku či RE 8 zabývat haptickou odezvou nebo 3D audiem,tedy featurami co má PS5. Je to práce navíc a zaběhlým korporátům se to dělat chtít nebude,stačí se podívat na dotykovou plošku u Dualshocku4.

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super rychlý extra speciální SSD a je půlku pomalejší než to v Xboxu. Snad to je jenom špatným portem starých her, jinak se tím sony dost ztrapní. Nejen že ten disk je až moc malej, on bude ještě pomalej.

Bordo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 Mas pravdu strapnili by sa a ziadne dislikey tomu nepomozu

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
6. 11. 2020 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaklínač jde proti proudu. :D Nebo jsou čísla omylem prohozená? Jinak po tom, co se Cerny téměř hodinu vychloubal, že jejich SSD je ten nejspeciálnější a nejpokročilejší a 825 GB je přesně vypočítaná velikost, aby dosáhli maximální rychlosti, na kterou nikdo jiný nedosáhne, bych čekal, že čísla budou s Xboxem aspoň přibližně stejná- a ona jsou leckde o půlku vyšší, někdy dokonce několikanásobně (Outer Worlds). Jsem zvědavý, jak na tom budou hry přímo pro nové konzole, přece jen, Sony na zpětnou kompatibilitu pořád hází bobek, což v tomhle případě asi hraje velkou roli. Třeba si ty hry dokonce "myslí", že pořád běží na standardním HDD.

Komentářový bandita

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Jenže je rozdíl mezi načítání celé hry z disku do paměti a načítání zdrojů během hraní do paměti, když už je základ hry načtený. Tohle měření o tom kdo bude mít o půl minutku dřív načtenou hru vůbec nic neznamená. Sony alespoň ukázalo čeho je jejich disk schopný v Ratchet a Clank ukázce...

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Myslím, že se dá očekávat ještě určité zlepšení až přijdou patche ať už samotných konzolí nebo her. The Outer Worlds je přímo od Microsoftu. To by byla ostuda, kdyby tu hru načítalo PS5 rychleji. Třeba CNET měl u načítání TLOU2 rychlejší načítání u PS4 než u PS5 a to o polovinu...

Chesse

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Jenze tohle jsou vsechno "zpetne kompatibilni" hry, podobne casy mam i na SSD co mam v PS4 Pro.... Nejvic to bude videt na hrach ciste na PS5 nebo na hrach co vyjdou jen na Ps5/XSX....

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
6. 11. 2020 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Komentářový bandita: Ratchet & Clank je právě už přímo hra pro novou generaci, kde jak píšu očekávám snížení rozdílů mezi loadingy, navíc tahle hra je exkluzivní pro PS, poměřovat časy lze pouze u multiplatformních titulů. Th3Evo: Tuhle hru vytvořil Obsidian ještě před koupí Microsoftem, vydala ji Private Division patřící pod Take Two.

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot OneShote to nic nemění na tom, že ji teď má pod palcem Microsoft. Pochybuju, že Obsidian dělal optimalizaci pro nový Xbox a PS rok dopředu.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
6. 11. 2020 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo To určitě ne, pro PS5 nedělá optimalizaci her ve zpětné kompatibilitě totiž vůbec nikdo- prostě se spoléhá na to, že budou nějak fungovat- jen je v Sony otestují, a když běží ok, tak se nic neřeší, a když ne, tak se jen napíše varování, že nemusí pracovat správně- nedávno tu o jedné takové hře byla novinka, i když už jsem zapomněl, o kterou hru konkrétně šlo. Každopádně ale Microsoft Obsidianu nepřikázal, že verze Outer Worlds pro PS musí mít delší loadingy, ani žádnou jinou podobně špinavou taktiku.

spoock
spoock
Level 23 Level 23
6. 11. 2020 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Ja jsem treba hral na PC Fallout 4 a ta hra absolutne ignorovala, ze byla na rychlem SSD. Obdobne je to tady. Ty hry maji svou logiku urcenou pro svou architekturu. Sotva pocitaji obri rychlosti. U Xboxu ta architektura je zase jina. SSD je prislib do budoucna. Takhle to vic ukazujenna to, ze staci mit starsi tituly vskutku na externim disku.

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
6. 11. 2020 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty jo já čekal rozdíl jen pár sekund vždy.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
6. 11. 2020 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl Místy to tak i funguje, ale očividně u některých her se ty rozdíly v architektuře nebo optimalizaci samotné hry projevují více, než u jiných. Zajímavé je, že sem tam jdou ta čísla na ruku jiné konzoli, než u zbytku příkladů 😐 Za zmínku také stojí, že prakticky nikdo zatím nemůže porovnat nové hry, protože všichni důsledně dostávají kódy buď pro jednu nebo pro druhou platformu...

Reklama
Reklama