Staří známí aneb pohled do minulosti
Blogy čtenářů Článek Staří známí aneb pohled do minulosti

Staří známí aneb pohled do minulosti

Anonymní

Anonymní

Mnozí z nás začínali s hrami už v útlém věku. Když jsem měl já nějakých šest let, starší bratr měl jednu vlastnost (posedlost) a to že dennodenně…

Reklama

Mnozí z nás začínali s hrami už v útlém věku. Když jsem měl já nějakých šest let, starší bratr měl jednu vlastnost (posedlost) a to že dennodenně drtil hry na počítači. Při jedné návštěvě jsem se odvážil nakouknout k němu do pokoje, abych zjistil, co to tam pořád dělá. Zjistil jsem, že sedí na židli před blikajícím monitorem a před sebou má klávesnici, na které pro mě chaoticky mačkal různá tlačítka. Když jsem se podíval na monitor, spatřil jsem tam chlapíka, který běhá po jakémsi komplexu a střílí hnědé panáčky, sbíral zbraně, náboje, lékárničky, klíče. Tehdy jsem se poprvé seznámil s fenomenálním Doomem. Dokonce bratr byl takový milý, že mi celý ten princip hry povysvetoval, ba co víc, dal mi zahrát a to neskutečných 60 minut! Celou cestu domů jsem představoval a přemýšlel o této hře. Od toho dne už prošel nejeden týden, měsíc či rok. Dnes si tyto vzpomínky vybavuji s úsměvem na tváři. Prazdniny končí je tu nový školní rok a každý má hodně zážitků a vzpomínek. Vzpomínky! I proto jsem se rozhodl, že vnesu mezi nás trocha nostalgie z uplynulých let a oživím vzpomínky na pár známých postav z naších her. Tak pojďme tedy na desítku mých oblíbených postav (Seniorů) herního průmyslu.

IMP (Doom)

 

Každá správná nostalgická vzpomínka by měla začínat již právě zmíněným Doomem. Každý kluk v mém věku jistě své herní začátky spojuje právě tímto výtvorem id Soft.

A každý kluk si vzpomene na obludu jménem IMP. Imp pochází z pekla. Na základnu lidí na Marsu se dostal přes portál, který tamní vědci otevřely. Dal by se považovat za maskota Doomu. Jednoduše proto, že se nacházel téměř v každém levelu a každém in-game obrázku ze hry.

Od toho prvního, až po ten téměř poslední. Byl naším nejčastějším protivníkem a asi byl i v nejhojnějším počtu ze všech pekelných kreatur. Impa bychom si z dálky mohli zmýlit s člověkem. Má dvě nohy, dvě ruce a překvapivě jen jednu hlavu ... ale co ho odlišuje, jsou dlouhé drápy a ostny na ramenou. A asi bude každý souhlasit, když řeknu, že žádný člověk nedokáže metat ohnivé koule. Pokud Impa vyrušíte z jeho každonní procházky po UAC, nejprve se vás bude snažit trefit fireballem, postupně se přibližuje, až nakonec dojde hráči pod nos a bude se ho snažit svými drápy roztrhat na tisíc kousků. Ale jediná dobře mířená rána z brokovnice, později dvojranová z adekvátní vzdálenosti ho pošle přesně tam odkud pochází - do pekla. R.I.P IMP.

 

Lara Croft (Tomb Raider)

 

Lara Croft - nepochybně jedna z nejkrásnějších herních postav, ale i nejznámějších mimo herního průmyslu. Ve filmu ztvárněná krásnou a svůdnou Angelinou Jolie. Na svých monitorech či televizí jsme ji měli možnost vidět několikrát, konkrétně v třinácti dílech. Nepočítáje hry které vyšli pro kapesní konzole tam jich je okolo sedmi. Pět z nich řadíme mezi klasické díly a zbytek mezi moderní. Mezi klasiku patří: Tomb Riader (TR) I, II, III, TR: The Last Revelation a TR: Chronicles. Mezi ty moderní zase TR: Angel of Darkness, TR: Legend, TR: Anniversary a TR: Underworld TR:The Guardian of Light, Tomb Raider(Definite Edition),Lara Croft and the Temple of Osiris a Rise of the Tomb Raider exkluzivně pro Xbox One i když jde o časovou exkluzivitu.

 

Lara kromě svých ženských zbraní, libuje dvě speciálně upravené 9mm pistole USP, aby při honbě za poklady dokázala odolat útokům nepřítelem. Mezi její protivníky patří v těch prvních dílech divoká zvěř a různé pasti. Moderní díly, upustily od adventurních stylu a zaměřili se spíše na ten akční. I olovo má proto za cíl zasáhnout povětšinou lidských protivníků. Lara pochází z aristrokratické rodiny a je dcerou Lorda Henshinglyho Crofta. Vyrůstala v přepychové vile v Surrey. Své "hobby" - hledání pokladů ani tak nepokládá za práci, či koníček, ale spíše za životní styl. Život má zajištěný a o peníze nemá nouzi, proto se může svému "životnímu stylu" věnovat naplno.Jako mi všichni že ano? Kolem TR se v dobách své největší slávy strhla doslova mánie. Zajímavostí je, že převážná většina fanklubu ani tak nefandila hře, jak Laře samotné. Mnozí ji dokonce považovali za sex symbol. Vždyť můžeme se těmto lidem divit, když tuto herní postavu ztvárnili modelky jako Nathalie Cook, Rhona Mitra, Vanessa Demouy, Jill De Jong a mnohé jiné, které by jistě stály za hřích?

 

Gordon Freeman (Half-Life)

Charismatický, tichý, zarostlý chlapík, nosící brýle, v oranžovo-černém ochranném obleku se znakem lambdy. Bývalý vědec, který svého času pracoval v jisté tajné základně. No kdo by se ho už jen bál? Nepatří mezi přívětivé typy, není ani svalovec a tak není důvod k obavám. Jenže kdybyste zažili to, co on, změnilo by vás to k nepoznání. Svými oběťmi se velmi nechlubí, tak vzpomenu velmi hrubě odhadované statistiky jeho obětí. Přibližně 300 - 400 příslušníků policie a ozbrojených složek města City 17, 500 - 600 zombíků a mimozemšťanů z jiné dimenze již při čísle 2000 každý přestal počítat. Tak co? Naskakuje Vám husí kůže? Mně by schůzka s tímto chlapíkem přišla minimálně divná a nechtěl bych ho naštvat. V každém případě Gordon je bojovník dobra, tak bych se doufám nedočkal jeho projevu hněvu. Gordon je bývalý pracovník a vědec výzkumného střediska Black Mesa. Na ní se podařilo otevřít portál do jiné dimenze a celá základna padla. Gordon se doslova prostřílel ven, aby ho později osud zavedl do města City 17. Po vyřízení účtů se zloduchy nyní směřuje neznámo kam, ale jedno je jisté, znovu zachrání životy mnohým lidem v následujícím pokračování HL.

 

Vetřelec (Alien vs Predator)

Mohli byste namítnout, že toto monstrum by se dalo považovat spíše za filmového maskota, ale argumentovat proti tomu, že hra Aliens vs Predator se stala kultem své doby by bylo zbytečné. Vždyť podle této předlohy byl natočen i docela povedený béčkový film. Monstrum, které vytvořil H.R. Giger se přehnalo neuvěřitelnou rychlostí i přes naše monitory. Jistě ne jeden hráč měl obavy, že jednoho dne se probere z bezvědomí a o necelou chvíli pocítí tlak v hrudi. Posledním, ne velmi pěkným bude pohled na krev a hnusného malého červa vylézající z hrudního koše ven. No fuj! Neznámo odkud pochází, ale svůj původ téměř se 100% jistotou nemá na Zemi. Tato slizká stvoření si libuje v tichém pohybování ve tmě a nečekaný vpad na svého protivníka nejlépe od zad. Jako zbraň používá vnitřní čelist, ostré drápy a dlouhý ocas. Charakterizuje ho protáhlá lebka, dokáže se pohybovat po dvou nebo i čtyřech nohách. Dává přednost frontálnímu útoku ve velkých houfech před promyšleným propadem. Jeho životní prioritou je ochrana matky, za kterou by dokázal položit i život. V žilách mu koluje životu nebezpečná kyselina, která se prodere ocelí jako horký nůž máslem. Vsadím se, že nikdo by nechtěl zažít schůzku s tímto "hmyzem". Vetřelci by se daly přirovnat k takovým mravencům. Je jich mnoho, kyselina, obrana matky, domů v chodbičkách velkých komplexů, tma. Snad mravenci jednoho dne nevyrostou do takových rozměrů, aby nám ukázali, jak jsou na * raní a co dokáží. Do té doby si užijme jejich zadupávaní zpět do země.

 

Garrett (Thief)

 

Thief byl hrou, která za svých mladých časů položila základy nového herního žánru. Jistě možná i před touto hrou byly hry, které mohly o sobě prohlašovat, že obsahují stealth prvky, ale byl to právě Thief, který tento žánr - stealth akci - tak rozšířil. A vděčíme právě této hře zato, že dnes si můžeme zahrát hry jako Splinter Cell a podobné. Garrett nás potěšil celkem třikrát ve čtyřech dílech nazvaných Thief: The Dark Project, Thief 2: The Metal Age a Thief: Deadly Shadowsa Thief 4.

 

Garrett se živí svým řemeslem, tím co mu jde nejlépe - okrádání lidí. Dokáže otevřít ledajaký zámek a vidět věci, které mnozí nevidí. O minulosti Garretta se toho mnoho neví. Víme, že ztratil oba rodiče, žil na ulici a později vstoupil do řad strážců. Později z tohoto řádu vystoupil a odešel. Je mistrem plížení, dokáže okrást kohokoliv o cokoliv. Není mu cizí střelba z luku a svou dýku ovládá s milimetrovou přesností. Není fanoušek otevřených bojů ani zastánce vražd, pokud to nemusí být, raději se za svou oběť přikrade a omráčí ji. Domovem Garretta jsou stíny a střechy domů, po kterých se nenápadně může dostat téměř kamkoliv. Nuž co víc k této postavě dodat? Jak by Garrett řekl: "co je zamčené, může být otevřené, co je skryté, může být nalezeno, co je tvoje, může být moje".

 

Sub Zero & Scorpion (Mortal Kombat)

Každý mi dá za pravdu, když řeknu, že Mortal Kombat (MK) je nejlepší bojovka, jaká kdy byla vydána na PC. Byla tak úspěšná, že dokonce byla i zfilmována. Film sice nebyl žádný trhák, ale svůj účel splnil. Já si pod názvem této hry nepředstavuji Liu Kanga ani Raidena. Japonských, zda čínských kung fu mistrů je již tak dostatek v různých filmech. Ale v jiných filmech stoprocentně nenajdete ninjů, kteří ovládají magii a bojová umění tak dokonale jako právě Sub Zero a Scorpion. Odvěcí nepřátelé, podobní vzhledem, ale odlišní schopnostmi a ideály - oheň a voda doslova. Sub Zero pochází z klanu Lin Kuei. Popravdě, Sub Zero už ani není tím Sub Zerem z tohoto klanu, jeho jméno převzal jeho mladší bratr po tom, jak ho Scorpion zavraždil. Sub Zero nosí modrý kostým (overal) a má zahalenou tvář v kukle a obličejové masce. Je to cryomancer a kromě umění boje se přiučil i dokonalému ovládání vody pod bodem mrazu - ledu. Dokáže protivníka zamrazit do ledové sochy či vykouzlit ledový projektil s ničivou silou, nebo pokud má dostatek vůle, dokáže zamrazit cokoliv, co jen bude chtít. Velmi podobný, ale také odlišný, je Scorpion. Další z řad ninjů série MK. Scorpion prezentován ve hře se ve skutečnosti jmenuje Hanzo Sasori Hasashi. Měl 32 let, když zemřel. Stal se z něj Scorpion a dostal do daru nesmrtelnost. Vstoupil do řad klanu Shirai Riu a je jeho nejlepším bojovníkem. Scorpion se oblekem nápadně podobna Sub zerovi, s tím rozdílem, že je zahalen do žluté barvy. Je to právě Scorpion, kdo zabil původního Sub Zera. Scorpion dokáže kromě bojového umění ovládat i plameny, které dokáže vyšlehnout po sejmutí obličejové masky. Ovládá i chapadlo, tzv oštěp, který má původ v jeho dlani a dokonale si osvojil umění teleportace. Stojí přímo před vámi a po mrknutí už stojí za vámi a je s vámi konec. Sub Zero reprezentuje stranu dobra, dokud Scorpion je jeho protějšek na straně zla.

 

 

Nacista (Wolfenstein)

Ja!, Jawohl! V pořadí dalším v tomto žebříčku nej maskotů se umístil věrný pěšák wehrmachtu - nacista ze známého předchůdce Dooma; Wolfensteina. Nácek byl tak jako Imp nejhojněji protivníkem v celém Wolfovi. Jeho typické HALT! Rozproudí krev všem hráčům, kteří to s touto hrou prohánějí ještě i dnes. Má na sobě hnědou uniformu, šedou helmu a pro něj charakteristické jsou modré oči. Jako zbraň používá pistoli Parabelu, kterou se pokouší BJ Blaskowice zabít. Hodně toho nevydrží, pár ran z pistole či MP40 ho ale posílá do věčných lovišť. Gute Nacht, mein Freund!

 

Caleb (Blood)

Málokomu bude jméno Caleb něco říkat. Ale hru Blood si jistě bude pamatovat mnoho lidí. Caleb je upír, který se vrátil ze záhrobí, aby zabil samotnou Smrt. Caleb bojuje proti zombíkům, nemrtvým mnichům, Gargoylům, vojákům a mnohým jiným odporným potvorám a vlastně stojí proti všem a všemu. Tato hra, v době kdy vyšla, byla jednou z těch nejkrvavějších a nejzábavnějších. Odkopávání hlav mrtvol, kopec postříkání krve po stěnách, dobře nadizajnované, temné, hororové levely, kopec zajímavých zbraní, takto by se dalo charakterizovat dílo Monolithu. Caleba bychom poznali podle dlouhého černého pláště, kovbojského černého klobouku, krvavě červeným pohledem, ďábelským úsměvem a husí kůži nahánějící hlasem. Mezi jeho hobby patří kochání se smrtí svých nepřátel. Doslova mu to vyčaruje úsměv na tváři, který se přetavuje až do hrůzostrašného uštěpačného smíchu. Oblíbenou zbraní jsou překvapivě vidle ale nepohrdne čímkoliv, co dokáže nepřítele rozsekat, spálit či jinak znetvořit. Caleb nás potěšil ve dvou dílech v letech 1997 a 1998.

 

 

Pig-Cop (Duke Nukem 3D)

Kdo nehrál Duke Nukem (DN3D) nikdy nežil. Jedním z největších maskotů této hry, ale i celkově všech her, je určitě pig-cop. Prase navlečené v policejní uniformě. V podstatě to jsou zmutovaní příslušníci Los Angeleského policie. Na tuto formu se změnily těsně před začátkem DN. Jsou vyzbrojeni brokovnicí a aby se lépe kryli, dokáží zalehnout. V hojném počtu se nacházejí hlavně v levelech odehrávajících se v městech na zemi. Pohybují se většinou po vlastních, ale občas je lze vídat i v RPV (Recon Patrol Vehicle), což je jakási malá létající loď, zda člun nebo v minitanku. Po sestřelení RPV jsou ještě schopni dalšího boje. Na lunárních základnách jejich přítomnost už abstinuje. Z převážné části jsou to stále humanoidní stvoření, které ještě oplývají inteligencí a vzpomínkami z časů kdy byli lidmi, ale vliv mimozemšťanů se na nich podepsal tak, že nyní chtějí zničit všechny zbytky lidstva. Mají průměrnou výdrž. Po zabití z nich většinou vypadnou právě jejich zbraně-brokovnice.CHro CHro CHrooo!

 

PAC-MAN

 

Jste překvapení právě z tohoto výběru? Jistě jste čekali někoho z  Gears of War či Far Cry nebo něčeho jiného. Ale která hra je tak rozšířena na různých zařízeních, handheldech, herních automatech či jiných platformách než právě žlutá kulka z očima a ústy? Rozdávala se téměř zdarma ke každému zakoupenému hernímu zařízení. Je to jedná z mála her, kterou najdete na PS1, PS2, PS3, Xbox, PC, Nintendu, DreamCaste či čemkoli na čem se hrají videohry. Pac-Man je obyčejná kulka, resp. kruh s očima a ústy. Jeho jediným úkolem je žrát žrádlo či body, nazvěme to jakkoliv, po jednoduchém levelu, který je tvořen obyčejnými čarami a ještě i dnes je rozšířen v 2D módu. Ale aby to Pac-Man neměl tak snadné, po úrovních se hýbou i Bubáci. Původní koncept hry byl postaveni jen na oklamáni těchto bubáků a sežráni všech kuliček. Dnes se již tento koncept upravil, takže bubáků po snědení bonusu lze sežrat také. Viděl jsem už i nápad, kde byl Pac-Man a Bomberman spojený do jednoho, což mi už nepřišlo tak zábavné. V každém případě, prehistorický Pac-Man by se měl nacházet na každém bilboardu představitele hry a herního průmyslu. Jak jednoduché, ale zároveň geniální dílo.

 

Myslím, že herní "legendy" byly představeny. Koho byste dali vy na pomyslný stupínek vítězství, nebo doplnili tento žebříček maskotů her? Koho byste vy zvolili za reprezentanta všech videoher na světě? Maxe Payna, Maria,Nathana z Uncharted, známou postavu ze ságy Resident Evil  či snad někoho jiného? Všechno tu už jednou bylo, mění se jen jména. Zda se ten upír jmenuje Rayne, Dracula, Prcál, Zubojed je to jedno. Ale nechme se překvapit, možná se o deset let najdou další zajímavé postavy z řad hrdinů našich monitorů. Příěte bych mohl spustit hlasování která postava je pro vás Ikonou herního průmyslu. Bylo by zajímavé kolik stejných či odlišných odpovědí by padlo.

 

Děkuji za pozornost, doufám, že se Vám tento článek líbil. A i když ne, tak že alespoň zkrátil polední pauzu v práci či škole, nebo jen zabil pár nepotřebných minut mezi vašimi důležitějšími věcmi a "eventy" života.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama