Stealth Inc 2: A Game of Clones PC (+ videorecenze)
Blogy čtenářů Recenze Stealth Inc 2: A Game of Clones PC (+ videorecenze)

Riwen

Riwen

Nedávná akce na Humble Bundle odhalila poměrně vydařený titul, který si mohl zcela zdarma pořídit každý Pan hračička. Šlo o Stealth Inc 2: A Game of…

Nedávná akce na Humble Bundle odhalila poměrně vydařený titul, který si mohl zcela zdarma pořídit každý Pan hračička. Šlo o Stealth Inc 2: A Game of Clones, která se řadí do stealth žánru a stojí na příčce logických her ve 2D. Zkrátka taková skákačka, kde se schováváte, unikáte a přemýšlíte, což není v dnešních hrách úplně přitažlivé pro masy. Některým se však může líbit a není špatné ji brát jako odpočinkovou hru. Ostatně u her platí jedno, pro mne nejdůležitější pravidlo, že u nich se bavíte a zároveň se učíte nebo zkrátka “jen” myslíte.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/b1ZsBHDGr8w" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Jak jste asi už uhodli, je to indie hra a přiznávám, že má recenze je jedna z těch velmi, velmi pozdních, jelikož je tato záležitost na světě již několik měsíců. Stále však jde o titul tohoto roku, a byť možná nevyhraje cenu, mohl by o příčku nejlepších logických her roku 2015 bojovat. Já však s oblibou stále tvrdím, že na recenzi není nikdy pozdě (je jasné, že mít rozpětí jednoho roku řekněme, je snesitelné). Po zmíněné akci, kdy má Stealth Inc 2 pomalu každý druhý ve své knihovně na Steamu, jde vlastně o dobrou chvíli na představení, jestliže jste ještě nezkoušeli a máte možnost si zkusit.

Grafické orgie …  ehm, co?

Dnes se řeší grafika první a poslední, což není nejlepší, ale holt taková je doba. Jde o 2D skákačku, indie projekt a většinou se odehrává v interiérech … mám pokračovat? Prostě není to nálož efektů a kdoví čeho. Zase nejde říci, že je to odporný výtvor, protože prostředí má něco do sebe a na své poměry je supr už jen fyzikální model, který nesměl chybět (jinak by se muselo hodnocení dostat níž). Souhlasím s tím, že nějaké textury byly alespoň z počátku matoucí, ale zvyknete si.

Vzhled chápu a nevadí mi, ale děj ...

Dobrého slova nemůžu vůbec napsat o příběhu, který by mohl být značně lepší, ale bohužel trpí nedostatkem originality. Ba co víc, jde tu jen o to, dohopskat se na svobodu a cestou se dozvědět, proč ten klon, za kterého hrajete, žije. Nic proti, já jsem pro každý život, ale děj bych napsal lépe, i kdyby mě ráno vzbudili a já měl minulou noc párty plnou alkoholu. Grafika tedy není kulervoucí a děj je zase do nebe volající. Vzhled chápu a nevadí mi, ale děj ...

Zní to špatně? Dubing to nezlepší, protože tu není a videosekvence zase nijak výrazně příběh nepodpoří. Stačilo by přitom jen pár větiček. U takových her dokonce není vyžadován tolik jako u velkorozpočtového, celovečerního filmu, kde se mluvit musí. Kdyby vývojáři sami řekli pár těch vět, dal bych jen palec nahoru. Méně tragická je hudba, která se samozřejmě oposlouchá a žánrem připomíná elektronické skladby. Přesto ji doporučuji ztišit nebo nejlépe vypnout, jelikož by mohla už po hodince nebo půl, omrzet.

Bude líp! To důležitější má říz!

Nejspíš Vám předešlá slova zní až příliš nepříjemně a vypadá to na standartní propadák, ale byly byste dál od pravdy, než tušíte. Stealth Inc 2: A Game of Clones od Curve Digital je výtečně promyšlená logická hra, která nutí přemýšlet a staví spousty překážet i přináší několik dobrých pomůcek v cestě za svobodou. Váš prcek (klon) totiž časem najde pár věciček, které s sebou nese a dostane se tak z nepříjemných situacích, které vypadají zdánlivě bezvýchodně.

Kufřík, který se stiskem tlačítka promění v bednu, která se dá využít stejně jako ty, co jsou už ve hře. Dalším udělátkem je ovladač na roboty, díky čemuž můžete ovládat nebezpečné robůtky a využít je k postupu. Oni se totiž dostanou na některá místa kam Vy ne a mohou dokonale posloužit, jako spínač tlačítek nebo jen standartní těžítko.

Úrovní je tu dosti a mezi nimi je jakoby další úroveň. Lze se tu dívat na mapu a dělat si tak přehled, ale minimálně na začátku, není tak potřeba. Časem už je situace jiná. Zábavy tak není málo, a když už chcete výzvu, tak není špatné se juknout na komunitní výtvory a nějaké si stáhnout nebo si udělat vlastní a podělit se o ně s jinými lidmi. Je to jediný systém multiplayeru stejně jako žebříček, který je u každého levelu a můžete se tak předhánět s ostatními. Škoda, že tu není co-op. :(

Prostředí je fajn, puzzly super a tma je spojencem … tedy vše, jako po másle?

Vyjmenoval jsem ty důležitější klady a ještě zmíním ovládání, které je dostatečné pro klávesnici a myš, byť ne ideální. Mám nějak pocit, že s jiným ovládáním by to bylo lepší. Stávalo se mi, že jsem někdy spadl nebo se špatně zachytil římsy a ovládání naštve hlavně v těch pasážích, kdy jde vážně do tuhého a jde o načasování. Potom jde mozek stranou a chce to hlavně hbité prstíky v dobré kombinace.

Na konec jako obvykle, přidávám video-recenzi této chuťovky. Negativních reakcí bylo dost, ale nevzdávám to, protože mě to baví. Komentáře a spol. neváhejte psát. Budoucí video-recenze se pokusím nahrávat v lepší kvalitě, stejně jako toto. Zase jindy! ;)

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/1_kCqz5kwMk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Já hodnotím hru kladně a nejvíce mě těší puzzly v kombinaci se stealth, protože stealth hry mají u mě vždy místo a když jsou i chytré, potom jen líp. Ovládání se dá zvládnout. Příběh je o ničem, ale naštěstí tu nehraje prim a vzhled je tak akorát. Nijak přeplácané nebo staromódní až běda.

Puzzly, kterých je hodně a jsou promyšlené
Využívání stealth prvků
Fajn věcičky pro postup hrou