Steep: Road to the Olympics DLC - recenze
Steep Recenze Steep: Road to the Olympics DLC - recenze

Milan Votava

Milan Votava

3

Čekání na XXIII. zimní olympijské hry si nyní můžete zkrátit nejnovějším DLC pro sportovní hru Steep, avšak vyplatí se cesta do olympijské vesničky?

Recenzovaná verze: Play Station 4

Zimní olympijské hry jsou již za rohem, přípravy v Pchjongčchangu pomalu finišují a maximální euforii kazí snad jen kauza s reprezentací Ruska a jaderné testy sousedního KLDR. V tomto článku však v žádném případě nechci řešit dopingové skandály anebo vyhrocenou politickou situaci na Korejském poloostrově, kdepak, jsme tu proto, abychom se podívali na zoubek nejnovějšímu rozšíření sportovního titulu Steep, Road to the Olympics.

Původní recenzi Steep naleznete zde.

Cesta za zlatým hattrickem

Jedním z hlavních lákadel nového DLC, Road to the Olympics, je především nový příběhový režim. Cesta, kdy se v kůži olympijského závodníka snažíte probojovat na XXIII. zimní olympijské hry a zvládnout to, co ještě nikdo jiný nedokázal. Přesněji řečeno, získat zlatou medaili ve všech třech freestyle disciplínách. Jmenovitě jde o slopestyle, U-rampa a big air. Cestu za olympijským zlatem vám navíc zpestřují vyprávění a postřehy nejrůznějších hvězd zimních sportů, své si tedy vyslechnete mimo jiné i od krásné Lindsey Vonnové nebo hvězdy z X Games, Kevina Rollanda. Velmi milým zjištěním budiž fakt, že ačkoliv hra nenabízí velký výběr národností, Česká republika ve výběru nechybí, a tak není problém poslechnout si během slavnostního ceremoniálu českou národní hymnu. Bohužel, vše kazí krátká herní doba a nedostatek zajímavých příběhových momentů.

Vedle režimu kariéry, který je zaměřen především na snowboardové řádění, přidává nejnovější rozšíření do hry i jiné olympijské disciplíny. Poměrně nečekaně tak nyní může každý hráč okusit i závody ve sjezdu, slalomu anebo super-G. Vedle již zmiňovaných disciplín, jež obsahuje příběhový režim, obsahuje DLC navíc ještě paralelní slalom a snowboard cross. Výčet je to poměrně slušný a během sjezdu super-G jsem dokonce pocítil lehký závan olympijského nadšení, které jsem zažíval snad jen u stařičkého olympijského titulu, během jehož hraní jsem rozdrtil nejeden enter, přesně jako zpívá Pokáč. Bohužel, nadšení poměrně brzy vyprchá, jelikož závodů v olympijských disciplínách je opravdu poskrovnu a jejich hraní (především sjezdů) nepřináší ani dostatečnou porci zábavy.

Zábradlí již nejsou na obtíž

Poměrně nudné sjezdové lyžování vynahrazuje slopestyle, kde se každý může vyřádit do sytosti. Slopestyle nabízí celou řadu překážek a jízdu jsem si doopravdy užíval. Jednoznačně k tomu přispívá možnost grindování, která tak trestuhodně v původní hře chyběla. Zábradlí tak již neplní pouze estetický účel, ale lze jej efektně, ale i efektivně využívat. Pouhou překážkou již nejsou ani popadané stromy. Kromě grindování a přenášení váhy z jedné strany snowboardu na druhou, však žádné zásadní změny v hratelnosti nenastaly.

Společně s Olympijskou tématikou přináší nové DLC do hry i zcela novou herní mapu Asie, kde kromě olympijských kopců Koreje najdete i čtyři pohoří Japonska - Sapporo, Daisetsuzan, Zao a Hakuba. Nechybí typická japonská architektura, ukázky asijské přírody a opět jsou k vidění nádherné scenérie. Autorům patří díky i za eliminaci hloupých míst, kde se váš svěřenec pouze hloupě zasekl a nezbylo než se z podobného úseku teleportovat. Celkově je nová herní mapa opět zajímavým místem k prozkoumávání a vedle nových klasických závodů samozřejmě nechybí ani hledání zajímavých míst a příběhy hor.

Nový obsah, ale chyby zůstávají

Steep je rozšiřován poměrně pravidelně. Ať už se jedná o neustálé vyhlašování nových online turnajů, které díky olympijským medailím získávají zcela nový nádech, anebo přísun nového vybavení a oblečení. Je hezké, že tvůrci nezapomínají do hry neustále pumpovat nový obsah (samozřejmě za nemalé peníze), ale jaksi zapomínají na technickou stránku. Již v samotných začátcích Steep jsem upozorňoval na časté problémy s poklesem snímků a ani olympijské rozšíření není výjimkou. Především během závodů sjezdu super-G nebo při jízdě v lesnatých kopcích Japonska jsou poklesy framerate jasně patrné. Ve chvílích, kdy záleží na přesnosti, a i sebemenší chyba může znamenat konec v nadějích na vítězství, jsou podobné problémy jednoduše neomluvitelné.

Při ohlášení přídavku Road to the Olympics jsem neskrýval nadšení. Ačkoliv jsem na začátku hře Steep vytýkal mnoho chyb, musím uznat, že její hraní a plnění i těch nejbláznivějších výzev mě baví a sem tam se do zasněžených kopců rád vracím. Od svého začátku se již Steep rozrostl na pořádného macka a společně se všemi DLC přináší opravdu mnoho hodin zábavy, bohužel nejnovější olympijské dobrodružství mohlo dopadnout o poznání lépe. Jednoduše nepochybuji o tom, že z licence olympijských her se dalo vytěžit daleko víc.

Hru Steep koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Steep

Olympijské dobrodružství v novém prostředí a s několika olympijskými disciplínami, avšak s dosti velkou pachutí promarněného potenciálu.