Studio Remedy zažilo rekordní rok
Alan Wake Novinka Studio Remedy zažilo rekordní rok

Studio Remedy zažilo rekordní rok

Ondřej Partl

Ondřej Partl

8
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

V budoucnu se můžeme těšit na kooperativní hru a dva projekty tvořené ve spolupráci s Epic Games.

Reklama

Finské vývojářské studio Remedy Entertainment stojí za několika zajímavými titul, ke kterým patří první dva díly série Max Payne, mysteriózní thriller Alan Wake či nedávné Control, které se těšilo z dobrých kritických ohlasů (naše recenze za 8 z 10 tady).

V minulém roce tento celek vypustil Control: Ultimate Edition pro PC, PlayStation 4 a Xbox One, která v sobě obsahovala základní hru a všechny vydané expanze. Navíc se tato edice před pár týdny podívala i na PlayStation 5 a Xbox Series X/S, kde nabídla vyšší rozlišení a plynulejší snímkovací frekvenci.

Žádná nová hra od nich ale nevyšla, avšak to nezabránilo tomu, aby společnost zažila svůj vůbec nejlepší rok, kdy její příjmy dosáhly na 41,1 miliónů eur (1,055 miliardy Kč), což je oproti roku 2019 nárůst o 30 %.

Jejich provozní zisk se více jak zdvojnásobil, kdy se podařilo dosáhnout na 13,2 miliónů eur (zhruba 339 miliónů Kč), oproti 6,5 miliónům z roku 2019 (zhruba 167 miliónů Kč).

Tohoto úspěchu bylo dosáhnuto především díky pokračující popularitě Control, které se kromě zmíněné "ultimátní edice" dočkalo svého přidání do obchodu Steam (po roční exkluzivitě na Epic Games Store), ale také do předplatného Xbox Game Pass.

Kromě toho byla vydaná cloudová verze hry, která dorazila na Nintendo Switch a službu Amazon Luna.

Pokud vás ale zajímá, na čem v Remedy aktuálně pracují, tak se můžete těšit na jejich příběhovou kampaň pro střílečku Crossfire, ale také na kooperativní hru Vanguard, která zavede studio do kompletně nových vod. Její vývoj je ovšem teprve na začátku.

Navíc jsou v přípravě ještě dva projekty ve spolupráci s Epic Games, kdy jeden bude patřit mezi AAA hry, zatímco ten druhý bude o něco menší. Avšak oba dorazí na PC i konzole.

Na těchto projektech aktuálně pracuje téměř 100 lidí, kdy ten menší je již ve fázi plné produkce, zatímco onen AAA titul by se měl do této fáze dostat na jaře.

Finanční výsledky také jasně ukazují, že je firma na dobré cestě ke splnění své růstové strategie pro roky 2021-2025, kdy se doufá ve vydání několika úspěšných her a jedné vyložené "hitovky". Remedy by také chtělo vlastnit nejméně tři úspěšné a rostoucí herní značky, všechny vykazující dlouhodobý potenciál.

Tato finská parta očekává v roce 2021 další nárůst svých příjmů, a to především v jeho druhé polovině, což by mohlo naznačovat, že se právě v tomto období dočkáme vydání nějaké další jejich hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama