Švédský herní průmysl loni nečekaně rostl
i Zdroj: Pixabay/Picudio
Novinka Švédský herní průmysl loni nečekaně rostl

Švédský herní průmysl loni nečekaně rostl

Filip Svoboda

Filip Svoboda

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Přes propouštění trhal rekordy.

Reklama

Čísla švédského herního průmyslu překvapila. Přes výrazné propouštění rostl obrat, počet studií i zaměstnanců. Domácí tržby poskočily oproti roku 2022 o 6,4 % na 34,6 miliard švédských korun, respektive asi 3 miliardy eur. Za posledních pět let se hodnota zdvojnásobila.

Švédsku dominují malá studia. Jejich podíl je vyšší než třeba v Česku. Zatímco u nás tvoří tři čtvrtiny studia s méně než deseti zaměstnanci, v severské zemi má 81 % týmů méně než pět lidí – 42 % společností tvoří jediný vývojář. Domácí společnosti zaměstnávají ve Švédsku přes 9 tisíc lidí, i přes propouštění jde o bezmála 8% meziroční přírůstek.

Největší švédskou herní firmou je mobilní King s ročními tržbami 665 milionů eur. S odstupem ho následují Mojang a Paradox Interactive. Devítku, která dosáhla na 90 milionů eur, uzavírá Embracer, jenž si prošel významným propouštěním, prodal divize Saber a Gearbox a chystá se rozdělit na tři samostatné firmy.

„Rok 2023 měl být pro švédské herní společnosti opravdu špatný. Ale nakonec přišel rekordní rok,“ říká Per Strömbäck, ředitel herní organizace Dataspelsbranschen, „proč jdou švédské herní společnosti proti trendu hospodářské krize? Nejlepší odpovědí je, že děláme dobré hry. A děláme mnoho různých druhů her, které oslovují mnoho různých druhů hráčů.“

Snad jediné důležité číslo, které v roce 2023 kleslo, se týká investic do švédského herního průmyslu. Už teď je ale jasné, že letos opět poroste.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama