Microsoftu se podařilo přilít olej do ohně, když jeden z jeho zaměstnanců v E3 rozhovoru uvedl, že hardwarové odlišnosti mezi oběma konzolemi nové generaci nemají žádný význam.
To samozřejmě zvedlo nemalou vlnu nevole a zodpovědný Albert Penello proto urychleně přispěchal s vysvětlením, jak to všechno vlastně myslel.
„Jen abyste věděli, tohle interview proběhlo ještě na E3, hned po oznámení naší konzole,“ uvedl Penello na fóru NeoGAF. „Velice často se stává, že když celý den jen odpovídáte na otázky novinářů, běžně vytrhávají různé věci z kontextu.“
„Já samozřejmě o struktuře PS4 nevím víc, než co společnost Sony oficiální cestou prozradila. Jak vypadá práce na next-gen konzoli tak vím pouze díky našemu týmu a je třeba uznat, že na obou přístrojích pracují velice talentovaní lidé, kteří jsou experty ve svém oboru.“
„Teď k tomu, co jsem řekl. Celé to bylo myšleno tak, že nezáleží na hardwarové výbavě, ale na tom, čeho s ní jste schopni dosáhnout. A já pevně věřím, že se nám v Los Angeles podařilo představit spoustu skvělých her.“
„I přesto, že řada z vás pohrdá naším cloudovým řešením, až uvidíte jak funguje v praxi určitě uznáte, že vůbec není špatné. Stejně tak jsem přesvědčen, že z dosud představených her je zatím Ryse, navzdory vysmívané hratelnosti, jediným titulem opravdu next-gen titulem.“