Hry stojí za bezmála třetinou tržeb čínské firmy.
Čínský gigant Tencent se pochlubil poměrně výrazným nárůstem klíčových hodnot v roce 2024. Společnost, která se zdaleka nezabývá jen herním vývojem a vydáváním, si celkem přišla na více než 660 miliard čínských jüanů, v přepočtu asi 81 miliard eur. Videohry drží na úspěchu zhruba třetinový podíl.
Tržby z videoher, celkově ve výši 24,4 miliardy eur, rostly mezinárodně o 9 % a v Číně o 10 %. V prvním případě si vydavatel chválí výsledky PUBG Mobile a titulů od Supercell (Brawl Stars, série Clash nebo Hay Day), na domácí scéně se daří Valorantu nebo Naruto Mobile. Společnost mluví o 14 takzvaných evergreen hrách, které utrží nejméně 490 milionů eur za rok. Pokud jde o výdělek, nejvíce se Tencentu podle vlastních slov vyplácí online tituly pro domácí hráče a provoz webové platformy Minigames.
Loni technologický gigant investoval výrazně do rozvoje umělé inteligence, na což klade velký důraz. Spojuje ji ovšem převážně s oblastí marketingu, o přímém zapojení do herního vývoje nemluví: „Věříme, že tyto zvýšené investice budou přinášet průběžnou návratnost prostřednictvím zvyšování produktivity v našem reklamním byznysu a dlouhé životnosti našich her, stejně jako dlouhodobější zhodnocení díky častějšímu využívání našich AI aplikací spotřebiteli a zavádění našich AI služeb v podnicích.“
V letošním roce, a především letech následujících, bude videoherní svět sledovat rostoucí vliv Tencentu v Ubisoftu. Výrazný podíl drží čínská firma v nové dceřiné společnosti francouzského vydavatele, která dostala na starosti jeho největší značky včetně Assassin's Creed a Rainbow Six.