The Darkness 2 – temnota se vrací ve velkém stylu
Preview The Darkness Článek The Darkness 2 – temnota se vrací ve velkém stylu

The Darkness 2 – temnota se vrací ve velkém stylu

Daniel Kremser

Daniel Kremser

5

Krvavá řežba ve fotorealistickém New Yorku tu už byla. Dvojka sice nabídne opět krvavou řežbu, ale k tomu i komiksově laděný svět. Jak to jde dohromady?

Reklama

The Darkness byla svého času docela ultimátní záležitost, kterou vřele přijali nejen kritici, ale i hráči. Přesto vinou slabého marketingu zapadla pod kupou pecek, jako Uncharted, Crysis či Call of Duty. Nyní se však čas znovu nachýlil a přichází tak ten nejlepší okamžik pro velkolepý návrat na scénu.

Hned z kraje je nutno zmínit, že na hře již makají zcela jiní lidé. Studio Starbreeze bylo nahrazeno Digital Extremes, jež má prsty například v Homefrontu nebo Bioshocku. Navíc se vrací i Paul Jenkins, tvůrce původní hry. To rozhodně může vypovídat o kvalitách hry. Pojďme se tedy podívat, co všechno si na nás v Kanadě chystají.

Temnota se vrací

I ve druhém dílu se vtělíme do hlavního hrdiny Jackieho Estacada. Ten již není pouhým mafiánským poskokem, ale rovnou váženým donem. Stále však je také vězněm temnoty, která již po staletí ovládá jeho rodinu. Nyní ji však bude potřebovat mnohem více, než kdy jindy. Po jeho zdánlivě cool schopnostech totiž zatouží i pár zlounů. Sice to prozatím nezní moc nabušeně, stačí však přidat jen pár zvratů a budeme ještě koukat, co z toho scénáristé vytřískají.

Zatímco první díl přinesl nebývale fotorealistickou grafiku příjemně se mísící s noir stylem, dvojka na to jde úplně jinak. Autoři se rozhodli ctít komiksovou předlohu a posunout tak vzezření hry mnohem více ke kořenům. Prim nyní hrají zářivé barvy a černou linkou zvýrazněné obrysy. Celek tedy tak trochu připomínající komiks.

Ovšem nebojte, ani na stěžejní prvek z jedničky se nezapomnělo. Tma zde bude taktéž mít své pevné místo. Nejen, že barvitý styl skvěle doplňuje, ale navíc nabízí zcela nový způsob hraní. Stealth akce totiž rozhodně nezní špatně.

Ach ten New York

V poslední době už začíná být velké jablko tak trochu ohrané a vývojáři by si mohli najít jinou vykrádačku. Hře s takovou porcí stylu, jakou je právě Darkness II, to však protentokrát ještě odpustíme. Faktem totiž je, že se podíváme do starých známých lokací, které své kouzlo jen tak neztrácejí.

Chybět tak nebudou bulváry či profláknuté parky. K vidění byla i frenetická přestřelka v italské čtvrti a dokonale atmosférické metro. Obecně lze celkové ztvárnění města nazvat uměleckým dílem a vůbec nevadí, že se celé halí do barev noci.

Navíc se již šušká o interaktivním prostředí. Nejen, že se činy budou přímo promítat do vzhledu lokací, prostředí půjde rovněž využít i jako zbraň. Jen si představte situaci, kdy kulky trhají obložení zdí na kusy a vy se kryjete kusem dveří, který jste právě vytrhli z opodál stojícího taxíku. To prostě nemůže znít špatně.

Jatka na sto způsobů

Stejně jako vizuál se posunula i hratelnost. Darkness II doslova nabobtnalo a pohltilo do sebe hned několik super věciček. Kromě toho interaktivního prostředí se jedná především o styl vraždění. Schopnosti zla lze nyní využít na jakémkoli temném místě. Pohrávání s nepřítelem je tak daleko jednodušší a zábavnější.

V Ontariu se pak nebojí ani brutality. Téhle hře je i nálepka 18+ málo. Kromě hektolitrů krve a děsivých scén s ukřižováním nebude nouze ani o vytrhávání páteře přímo z protivníkova těla a požírání ještě tepajících srdcí. Jednoduše nic pro slabé povahy.

Navíc hra přichází s vylepšeným ovládáním. Nově tak naše dvě ďábelské hadí hlavy reagují hned po stisku jediné klávesy a vývojáři slibují mnohem více! Údajně bude možné používat obě chapadla zároveň s dvojicí střelných zbraní. Sami už jsme zvědavi, jak tohle půjde ukočírovat.

Vrnět blahem mohou i hráči sázející na tým, než na jednotlivce. Znovu se totiž budou po lokacích vyskytovat jámy vedoucí do pekla, které umožní přivolat nějakou tu pomoc. K ruce si tak lze pořídit třeba bizarně vyhlížejícího malého kulometčíka, který hbitě odstraní všechny zdroje světla z okolí.

Tajemné bratrstvo

Pokud jste četli předešlé dojmy ze hry, určitě si ještě pamatujete chlapečka toužícího ovládnout zlo. Victor Valente se nezastaví před ničím a hlavně jeho jednotky budou představovat ty pravé problémy. Bez strachu se vrhají vstříc smrti a někteří mohou Jackieho pěkně potrápit.

Za zmínku určitě stojí borec s rotačním kulometem nebo tichý útočník s neprostupným brněním. A co pak takoví tiší odstřelovači, co stojí hezky stranou. Na takovou výzvu jde pouze kývnout. Pokud se dostaneme do pasti, jejich baterky nad námi velice snadno vystaví ortel smrti.

Bez tmy ani ránu

O stylu hry už jsme mluvili, zapomněli jsme však na jedinečnou atmosféru, která ze hry přímo sálá. Díky nemožnosti používat na světle schopnosti evokují lampy pouličního osvětlení a žárovky skutečného nepřítele. Na hráče doslova doléhá tísnivá atmosféra a strach ze světla.

Pokud se tento pocit podaří autorům dostatečně umocnit příběhem a herními mechanismy, nemůžeme jinak, než skákat dva metry vysoko. Něco podobného už tu totiž dlouho nebylo. Nepočítáme-li Alana Waka, který zase nabídl zcela odlišný zážitek.

Stylový návrat

Jak se zdá, v Digital Extremes to se znovuzrozením téhle značky myslí vážně. Ukazují zcela skvělý přístup, kdy se ani nesnaží zapřít předchozí hru či kořeny celého příběhu, ale zároveň zážitek posunout někam dále.

Nový styl hře rozhodně sedí a skvěle podporuje znamenitou atmosféru. A nakonec ani samotná frenetická akce nezní vůbec špatně. Držme tedy tvůrcům palce. Jestli to k něčemu bylo, zjistíme již na podzim a oproti jedničce hnedle na všech třech hlavních platformách.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama