The Evil Within – hnědá je prý nová černá
Preview The Evil Within Článek The Evil Within – hnědá je prý nová černá

The Evil Within – hnědá je prý nová černá

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

14

Zlo číhá všude! Ovšem bubákům z hlavy Shinji Mikamiho se co do pouštění hrůzy vyrovnají snad jen státní úředníci.

Reklama

Survival horory jsou ohrožený druh. Vím to já, víte to vy, ale zodpovědným lidem je to povětšinou stejně jedno. K velkým investicím do vymírajícího žánru se vydavatelské domy odhodlají jen sporadicky, přičemž většinou se ukáže, že výsledná hra je stejně víc akce než horor. O to víc je třeba si vážit všech pokusů, i když vypadají jako Silent Hill projetý přes kopírák. Zrovna od Mikamiho bych čekal podstatně větší dávku invence, ale lepší moc nedržkovat, nebo se za pár měsíců ještě dozvím, že byl vývoj titulu z „obchodních důvodů“ pozastaven.

Premisa The Evil Within je ve své podstatě velice prostá. Máme tu brutální vraždu na psychiatrii, nadpřirozené síly, chlapíka netušícího, která bije, a záhadný svět, v němž byste skončit nechtěli. Popravdě řečeno, po zjištění několika detailů je až do očí bijící jak moc si je tahle hra podobná s kultovním Silent Hillem. A soudě čistě dle debutového traileru, slovo originalita je pravděpodobně nadávkou taktéž pro designéry nepřátel. Ve finále to ale paradoxně může být pro hráče ještě výhra.

To, co je v současné době podstatné je fakt, že se chce Mikami údajně vrátit ke kořenům žánru a nabídnout fanouškům jedinečný mix hororu a akce, která tu má podle něj nezpochybnitelné místo. Nahnat hráčům strach totiž není problém ani bez protivníků. Ovšem jsou to právě oni, kdo hře dají spád a šmrnc. Přesto by měla jedním z nejdůležitějších prvků zůstat hutná atmosféra. Klasické lekačky už dnes nikoho nevyděsí a Mikami se proto hodlá vydat spíš cestou psychologického teroru, kdy si každý svůj krok sakra dobře rozmyslíte, neboť vaše činy budou přímo ovlivňovat herní svět.

Nejdůležitějším spojencem je v tomto případě logicky příběh, jenž sice není zrovna neotřelý, ale účel nepochybně splní. Bude vám v něm svěřena role detektiva, který se po příjezdu na místo činu stane svědkem mordu přítomných policistů tajemnou postavou, díky níž skončí v bezvědomí. Po probuzení pak zjistíte, že jste se místo v našem útulném světě ocitnuli v alternativní realitě, která je od té naší téměř k nerozeznání. Tedy, pomineme-li skutečnost, že jsou tu všichni mešuge a na pozici nejoblíbenější společenské hry tu Člověče, nezlob se vystřídalo Člověče, pitvej se.

V takovém prostředí logicky na nikoho normálního nenarazíte a po cestě za svobodou se tak budete nejčastěji střetávat s humanoidními charaktery ne nepodobnými nemrtvým a trochu houževnatějšími bossy, většinou vybavenými naprosto nepochopitelnými zbraněmi. Taková japonská klasika. Zcela bezbranní nicméně nebudete. Do rukou se vám v průběhu hraní dostane všechno možné od nožů, přes sekyry a flašky až po lovecké pasti. Již nyní můžete nicméně zapomenout na těžké palné zbraně jako jsou kulomety a dost možná i brokovnice, které by prý jen kazily zážitek.

To vše by pak měl obalovat živoucí svět, jenž se kolem vás bude neustále měnit. Mikami se nechal slyšet, že kvůli tomu pracují na celé řadě diametrálně odlišných lokací a scénářů, aby se zajistilo, že se každému hráči dostane v rámci možností jedinečného zážitku. Tomu by ostatně měl napomoct i unikátní systém emocí, na kterém vývojáři teprve pracují a nic moc bližšího se o něm bohužel neví. Jeho úkolem každopádně bude zprostředkovat hloubku. Samozřejmě pouze za předpokladu, že bude ve finále fungovat.

Dost už ale bylo teorie, přejděme k praxi. Redaktoři zahraničního nejen herního portálu IGN dostali příležitost vyzkoušet si dvě krátké ukázky ze hry a nutno podotknout, že byli docela nadšeni. Tou první je kompletní prolog, v němž se se Sebastianem (aka hlavním hrdinou) a jeho parťáky dostanete na psychiatrii, která doslova přetéká mrtvolami. Tam se taky ukáže nakolik jste schopní, když po pár minutách skončíte v bezvědomí. No, co už. Probuzení je vcelku netradiční; a to hlavou dolů zavěšení na řeznickém háku s bandou dalších lidí. Kolem se přitom potuluje prapodivná postava, která si mezi vámi náhodně vybírá a pak zkoumá jestli máte uvnitř letokruhy stejně jako stromy.

S ohledem na danou situaci a to, jestli se kolem vás nachází nepřátelé, je přímo ovlivňovaná Sebastianova rychlost. Ta mu poslouží především v boji s tímhle individuem, jež se sice zdá být na první pohled slepé, ovšem s motorovou pilou v ruce dokáže na malém uzavřeném prostoru rozpoutat peklo každý. Naštěstí není problém házet různými předměty na všechny možné i nemožné strany pro odlákání pozornosti. Jakmile se vám to povede, následuje útěk do výtahu a pryč z nemocničního křídla, které se propadne do země a zůstane po něm jen kráter plný policejních aut.

Druhá ukázka je ještě o chlup praštěnější. Nejdřív s detektivem pobíháte venku kolem rozpadlé chatky, střílejíc na všechny strany; to vše jen proto, abyste se nechali pohltit krvavou vlnou a ocitli se zpátky v blázinci. V tom už však na vás nečeká jen přerostlý vyznavač sadomasochismu, ale rovnou multiúdová blbka zrozená z kaluže krve. Bleskovým pohybem vaším směrem demoverze skončila, načež následovalo ve studiu dlouhé větrání a rychlé převlékání spodního prádla. Jak jsem říkal, The Evil Within nemusí být vůbec špatná záležitost!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama