The Sims 3 – PS3 Recenzia
Blogy čtenářů Recenze The Sims 3 – PS3 Recenzia

The Sims 3 – PS3 Recenzia

Titul The Sims nemusím zdĺhavo popisovať. Každý z Vás určite počul o tomto simulátore života, ktorý si na PC zožal mnoho úspechov zo strany fanúšikov…

Titul The Sims nemusím zdĺhavo popisovať. Každý z Vás určite počul o tomto simulátore života, ktorý si na PC zožal mnoho úspechov zo strany fanúšikov a hlavne podpory vo forme datadiskov. Doposiaľ si hru mohli užívať len majitelia PC, no tento rok titul prichádza aj na konzoly s rôznymi vylepšeniami. My sme sa podrobne pozreli práve na PS3 verziu tejto hry, ktorá nás v určitých smeroch prekvapila.

Od samého začiatku si vytvoríte vlastného simíka alebo celú rodinku. V prípade ak ste hrali PC verziu, tak Vám hra príde v určitých smeroch okresaná a prvé čo uvidíte sú menšie grafické nedostatky. Editor je dobre vybavený a nechýba ani funkcia zdieľania obsahu cez servery EA, na ktoré môžete uploadovať vytvorené oblečenie a dokonca aj simíkov. Po tvorivej časti prichádza tá ťažšia časť a to simulácia života Vašej postavy alebo rodinky.

Hráčov PC verzie The Sims určite napadá otázka ako vývojári vyriešili ovládanie a hlavne klikanie na jednotlivé objekty v hre. Musím povedať, že sa im to podarilo šalamúnskym spôsobom. Každej páčke na ovládači priradili pohyb kurzora v 3D priestore, ktorý označuje viacero prvkov. Po kliknutí sa Vám zobrazia možnosti predmetov, ktoré chcete a následne si môžete vybrať, čo chcete urobiť. Žiadne tlačidlo na gamepade nezostalo nevyužité.

Páčilo sa mi, že vývojári mysleli aj na nováčikov, ktorí titul nemali šancu hrať, a tak do hry zakomponovali radu. Zo začiatku Vás pohltí informáciami, ako ovládať kameru, rôzne akcie s prostredím, neskôr Vás zaškolí v budovateľskom režime a podobne. Tento krok sa mi rozhodne páčil, no niekedy je daný kľúč príliš zložitý na pochopenie a niekedy pri nápovede presedíte nejakú tu hodinku.

Čo však zo začiatku bije do očí je zle vyriešená kamera, ktorá Vás bude vytáčať počas hrania. Práve konverzia z klasického kurzoru myši na nový priestorový kurzor priniesol problémy s kamerou. Počas vyberania objektov na obrazovke budete jemne korigovať páčky gamepadu (jednou páčkou sa pohybujete v priestore a druhou nastavujete uhol pohľadu). Zo začiatku Vám to ani tak nepríde no pri komplexnejších stavbách simíkovho príbytku Vám to začne liezť na nervy. Tento nedostatok pripraví hráča o pohodlný zážitok z hrania.

PC hráči Sims 3 si určite pamätajú na výber umiestnenia z 3D spracovanej mapy, ktorá mala niečo do seba. V konzolovej verzii vývojári vytvorili obyčajnú 2D mapu s prehľadne označenými miestami, ktoré môžete navštíviť. Je vidno, že si chceli týmto krokom uľahčiť prácu, no po vybraní z mapy mesta si poriadne počkáte v loadingu. Každé miesto, čo navštívite na mape sa Vám bude načítavať a nepomôže ani inštalácia na harddisk. Pri vytvorení si početnej rodinky, ktorú chcete ručne manažovať  sa pri hre moc nezabavíte, ale unudíte sa k smrti čakaním.

Aby som len nehovoril o titule v negatívnom slova zmysle, tak Sims 3 ponúka aj novinky, ktoré v PC verzii chýbajú. Novinkou sú takzvané životné želania Vášho simíka, ktoré keď splníte dostanete body do karmy. Tieto body môžete potom vymeniť za rôzne potreby pre simíka, predmety, alebo ich môžete utratiť na iného sima aby sa mal lepšie. Čakal som, že konzolová verzia bude všemožne okresaná, no práve naopak. Hráča motivuje žiť virtuálny život zo svojím simom už len kvôli jeho životným želaniam a množstvu trofejí. Spomínal som zdieľanie predmetov a iných vecí pomocou zabudovanej sociálnej siete. Na tejto sieti si môžete nakúpiť rôzne predmety alebo doplnky do hry podobne ako má PC verzia. Prepojenie hry facebookom je tiež zakomponované do systému hry.

Konzolový Sims 3 vychádza z rovnakého enginu ako je na PC, no nečakajte od konverzie skvelé tiene, nové textúry a podobne. Na prvý pohľad grafika na PS3 vyzerá o poznanie horšie oproti PC verzii. Vyhladzovanie hrán je bohužiaľ nedokonalé a sem tam uvidíte aj grafické chyby vo vykresľovaní domu. Rovnako ma zarazilo zníženie snímkou za sekundu (fps). Túto chybu by som pripísal práve konverzii z PC. Vývojári v podstate upravili engine na zobrazovanie pre TV rozlíšenia, čo malo za následok chyby v grafike. Rovnako sa pripravte na poriadnu dávku anglického jazyka, pretože hra nie je vôbec lokalizovaná do českého jazyka ako sme boli zvyknutí. Nehovorím, že sú texty nejako zložité ale je ich mnoho hlavne v radách, ktoré sú dôležité. Je veľká škoda, že EA nemyslela aj na nás Slovanov.

Avšak, po prekonaní chaotického ovládania na gamepade a menších grafických nedostatkov, The Sims 3 ponúka rovnakú zábavu ako na PC. Svojmu simíkovi alebo rodine môžete organizovať život, plniť želania, robiť rôzne aktivity a mnoho iných vecí. Obsahovo hra nie je vôbec osekaná a ponúka presne to, čo jeho veľký brat na počítači. Nedá sa povedať, že by Sims 3 na konzoly sklamal. Svojou zábavnosťou a možnosťami si získa aj na konzolách svoj úspech. Zatiaľ síce bez datadiskov, ale aj to postačí na kraľovanie na konzolách. Sims 3 by som odporúčal najmä tým, ktorí sériu Sims nehrali pretože majú skvelú možnosť si vyskúšať tento titul na svojej konzole. PC hráči by mali zostať pri tej pôvodnej verzii, ktorá je podstatne lepšia.

The Sims 3 – PS3 Recenzia

Obsahovo totožná s PC verziou
Karma mód