The Sly Collection – Recenzia PS3
Blogy čtenářů Recenze The Sly Collection – Recenzia PS3

The Sly Collection – Recenzia PS3

Žáner plošinoviek typu Crash Bandicoot alebo Croc je známy už od prvej konzoly PlayStation a práve tento štýl hier je najmä pre mňa najatraktívnejší.…

Žáner plošinoviek typu Crash Bandicoot alebo Croc je známy už od prvej konzoly PlayStation a práve tento štýl hier je najmä pre mňa najatraktívnejší. Ďalšie generácie konzol zažili populárneho Racheta & Clanka, Jaka a Dextera. Tento krát sa nám na konzolu PlayStation 3 vracia odvážny špión a zlodej Sly Racoon v HD remaku.

Určite si pamätáte na starého Crasha Bandicoota z čias prvej PlayStation, ktorý načal takú menšiu revolúciu v žánri plošinoviek. Podobne v jeho šľapajách išiel Sly Cooper na konzole PlayStation 2 až v troch zaujímavých dobrodružstvách. Práve tieto tri diely sa objavili ako HD remake pre konzolu PlayStation 3, ktorá ponúka najmä ostrejšiu grafiku a hlavne hodiny a hodiny hrania. Každý z dielov ponúka minimálne 10 hodín čistého hracieho času, spolu tak titul tvorí vražednú kombináciu až 30 hodín hrania.

Ako každý hrdina tak aj Sly má svojich „parťákov", ktorý ho v jeho špiónsko-zlodejských akciách podporujú a to múdru korytnačku menom Bentley a hrocha Murraya. Keďže ste zlodej a špión v jednom, tak na scéne sa objavuje aj šarmantná vyšetrovateľka Carmelita Fox. Z počiatku ma podráždil hlas Bentleyho, ktorý sa mi zdal byť veľmi iritujúci, no zvykol som si. Celkovo je dabing postáv na skvelej úrovni. Postupným prechádzaním z hry na hru si všimnete neuveriteľný posun najmä v grafike a aj v určitých herných mechanizmov, ktoré sa každým dielom zlepšovali.

Dobrodružstvá s touto partiou zlodejíčkov si rýchlo obľúbite a neraz si zaspomínate na staré časy. Rovnako ja som si s chuťou spomenul, keď som hrával plošinovky na svojej starej konzole a doslova som presedel pred televíziou niekoľko desiatok hodín. Práve dobrodružstvá zo Slyom mi tieto spomienky navodil. Priaznivcov kreslenej grafiky toto dielo určite poteší. Čo je však problémom skoro každej plošinovky je práve kamera, ktorá si sem tam robí čo chce, ale v tomto hernom žánri je to normálne. Tejto trojici hier sa prakticky nedá nič vytýkať iba tá kamera, na ktorú si časom zvyknete.

Vývojári Sucker Punch majú za sebou nejednu úspešnú hru ako napríklad známy InFamous. Práve do série Sly vložili autori stealth systém, za ktorý sa nemusia nejako hanbiť. Kombinácia plošinovky so stealth módom padne vždy vhod a je to skvelá kombinácia určujúca zábavnosť titulu. Pre majiteľov 3D TV si vývojári pripravili v treťom diely podporu 3D zobrazenia. Bohužiaľ som nemal možnosť vyskúšať technológiu s touto hrou, ale určite to nemusí byť zlé.

Okrem tohto bonusu implementovali aj mini hry, ktoré podporujú PlayStation Move ovládač. Väčšina z nich sú typické arkádové strieľačky na pohyblivé terče. Za splnenie jednej z nich dostanete ocenenie a svoje schopnosti v týchto mini hrách zlepšovať, no získať zlatú medailu je veľmi ťažké. Vývojári však do samotných hier nezakomponovali ovládanie samotného hrdinu v každej z hier. Maximálne si užijete mini hry s týmto pohybovým ovládačom. Tým pádom vo finálnom produkte dostanete až 4 zaujímavé hry za skvelú cenu.

Náročnosť v každej hre postupne stúpa a nedá sa povedať, že by ste hru nemali šancu prejsť. Postupne ako hry hráte od prvého dielu si uvedomíte ten pokrok. Prvá hra je graficky slabšia oproti Sly 3 no na HD rozlíšení je to unikátny zážitok. Čo nesmiem zabudnúť, tak vývojári neskonvertovali hru na Full HD rozlíšenie ale iba na 720p. Avšak hre to nejako neuškodilo a vyzerá sviežo a podstatne elegantnejšie ako na PlayStation 2.

Na kolekcii hier mi nič nevadilo a príjemne ma tieto tituly prekvapili, keďže som nemal šancu hrať ešte pôvodnú verziu. S radosťou som si zaspomínal na staršie časy. Celkovo Sly Collection ponúka neuveriteľne dlhú hernú dobu, chytľavú hrateľnosť, skvelý dabing a elegantné grafické spracovanie. Je to síce remake, ale pre každého fanúšika plošinoviek je nutné mať túto hru na PlayStation 3.

The Sly Collection – Recenzia PS3

Pútavé príbehy
3 hry na jednom disku