Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint a jeho špatné známky
Novinka Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint a jeho špatné známky

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint a jeho špatné známky

Michal Jonáš

Michal Jonáš

45
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Z recenzí jsou známky na vysvědčení hodně špatné. Bude výprask?

Reklama

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint už je v prodeji a tak se začínají vydávat první vysvědčení! A na rozdíl od staršího bráchy Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands (naše recenze 7/10) už Breakpoint domů žádné dobré známky nenosí. Pokud začneme naším domácím písečkem, tak na slabých 5/10 hodnotí Konzolista, jen o bodík více dalo Doupě a Vortex. Nejvíce z našich zatím dal Bonusweb: 6.5/10.

Když nahlédneme do zahraničních recenzí k velkým a zavedeným médiím, tak to není o moc lepší, byť v cizině běžně berou jako průměrnou známku sedmičku místo pětky. Tak GamesRadar hodnotí 5/10, načež Electronic Games Monthly s Gamespotem jen 4/10. To jsou na zahraniční magazíny, jejichž stupnice u AAA her obvykle začínají až od šestky a sedmičky, až nebývale kritické recenze!

Skoro osamocené je francouzské JeuxVideo, které dalo prozatímní nejvyšší známku ze všech světových recenzí vůbec 8,5/10. A druhou nejvyšší známku 7,8/10 uvedla italská mutace amerického IGN. Na opačné straně spektra je pak britský EuroGamer, jenž nemá číselné hodnocení, a tak rovnou vysekl tu nejhorší červenou ceduli, kterou lze dát: „Této hře se vyhněte!”.

Celkově se podle platformy na agregátoru Metacritic pohybuje meta skóre mezi 5,7 až 6,9 z 10, o hodnocení uživatelů se ani nemá cenu bavit, protože ti hlavně kvůli mikro transakcím hru bombují, takže hráčské skóre osciluje pouze mezi 2,2 a 3,1 z 10.

 

 

Výtky jsou celkem jasné a očekávané: velký důraz na mikro transakce, kdy skoro všechno lze koupit za reálné peníze, načež se Ubisoft ve svých vyjádřeních o této funkci plácá jak ryba na suchu. Dále se kritizuje, že je hra splácaná z různých částí řad Ghost Recon a hlavně z The Division, a díky tomu je těmto sériím až moc podobná. Ostatně podobně velký důraz na sbírání kořisti jako v The Division se podle všech do Auroy vůbec nehodí.

V plénu se nelíbí smyšlený herní svět, který není zdaleka tak povedený jako minulá (a podle mnohých nádherná) Bolívie, a recenzenti mu vyčítají také nudnost a prázdnotu. Chabá je i inteligence umělých protivníků, hra stále trpí mnoha chybami, příběh tu je ještě horší než minule, stereotypní mise jsou všechny na jedno brdo a cestování v pozemních vozidlech je díky špatně navrženému prostředí utrpení.

Na druhou stranu se chválí výborné animace, pěkná grafika i na konzolích, obrovský výběr a široké možnosti přizpůsobení zbraní, samozřejmě obsah na desítky až stovky hodin hraní s obří mapou, jakožto přesvědčivý výkon herce Jona Bernthala v roli vrchního záporáka Cole D. Walkera.

Vypadá to, že Ubisoft prostě vzal Wildlands, rychle do něj vložil různé prvky i z jiných svých her s otevřeným světem, aby ho to nestálo moc času a peněz, načež výsledek určený pro hráčské masy je podle mnohých recenzentů zdaleka tou nejhorší hrou s otevřeným světem, jakou za poslední léta vytvořil. Každopádně je to pro hru takového kalibru velká ostuda a kardinální prohra Ubisoftu v médiích. Naši recenzi již připravujeme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama