Tři hodiny hraní týdně. Mladých hráčů v Číně je za dva roky o 40 milionů míň
Novinka Tři hodiny hraní týdně. Mladých hráčů v Číně je za dva roky o 40 milionů míň

Tři hodiny hraní týdně. Mladých hráčů v Číně je za dva roky o 40 milionů míň

Filip Svoboda

Filip Svoboda

6

Pravidla dodržuje polovina mladých hráčů.

Reklama

Zhruba před rokem začala v Číně platit přísná pravidla týkající se času, který mohou lidé mladší osmnácti let strávit hraním online videoher. Státní úřady vyhradily pro mladé hráče tři hodiny týdně, po jedné – konkrétně mezi osmou a devátou hodinou večerní – v pátky, soboty, neděle a o svátcích. Na to, zda přísná pravidla Číňané dodržují a jak se na videoherním trhu projevila, se zaměřila analytická skupina mapující asijský herní průmysl Niko Partners.

Červencový průzkum mezi 1250 respondenty odhalil několik zajímavých dat. Čas strávený hraním omezilo kvůli novým pravidlům 77 % mladých čínských hráčů. Více než polovina dotázaných, přesně 54 %, pak dodržuje pravidla bezvýhradně – nepřekračuje maximální čas a hraje pouze ve vymezených hodinách. Menší skupina 17 % hráčů nehraje více než tři hodiny týdně, ale neřídí se předepsanými hodinami, 29 % pak pravidla vůbec nedodržuje.

Pozornost vzbuzuje údaj o celkovém počtu mladých hráčů v Číně. Zatímco v roce 2020 dosáhlo číslo na 122 milionů, letos se vyšplhalo „pouze“ na 83 milionů. Niko tak za poslední dva roky zaznamenává pokles mladých hráčů o téměř 40 milionů a přičítá ho na vrub právě vládním restrikcím. Podle analytiků by měl ale v následujících letech počet znovu růst a k nejvyšším zaznamenaným hodnotám by se mohl přiblížit kolem roku 2026.

Tři hodiny hraní týdně. Mladých hráčů v Číně je za dva roky o 40 milionů míň

Čínské úřady plánují přísněji kontrolovat obcházení pravidel. Například diskutují o rozšíření funkcí rozpoznávání obličeje, aby zamezily mladým hráčům využívat účty svých rodičů. Takto hraje podle dostupných dat 82 % z těch, kteří pravidla nedodržují.

V neposlední řadě Čína tlačí na firmy, aby implementovaly takzvaná „opatření proti závislosti“. Zatímco velké společnosti typu Tencent vycházejí restriktivní politice vstříc, menší studia často nezvládají systém omezování herního času do svých her začleňovat. Takovým společnostem je pak odebrán nelegální zisk a navíc jsou státem pokutovány.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama