Nevím jestli je tomu tak pouze u filmů od Uwe Bolla, ale připadá mi, že na světě jsou max. tři dobré filmy podle her a to je vše. Nic víc nic míň.…
Nevím jestli je tomu tak pouze u filmů od Uwe Bolla, ale připadá mi, že na světě jsou max. tři dobré filmy podle her a to je vše. Nic víc nic míň. Proč ztrácí filmy podle her na kvalitě? Jelikož herní předloha je super, ale nikdo si jí nedovede představit ve filmu. A proto vznikly "blázni" jako Uwe Boll, kteří se snaží "znásilňovat" známé herní tituly jako například Far Cry nebo BloodRayne. Ale jaktože filmy na předlohu her s identickým příběhem ztrácí svou kvalitu? Někdo by řekl že je to režisérem, ano to taky, ale dobrý režisér není všechno. Podívejme se třeba na sérii Resident Evil. Tato série se dokázala v klidu zařadit do béčkových titulů, kdyžto čtvrtý díl dosáhl i na 3D. Tak jaktože tomu není stejně i u výše zmiňovaných titulů? Jednoduše, jde o předlohu, kterou se snažíte sfilmovat. Jestliže bude mít nějaký tuctový příběh, a plno drahých efektů, pak nečekejte že se vám film vydaří. To ale neznamená, že kdyby jste chtěli sfilmovat Heavy Rain měli byste úspěchy. Heavy Rain je totiž titul založený na příběhu který se točí a obtáčí dokud nedojdete ke konci a režisér by si musel vybrat jeden jasný konec (popř. dva).A já osobně si myslím, že by se to hráčům moc nelíbilo. Dalším faktorem je taky zvyk, jestliže série Resident Evil už nikomu nevadí a lidé ji buďto ignorují, nebo jí sledují, bude to tím, že série byla založena společně se hrou a proto je pro lidi mnohem snaží si na ni zvyknout. Dále záleží na žánru této hry. Pokud totiž uděláte film, který přesně kopíruje děj Medal of Honour příjdou se na něj do kin podívat jedině skalní fanoušci, jelikož válečných filmů je dnes nespočet, a rozhodně o dost kvalitnějších. Pokud byste ale chtěli udělat něco kreativnější typu Mass Effect, nebo Uncharted, můžete si být jistí, že lidé na tento film budou chodit. A asi nejdůležitějším prvkem je obsazení herců. To musí být uděláno tak, aby si lidé tuto postavu zosobnily s tou ze hry. Já osobně si myslím, že tohle je asi nejobtížnější část natáčení filmů podle her. Ve filmu může poskakovat nějaký tajtrlík a střílet jak šílenec, ale výsledný efekt je o to chudší. Příkladem takového nezosobnění je pro mne Hitman, který sám o sobě není špatným filmem, ale Timothy Olyphanta jsem si jako chladného agenta 47 nepředstavoval. Jiná věc jsou, ale filmy, které mají videoherní děj, nebo se nechali od her inspirovat. Takové hry dokážou pak nejen zabavit, ale také získat docela slušné zisky. Jasným příkladem toho je Scot Pilgrim, který čerpá ze starých herních principů typických pro arkádu.