Covidový evergreen...
Final Fantasy 16 byla oficiálně představena na akci PlayStation Showcase pořádanou Sony v září 2020. Navzdory nedostatku novinek se Square Enix již dříve zmínila, že se v roce 2021 podělí o oznámení týkající se Final Fantasy 16, tento slib však nakonec nedodržela.
Někteří fanoušci mylně věřili, že se Final Fantasy 16 objeví na říjnovém State of Play. Chyběla dokonce i na prosincovém The Game Awards. Namísto toho se na The Game Awards ve velké míře objevil Forspoken, další hra vydaná společností Square Enix, což vedlo k tomu, že mnoho fanoušků ztratilo naději, že Final Fantasy 16 letos uvidí. Vývojáři z týmu okolo FF16 se však podělil o novou zprávu, která podrobně popisuje některé problémy, s nimiž se během vývoje potýkali, a slibuje, že v nové budoucnosti odhalí více informací.
Naoki Yoshida, producent Final Fantasy 16, na Twitteru píše, že vývoj se kvůli probíhající pandemii zpozdil téměř o půl roku. Vývojáři museli pracovat z domova, což ztížilo komunikaci s tokijskou kanceláří Square Enix a nakonec vedlo ke zpoždění i přerušení různých částí vývoje. Yoshida pak potvrdil, že současným plánem je uspořádat velké odhalení na jaře 2022, aby se vybudovalo vzrušení před vydáním Final Fantasy 16. V závěru zprávy se omlouvá za zpoždění a děkuje fanouškům za jejich neutuchající trpělivost.
Teď se vývojáři zaměřují na celkovou grafickou kvalitu Final Fantasy 16, kromě toho také zdokonalení bojových mechanismů a lepší optimalizaci.