Hratelnost každého díla by měla být specifická.
Ubisoft je společností, která vytváří hry, na nichž jde na sto honů cítit, z jakých dílen vlastně pochází. Typickým aspektem této společnosti jsou kupříkladu různě maskované věže a kombinace prvků v rámci jednotlivých děl. S tím chce velká firma podle rozhovoru pro IGN skončit. Její následující projekty už nemají být nadále mixem žánrů a slavných značek. Namísto toho se má každý vydat svou vlastní cestou a přinést do hry své vlastní myšlenky, či dokonce inovace, s nimiž následně půjde pracovat i jinde. Jednoduše řečeno, Ubisoft se už nadále nebude snažit uspokojit s jedním dílem všechny, ale zaměří ho na určitou skupinu hráčů, čímž chce dosáhnout vyšší spokojenosti u zákazníků.
Assassin's Creed Mirage se má stát jedním z prvních děl, na nichž půjde vidět změna politiky známé společnosti. Prim v něm bude hrát snaha uspokojit fanoušky prvních dílů série Assassin's Creed s většinou prvků, jež na ní komunita v minulosti tolik milovala. Ve škále vytvářených děl však neschází ani titul orientovaný na RPG, multiplayer, nebo mobilní platformu, která je u hráčů aktuálně dosti oblíbená. U každého se chtějí vývojáři orientovat především na zpracování stěžejních prvků, nikoliv však o to, aby obsahoval vše co už je známo.
Ubisoft prostě chce, aby hráčská obec při hraní jeho her cítila, že svůj čas investuje správně. Jedním z prvků, jež mají podle viceprezidenta redakce Ubisoftu Fawziho Mesmara budit dojem správně vynaloženého času, jsou dle něj inovace. Jak už bylo uvedeno výše, každý z aktuálně chystaných projektů má být v něčem inovativní, poskytovat hráčům hloubku a především posouvat stupnici kvality. Dá se říct, že známá společnost nemá vůbec malé ambice. V minulosti však s podobnými myšlenkami přišla už několikrát a jejich následná realizace jí moc nešla. Tak snad se jí to tentokrát podaří rozseknout a zazářit třeba jako v případě Rainbow Six: Siege.