Umělecké střípky z Borderlands 2
Speciály Borderlands 2 Článek Umělecké střípky z Borderlands 2

Umělecké střípky z Borderlands 2

Daniel Kremser

Daniel Kremser

8

Co všech prozradí pár artworků z druhých Borderlands? Lepší AI, vylepšená grafika, nové postavy atd.

Reklama

Umění a osobitý vizuální styl je v dnešní době již neoddělitelnou součástí videoherního průmyslu. Co se dá udělat s trochou citu pro barvy úkázalo třeba Mirror's Edge a ani poslední Deus Ex svým laděním do zlaté nezaostává. Stejně tak první Borderlands určitě zaznamenali úspěch díky své stylizaci světa a trochu ulítlému komiksovému stylu, který asi napadne při zmínce o téhle hře každého jako první. Ale jak se k tomuto faktoru staví nedávno oznámený a čerstvě ukázaný druhý díl?

I střílet se musí stylově

Jedny z prvních obrázků, které ke hře vyšly, se zaměřovaly převážně na zbraňový arzenál, který nyní sází na vzhled jako nikdy. V jistém směru jsme to mohli vidět i u jedničky, kdy byly zbraně rozlišeny podle barev a povětšinou se dal poznat i výrobce. Dvojka však jde ještě trochu dál. Každý výrobce bude naprosto jedinečný a jeho výtvory poznáte na sto honů daleko.

Například nový výrobce zbraní Bandité očividně nejsou nic pro zazobance. Tyhle zbraně jsou sestaveny ze šrotu a to doslova. Co kdo na Pandoře našel, to na těchto kouscích najdete. Navíc budete moci jejich vzhled ovlivnit skrze jednotlivé nasazovací části a to už je slušná libůstka.

Důležitým pak je, že vzhled je přímo úměrný výkonu. Když jsou zbraně ošuntělé a jejich lak oprýskaný, tak rozhodně nemůžete čekat stejnou službu, jako třeba od luxusního kvéru vyleštěného do poslední matky.

Za zmínku určitě stojí i zbraně Teditore. Ty jsou na Pandoře extrémně levné a všudypřítomné, takže se ani nemusíte obtěžovat s přebíjením. Zajímavě však zní možnost sám si určit, kolik nábojů zbraň vystřelí najednou. Takže chcete být přesní, nebo upřednostníte brutální sílu?

Když už jsme u těch zbraní, slušelo by se dodat, že ani z dvojky nezmizí nevyvážené kousky. Gearbox si myslí, že je to více než zábavný element, a tak ho ani v nejmenším neplánují odstranit, ba naopak.

Čím barevnější, tím lepší

Pokud se na styl prvních Borderlands snášela větší vlna kritiky, bylo to kvůli až hororové jednotvárnosti prostředí. Celý svět Pandory byl v podstatě jedna velká poušť s pár barevnými odstíny. Artworky dvojky však zcela jasně ukazují, že se autoři poučili.

Na obrázku například můžete vidět částečně zalesněnou krajinu s rozeklanými skalami. l Byť tento obrázek nerespektuje žádnou konkrétní lokaci, skvěle poslouží jako náhled, jakým stylem se Borderlands 2 budou ubírat. Ostatně i v uniklém videu z hraní jsme měli možnost vidět zasněžené části planety a tvůrci slibují i louky a nějakou tu vyspělejší lidskou zástavbu.

Kohopak si asi vyberu?

Jakým stylem jste první díl prošli, ovlivňoval hlavně výběr postavy. Dvojka samozřejmě přináší nové sympaťáky. Zajímavé peripetie třeba stihli Gunzerkera. Vývojáři totiž nemohli ustanovit finální jméno a ve hře byly hned tři varianty. Co se herního stylu týče, jedná se o klasického tanka s dvojicí zbraní. A taky nemůžeme opomenout netradiční vzhled oscilující mezi divokým západem a světem Orků z Warcraftu.

S hrdiny přiházejí i padouši. V tomhle konkrétním případě je to Handsome Jack. Krásný Jack? Tady má asi někdo trochu jiný vkus, ale co! Důležité je, že mu přece nakopeme zadek a navíc by to měl být mnohem lepší zážitek, než minule. Boss fighty a odměny za ně by měly být daleko více našlapané. Teda tvrdí to Randy, tak uvidíme.

Kromě hlavních záporáků ale svět Pandory není sterilní. Sem tam můžete narazit i na nepříjemné bandity, kteří vypadají trochu jako fantaskní trpaslíci. Ale věřte, že co jim schází na výšce, to dohánějí silou a ten štít umí být sakra nepříjemný. Příjemnou zprávou je i nový systém animací, který tyhle potvory rozpohybuje tak jako nikdy. Kdo již měl tu čest, nemůže než souhlasit.

Nejen lidi umí být nebezpeční

Ovšem daleko impozantnější, než lidé jsou pandorské stroje. Nejen, že disponují smrtícími zbraněmi, ale navíc si můžou v případě problémů pomoci jetpackem. Připočtěme k tomu ještě drasticky vylepšenou AI a není co řešit. Počítač vede jen malé množství skriptů a většinou přepočítává chování nepřátel v reálném čase podle našeho postupu.

Takový sebevražedný robot nejen vypadá impozantně, ale taky se tak chová. Odstřelíte nohu, ale stejně se mršky nezbavíte. Kdo si vzpomene na scénu z legendárního Terminátora? Tahle hra zrovna procházkou růžovou zahradou nebude. Ale (ne)stojíme přeci o další Call of Duty.

Vybroušený klenot

První Borderlands byly příjemnou směskou snad všeho možného, která rozhodně nezklamala a druhý díl rozhodně nevypadá, že by měl zklamat. Vytříbený grafický styl smísený se skvělými nápady a sympatickými mechanismy prostě zklamat nemůže.

Borderlands 2 vyjde v roce 2012 pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Přečtěte si naše preview a dřívější zpravodajství.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama