O pokračování se rozpovídal level designer Dario Casali.
Half-Life: Alyx vyšlo již v pondělí a myslím, že můžeme být všichni spokojení s tím, jak hra dopadla. Pokud nebudeme počítat to, že je hra kompletně ve VR, což některým hráčům stále příliš nevyhovuje, tak je velmi důležité, že hra uspěla po stránce příběhu, což může naplnit fanoušky optimismem i díky tomu, že se Valve nedávno nechalo slyšet, že je Alyx návratem do této herní série. Nyní se o tom, proč jsme se pokračování této slavné série nedočkali dříve rozpovídal level designer Dario Casali.
Half-Life bylo dle něj ve vývoji velice dlouho a to především kvůli technologii, kterou vyvíjeli současně se hrou. ,,Myslím si, že to je způsob, jakým pracujeme. Nejprve vyvineme stabilní technologii a až na ní vytvoříme hru."
To vyústilo v epizodické vydávání hry, které mělo poskytnout hráčům dlouhodobý přísun nového obsahu. Plánem tedy bylo vydávat epizody každoročně. Podle Casaliho se jednalo o dobrý koncept, ale Valve si s ním nedokázalo příliš poradit.
Half-Life 3 se nakonec prozatím neuskutečnilo ze dvou důvodů. Tím prvním byla neochota, jak už Gabe Newell sdělil - dle něj nepotřebují vydávat stále nové tituly jen, aby navýšily kvartální zisky. A tím druhým byl vývoj Source 2 Enginu. Valve nechtělo pracovat ve šlépějích Half-Life 2, protože by jim tento vývoj přinesl jen technické komplikace.
Tou dobrou zprávou pro všechny fanoušky je nedávné oznámení Valve o tom, že budou na sérii nadále pracovat a úspěch Alyx snad vývojářům ukázal, že i po letech pracují s touto značkou tím správným způsobem.